Nulio promilių ribą pernai dažniausiai pažeidė nepatyrę vairuotojai

 (10)
Pernai Lietuvos policija užfiksavo 403 atvejus, kai vairuotojai pažeidė nulio promilių reikalavimą, penktadienį pranešė Lietuvos kelių policijos tarnyba.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Administracinės teisės pažeidimų kodekso pataisos, įtvirtinančios tam tikrų kategorijų transporto priemonių vairuotojų atsakomybę už vairavimą, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis, daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės, įsigaliojo prieš metus - 2015 metų sausio 1 dieną.

Šis reikalavimas galioja pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba turinčių daugiau kaip 9 sėdimas vietas, arba vežančių pavojinguosius krovinius, vairuotojams. Jis gali vairuoti tik būdami visiškai blaivūs.

Daugiausia šį reikalavimą pažeidė pradedantys vairuotojai, neturintys dvejų metų vairavimo stažo - nustatyta 190 atvejų. Taip pat nustatyti 155 krovininių automobilių vairuotojai.

Tarp pažeidėjų ir 19 taksi automobilių vairuotojų, 14 motociklų vairuotojų, 13 mopedų vairuotojų, septyni autobusų vairuotojai, keturi keturračių vairuotojai ir vienas asmuo, vežęs pavojingą krovinį.

Transporto priemonių vairavimas, pradedantiesiems vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtraukia baudą nuo 231 iki 289 eurų. Jie, norėdami pasikeisti pradedančiojo vairuotojo pažymėjimą, taip pat turės per metus nuo pažeidimo padarymo dienos atlikti papildomą vairuotojų mokymą.

Taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba turinčių daugiau kaip 9 dėsimas vietas, arba vežančių pavojinguosius krovinius, vairavimas, vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtraukia baudą nuo 144 iki 289 eurų.

Policijos teigimu, nulio promilių reikalavimų pažeidimai 2015 metais sudarė kiek daugiau nei 5 proc. visų vairavimo esant neblaiviems atvejų.

Praėjusiais metais policija išaiškino 7749 atvejus, kai asmenys, turintys teisę vairuoti transporto priemones, vairavo jas būdami neblaivūs arba apsvaigę. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 231 eismo įvykis, žuvo 15 žmonių, 345 sužeisti.

Pernai gruodį Vidaus reikalų ministerija (VRM) registravo pataisas, kuriomis siūlo įteisinti nulio promilių alkoholio ribą visiems vairuotojams.

BNS
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Suskaičiavo, kiek lietuviai išleidžia automobilio remontui ir priežiūrai (30)

Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.

Karas Lietuvos keliuose tęsiasi (7)

Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėjo: Lietuvoje važiuoti dviračiu taip pat rizikinga kaip ir motociklu (15)

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skelbia, kad dviratis Lietuvoje yra tokia pat rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas. Tuo metu didžiausias mirtingumo rodiklis, organizacijos duomenimis, fiksuojamas tarp automobilių vairuotojų.

Kaune „nematomus“ šviesoforus keičia modernūs (12)

Kauno vairuotojams saulėtą dieną daugiau nereikės spėlioti šviesoforo spalvos. Trečią dešimtį metų skaičiuojančius pasenusius miesto šviesoforus keičia nauji, LED šviesos šaltiniais aprūpintieji, rašoma Kauno savivaldybės pranešime.

Užsimojo sumažinti avaringumą (3)

Avaringumą Alytuje užsimota sumažinti rekonstruojant šviesoforus bent penkiose miesto vietose. Tą siūlo Saugaus eismo komisija, atlikusi avaringumo analizę, kuri parodė, kad daugiausia eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, įvyksta perėjose prie reguliuojamų ir nereguliuojamų sankryžų.
Facebook draugai