Nulio promilių ribą pernai dažniausiai pažeidė nepatyrę vairuotojai

 (10)
Pernai Lietuvos policija užfiksavo 403 atvejus, kai vairuotojai pažeidė nulio promilių reikalavimą, penktadienį pranešė Lietuvos kelių policijos tarnyba.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Administracinės teisės pažeidimų kodekso pataisos, įtvirtinančios tam tikrų kategorijų transporto priemonių vairuotojų atsakomybę už vairavimą, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis, daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės, įsigaliojo prieš metus - 2015 metų sausio 1 dieną.

Šis reikalavimas galioja pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba turinčių daugiau kaip 9 sėdimas vietas, arba vežančių pavojinguosius krovinius, vairuotojams. Jis gali vairuoti tik būdami visiškai blaivūs.

Daugiausia šį reikalavimą pažeidė pradedantys vairuotojai, neturintys dvejų metų vairavimo stažo - nustatyta 190 atvejų. Taip pat nustatyti 155 krovininių automobilių vairuotojai.

Tarp pažeidėjų ir 19 taksi automobilių vairuotojų, 14 motociklų vairuotojų, 13 mopedų vairuotojų, septyni autobusų vairuotojai, keturi keturračių vairuotojai ir vienas asmuo, vežęs pavojingą krovinį.

Transporto priemonių vairavimas, pradedantiesiems vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtraukia baudą nuo 231 iki 289 eurų. Jie, norėdami pasikeisti pradedančiojo vairuotojo pažymėjimą, taip pat turės per metus nuo pažeidimo padarymo dienos atlikti papildomą vairuotojų mokymą.

Taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba turinčių daugiau kaip 9 dėsimas vietas, arba vežančių pavojinguosius krovinius, vairavimas, vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtraukia baudą nuo 144 iki 289 eurų.

Policijos teigimu, nulio promilių reikalavimų pažeidimai 2015 metais sudarė kiek daugiau nei 5 proc. visų vairavimo esant neblaiviems atvejų.

Praėjusiais metais policija išaiškino 7749 atvejus, kai asmenys, turintys teisę vairuoti transporto priemones, vairavo jas būdami neblaivūs arba apsvaigę. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 231 eismo įvykis, žuvo 15 žmonių, 345 sužeisti.

Pernai gruodį Vidaus reikalų ministerija (VRM) registravo pataisas, kuriomis siūlo įteisinti nulio promilių alkoholio ribą visiems vairuotojams.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Savaiminio variklio „užsigazavimo“ priežastys, pasekmės ir atsakomybės dalybos (6)

Variklio bei pavarų dėžės skysčių nuotėkis – trečias dažniausiai fiksuojamas į Lietuvos techninės apžiūros centrus atvykstančių mašinų „didelis trūkumas“. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pastaraisiais metais tokia diagnozė skelbiama beveik 8 proc. visų M1 klasės automobilių.

Specialistas užstojo dyzelinius automobilius: pirkėjai pasimetę ir suklaidinti taršumą palygino su karve (74)

Modernūs dyzeliniai automobiliai – dalis kovos su oro tarša, tvirtina didžiausio Didžiosios Britanijos automobilių gamintojo vadovas, skelbia autocar.co.uk. Automobilių pirkėjai pasimetę ir suklaidinti viešų diskusijų, esą visi dyzeliniai automobiliai siaubingai teršia aplinką, sako „Jaguar Land Rover“ vykdomasis vadovas Jeremy Hicksas.

Dviratininkų traumos: kokios pasitaiko dažniausiai?

Lietuviams dviratis tampa vis artimesne ne tik laisvalaikio leidimo, bet ir keliavimo priemone. Miestuose vasarą galima išvysti tiek savo malonumui važinėjančius, tiek ir į darbą, iš jo ar kitais reikalais ant dviračių skubančius gyventojus, o savaitgaliais sutikti ne vieną drauge pedalus minti išsiruošusią šeimą.

Kelių chuliganams Seimas tiesia raudoną kilimą į tragedijas (304)

Panašu, policija lieka viena kovos lauke su kelių chuliganais – Seimas užsimojo švelninti sankcijas vairuotojams, kurie kerta ištisinę liniją ir išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Policija baksnoja į juodąją statistiką – būtent tokie nesaugūs lenkimai baigiasi skaudžiausiomis avarijomis, tačiau, atrodo, kad Seimas nelinkęs klausytis.

Seimo nariai sukėlė diskusiją: ar drausti pėstiesiems naudotis telefonais perėjose (174)

Penki parlamentarai siūlo uždrausti mobiliaisiais šnekantiems ar net juos iš kišenės išsiėmusiems žmonėms žengti į pėsčiųjų perėją, jei telefonas neprijungtas prie laisvų rankų įrangos. Tačiau specialistai tokią iniciatyvą vertina gana skirtingai – policija sveikina, nes pradėta kalbėti apie problemą, tačiau yra teigiančių, kad su eiliniais draudimais problemos neišspręsi.
Facebook draugai