Norintiems sumažinti degalų sąnaudas – specialistų patarimai

 (47)
Jei į degalinę tenka užsukti vis dažniau, šis LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažas – kaip tik jums. Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos vairuotojus verčia ieškoti bėdos priežasčių. Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai? Atsakymų laida ieško kartu su ekspertais.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Kuro sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.

„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti. Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sako Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas.

Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių kuro suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?

„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų. Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį kuro. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakoja automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.

Specialistai pastebi, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.

Jei kuro sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug kuro eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.

Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.

Naudoti per daug kuro automobilis gali ir dėl užsikišusių kuro ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Į keistą istoriją papuolęs vairuotojas perspėja kitus: primena aferą (74)

Kaip jaustumėtės, jeigu pasistatę automobilį miesto centre ir apmokėję jo stovėjimą mobiliąja programėle ramiai išeitumėte pietauti, bet grįžę rastumėte po valytuvu baudos kvitą už neapmokėtą parkingą? Skamba lyg nesusipratimas? Tačiau būtent tokia istorija nutiko DELFI skaitytojui Egidijui.

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kokie automobiliai Lietuvoje dažniausiai patenka į avarijas (157)

Normalu, kad į avarijas dažniausiai patenka tie automobiliai, kurių yra daugiausiai. Tačiau skaičiuojant procentaliai nuo automobilių skaičiaus, rezultatai – jau kiti. Tiesa, rezultatai nesiskiria nuo žiniasklaidos skambių antraščių – draudikai sutartinai tikina, kad į avarijas procentaliai dažniausiai patenka BMW markės automobiliai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (101)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (56)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.
Facebook draugai