Specialistai atkreipia dėmesį, jog vadovautis reikėtų ne tik data – padangas keisti rekomenduojama jau tada, kai paros oro temperatūra pasiekia 7 laipsnių ribą.

Įmonės „Egzotika“ vadovas Rokas Lipeikis teigia pastebintis, jog vairuotojai vis dažniau dėmesio skiria ne tik kainai, bet ir padangų kokybei bei turi daugiau žinių apie tinkamų padangų pasirinkimą.

„Pastebime, jog daugėja vairuotojų, išbandžiusių įvairius padangų tipus ir sukaupusių patirties. Reikalavimai padangoms tampa vis labiau europietiški – didžiausias dėmesys skiriamas kainos ir kokybės santykiui. Džiugu, jog kaina ne visiems yra svarbiausias argumentas, labai rimtai vertinamas ir saugumas bei eksploatacinės savybės“, – teigia R. Lipeikis.

Pasak padangų parduotuvių tinklo „Protera“ vadovo Rimanto Šeškevičiaus, populiariausios yra vidutinės klasės padangos. „Premium“ klasės padangos sudaro apie penktadalį visų pardavimų, tiesa, ši dalis kasmet auga. Jis priduria, jog pastebimas vairuotojų sąmoningumo augimas – vis daugiau jų kreipia dėmesį į produkto suteikiamą saugumą, tačiau tenka pripažinti, jog vis dar didelė dalis renkasi tiesiog pigiausius variantus.

„Daugiau nei pusė klientų, vienai padangai skiria 200 Lt. ir daugiau. Pastebime, kad žieminės padangos dažnai perkamos kartu su papildomais ratlankiais, tuomet vienam ratui vairuotojai skiria nuo 500 iki 1000 litų“, – teigia lizingo bendrovės „Mokilizingas“ pardavimo skyriaus vadovas Saulius Kuliešius.

„Egzotikos“ vadovo teigimu, nors situacija ir gerėja, didžiajai daliai žmonių žinių, renkantis padangas, nepakanka, todėl ragina prieš priimant sprendimą konsultuotis su specialistais.

„Kone dažniausiai pasitaikanti klaida yra pasitikėti tik nepriklausomų laboratorijų specialistų atliekamų testų rezultatais. Mūsų žiemos sąlygos negali būti tapatinamos su Vokietijos, Prancūzijos ar Skandinavijos šalių, o testai neretai būna atliekami jose. Dėl šios priežasties jie neatspindi, kurios padangos labiausiai tinka važinėti Lietuvos keliais“, – atkreipia dėmesį R. Lipeikis.

Padangų kaina – ne vienintelis svarbus rodiklis

Renkantis padangas, rekomenduojama įvertinti ne tik tai, kiek pinigų ketinama skirti naujajam pirkiniui. Pirmiausia reikėtų nuspręsti kokias – dygliuotas ar ne – padangas tikslinga įsigyti. Dygliuotos padangos paprastai rekomenduojamos tiems vairuotojams, kurie daugiau važinėja magistraliniais keliais, sudėtingesnėmis eismo sąlygomis. Nors šių padangų guma ir kietesnė, sukibimas su kelio paviršiumi geresnis. Tiesa, paprastai jos kritikuojamos dėl keliamo triukšmo ir didesnių degalų sąnaudų. Nedygliuotos žieminės padangos vertinamos kaip puikus pasirinkimas, jeigu dažniausiai važinėjama mieste ar kitais prižiūrimais keliais, kitaip nei dygliuotos, jos nėra draudžiamos kai kuriose užsienio šalyse. Universalių padangų specialistai paprastai nerekomenduoja, ypač tiems asmenims, kurie važinėja kasdien ir sudėtingesnėmis eismo sąlygomis, kadangi universalumas negali užtikrinti geriausių charakteristikų nei žiemai, nei vasarai.

Renkantis padangas, svarbu atkreipti dėmesį ir į padangų dydį. Saugiausios yra šiek tiek siauresnės ir aukštesnio profilio padangos. Taip pat reikėtų įsitikinti, kad greičio indeksas bus pakankamas – jis nurodo, kokiu maksimaliu greičiu galima saugiai važiuoti konkrečiomis padangomis. Pigesnių padangų indeksas paprastai būna mažesnis.

Siekiant, kad kelionės automobiliu būtų saugios, pasikeitus padangas nereikėtų jų pamiršti keliems sezonams. Rekomenduojama reguliariai tikrinti padangų slėgį, taip pat protektoriaus gylį, kuris žiemą turi būti ne mažesnis kaip 3 mm.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)