Norintiems sumažinti degalų sąnaudas – specialistų patarimai

 (47)
Jei į degalinę tenka užsukti vis dažniau, šis LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažas – kaip tik jums. Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos vairuotojus verčia ieškoti bėdos priežasčių. Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai? Atsakymų laida ieško kartu su ekspertais.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Kuro sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.

„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti. Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sako Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas.

Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių kuro suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?

„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų. Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį kuro. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakoja automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.

Specialistai pastebi, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.

Jei kuro sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug kuro eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.

Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.

Naudoti per daug kuro automobilis gali ir dėl užsikišusių kuro ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Mėnesį stebėjo eismą Vilniuje: judėjimas gali būti efektyvesnis

Eismo judėjimas Vilniuje gali būti organizuojamas efektyviau, o gyventojai – mažiau laiko praleisti spūstyse. Tai įmanoma naudojant gyventojų srauto judėjimo duomenų analizę – ją Vilniaus miesto savivaldybei ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pristatė Lietuvos mobiliojo ryšio lyderė „Tele2“.

Navigacijos įranga ne visuomet žino geriau (3)

Daugelis vairuotojų šiandien jau nesibaimina važiuoti net ir visai nežinomais keliais – apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos technologijomis sėdantieji prie vairo naršo tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių teritorijas. Vis tik draudikai ir vairavimo ekspertai perspėja, kad, artėjant atostogų karštinei labai praversti galintis sprendimas, navigacijos įranga netinkamai ją naudojant gali tapti ir eismo įvykių priežastimi bei sukelti didelių nuostolių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Eismo saugumui – milijonai: kokios naujovės laukia vairuotojų? (95)

Iki kovo 24-osios šalies keliuose žuvo 38 žmonės, pernai per tą patį laikotarpį buvo vienu daugiau. Situacija Lietuvos keliuose gerėja, per dešimtmetį žuvusiųjų skaičius sumažėjo 75 procentais. Europinės statistikos kontekste mes jau ne lentelės gale, o viduryje.

Greičio matuoklių duomenys atskleidė netikėtą žinią (67)

Turbūt ne vienas vairuotojas tyliai nusikeikia, prieš save išvydęs ryškų greičio matuoklio blyksnį. Tačiau pernai radarai turėjo gerokai mažiau darbo, nei 2015 metais. Statistika rodo, kad pernai užfiksuota beveik 100 tūkst. greičio viršijimo atvejų mažiau, nei užpernai.

Vaistai nuo automobilių vagių: geriausios sistemos turi kertinį trijų raidžių derinį (59)

Dar ne taip senai, automobilio raktas buvo tiesiog... raktas. Jis buvo skirtas atrakinti durų spynelėms ir užvesti automobilį. Šiais laikais automobilio raktas – kone rimčiausia gamyklinė apsauga. Tačiau net ir to kartais nepakanka. Lietuviai pamažu grįžta pas apsaugos sistemų montuotojus. O šie turi ką pasiūlyti. Iš esmės visos rimtesnės apsaugos sistemos turi vieną kertinį trijų raidžių derinį. Taip, tai yra GPS arba globalus vietos nustatymas.
Facebook draugai