Norintiems sumažinti degalų sąnaudas – specialistų patarimai

 (47)
Jei į degalinę tenka užsukti vis dažniau, šis LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažas – kaip tik jums. Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos vairuotojus verčia ieškoti bėdos priežasčių. Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai? Atsakymų laida ieško kartu su ekspertais.
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Kuro sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.

„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti. Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sako Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas.

Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių kuro suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?

„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų. Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį kuro. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakoja automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.

Specialistai pastebi, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.

Jei kuro sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug kuro eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.

Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.

Naudoti per daug kuro automobilis gali ir dėl užsikišusių kuro ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Gatvėse laukianti naujovė patiks ne visiems vairuotojams (16)

Naktį tuščiomis Panevėžio gatvėmis įpratusiems perlėkti nesustojant vairuotojams teks pratintis prie naujos tvarkos. Iki balandžio 1-osios mieste nebeliks avariniu režimu veikiančių – geltona spalva mirksinčių šviesoforų. Net savaitgaliais ar naktimis, kai eismas gatvėse nėra intensyvus, visi šviesoforai mieste veiks įprastu darbiniu režimu.

Lietuviai renkasi brangesnį, bet nenaują automobilį (59)

Pernai šalies gyventojai SEB banko išperkamąja nuoma įsigijo automobilių už beveik 27 mln. eurų, arba trečdaliu daugiau negu 2015 metais. SEB banko duomenimis, privatūs asmenys išperkamąja nuoma perka vis brangesnius apynaujus automobilius: pernai už naudotą automobilį vidutiniškai mokėjo 16 tūkst. eurų, už naują — 24 tūkst. eurų.

Lietuvos gamta teršiama tūkstančiais padangų (28)

Lietuvoje kasmet susidaro apie 30 tūkst. tonų senų padangų, iš kurių tūkstančiai tonų nėra tinkamai sutvarkomos ir atsiduria pakelėse ar miškuose, teršia gamtą. Rinkoje susidarė tokia situacija, kad padangų gamintojams ir importuotojams labiau apsimoka mokėti baudas, nei pagal įstatymus finansuoti susidarančių atliekų sutvarkymą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Patys netikėčiausi būdai automobiliui nuo vagių apsaugoti (59)

Nupjaustyti katalizatoriai, išimti akumuliatoriai ar penktą kartą nusukti veidrodėliai – vagių vandalizmą tenka pajusti ne vienam automobilio savininkui. LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ siūlo pažiūrėti reportažą apie vagių pykčio protrūkius, kai „operacija“ nepavyksta.

Panaudota alyva šildosi (20)

Remontuojant automobilius ir atliekant jų techninę priežiūrą susidaro nemaži kiekiai pavojingųjų atliekų, kurios gali pakenkti žmonių sveikatai ir gamtai. Dėl to automobilių servisai privalo laikytis tam tikrų taisyklių, kurios numato, kaip su tokiomis atliekomis elgtis.
Facebook draugai