Nulio promilių ribą pernai dažniausiai pažeidė nepatyrę vairuotojai

 (10)
Pernai Lietuvos policija užfiksavo 403 atvejus, kai vairuotojai pažeidė nulio promilių reikalavimą, penktadienį pranešė Lietuvos kelių policijos tarnyba.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Administracinės teisės pažeidimų kodekso pataisos, įtvirtinančios tam tikrų kategorijų transporto priemonių vairuotojų atsakomybę už vairavimą, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis, daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės, įsigaliojo prieš metus - 2015 metų sausio 1 dieną.

Šis reikalavimas galioja pradedantiesiems vairuotojams, taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba turinčių daugiau kaip 9 sėdimas vietas, arba vežančių pavojinguosius krovinius, vairuotojams. Jis gali vairuoti tik būdami visiškai blaivūs.

Daugiausia šį reikalavimą pažeidė pradedantys vairuotojai, neturintys dvejų metų vairavimo stažo - nustatyta 190 atvejų. Taip pat nustatyti 155 krovininių automobilių vairuotojai.

Tarp pažeidėjų ir 19 taksi automobilių vairuotojų, 14 motociklų vairuotojų, 13 mopedų vairuotojų, septyni autobusų vairuotojai, keturi keturračių vairuotojai ir vienas asmuo, vežęs pavojingą krovinį.

Transporto priemonių vairavimas, pradedantiesiems vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtraukia baudą nuo 231 iki 289 eurų. Jie, norėdami pasikeisti pradedančiojo vairuotojo pažymėjimą, taip pat turės per metus nuo pažeidimo padarymo dienos atlikti papildomą vairuotojų mokymą.

Taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių, galingųjų keturračių, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba turinčių daugiau kaip 9 dėsimas vietas, arba vežančių pavojinguosius krovinius, vairavimas, vairuotojams esant neblaiviems, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (daugiau kaip 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,4 promilės), užtraukia baudą nuo 144 iki 289 eurų.

Policijos teigimu, nulio promilių reikalavimų pažeidimai 2015 metais sudarė kiek daugiau nei 5 proc. visų vairavimo esant neblaiviems atvejų.

Praėjusiais metais policija išaiškino 7749 atvejus, kai asmenys, turintys teisę vairuoti transporto priemones, vairavo jas būdami neblaivūs arba apsvaigę. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 231 eismo įvykis, žuvo 15 žmonių, 345 sužeisti.

Pernai gruodį Vidaus reikalų ministerija (VRM) registravo pataisas, kuriomis siūlo įteisinti nulio promilių alkoholio ribą visiems vairuotojams.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Draudikai fiksuoja fiktyvių eismo įvykių bumą (7)

Sukiužusius ir beverčius ar atvirkščiai, brangius, tačiau sugedusius ar išsimokėtinai pirktus automobilius surežisuotuose eismo spektakliuose „įdarbinantys“ ir taip draudikams „parduoti“ mėginantys apgavikai drąsiai galėtų pretenduoti į Auksinės avietės apdovanojimus. Draudimo bendrovė BTA pranešime spaudai teigia šių metų pradžioje užfiksavusi netikėtą fiktyvių eismo įvykių piką ir perspėja, jog toks kelių eismo spektaklio režisavimas gali užtraukti ir baudžiamąją atsakomybę.

Lietuvoje viešintis pasaulinio garso lenktynininkas atvirai pasakė, kokių vairuotojų reikia pasisaugoti (26)

„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.

Didžiausi mitai apie automobilio alyvą: ką reikia žinoti? (25)

Kodėl mokslininkai negali išrasti amžinojo variklio? Atsakymas paprastas: beveik 30 – 50 proc. energijos suvartojama dėl detalių trinties. Pastarajam fizikos dėsniui sumažinti mokslininkai daugiau nei šimtmetį kuria ir tobulina variklio alyvą. Lietuvoje prekiaujamos alyvos „Kuttenkeuler“ atstovas ir autoserviso vadovas Edmundas Šimoniūtis pranešime spaudai teigia, kad šiandien technologijos stipriai žengia į priekį, o pasenusios žinios virsta mitais, kurie sklando ne tik tarp vairuotojų, bet ir automobilių meistrų.

Nesumokėję baudų rizikuoja likti bei vairuotojo pažymėjimo (44)

Seimas linkęs įteisinti, kad asmenims, nesumokėjusiems visų jiems paskirtų baudų už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, nebūtų išduodamas ir keičiamas vairuotojo pažymėjimas.

Ko svarbu nepamiršti perkant ir naudojant padangas? (14)

Balandžiui einant į pabaigą didžioji dalis mūsų šalies vairuotojų jau yra pasikeitę padangas, tačiau kadangi dalis to padaryti dar nespėjo, o ir apie naujų padangų pirkimą reiktų pagalvoti kas tris ar keturis metus, siūloma išklausyti kelis paprastus patarimus, kuriuos pranešime spaudai pateikia Loreta Pupiuvienė, „BOSCH“ automobilių serviso Vilniuje direktorė. Ji patarė, kokių klaidų vengti keičiant padangas ar įsigyjant naują padangų komplektą.
Facebook draugai