Norintiems sumažinti degalų sąnaudas – specialistų patarimai

 (47)
Jei į degalinę tenka užsukti vis dažniau, šis LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažas – kaip tik jums. Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos vairuotojus verčia ieškoti bėdos priežasčių. Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai? Atsakymų laida ieško kartu su ekspertais.
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Kuro sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.

„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti. Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sako Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas.

Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių kuro suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?

„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų. Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį kuro. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakoja automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.

Specialistai pastebi, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.

Jei kuro sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug kuro eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.

Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.

Naudoti per daug kuro automobilis gali ir dėl užsikišusių kuro ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Įvardinti trys didžiausią grėsmę saugiam eismui Lietuvoje keliantys faktoriai (35)

Susisiekimo ministerijoje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje saugaus eismo tema konstatuota: Lietuva užtikrintai artėja prie iškelto tikslo – iki 2020 m. pasiekti, kad ne mažiau nei perpus sumažėtų autoįvykiuose žūstančiųjų skaičius, lyginant su 2010 m. Pažangą rodo 2016 m. rezultatai: palyginti su 2015 m., pernai žuvusiųjų šalies keliuose sumažėjo 22,3 proc., rašoma ministerijos pranešime.

Kokios bausmės taikomos neblaiviems vairuotojams? (2)

Pasikeitus įstatymams, nuo šių metų neblaivūs vairuotojai, kurių girtumas siekia daugiau kaip 1,5 promilės, numatyta ne administracinė, o baudžiamoji atsakomybė. Kas gresia vairuotojui už šio nusikaltimo padarymą?

Senų daugiabučių kiemuose – tūkstančiai naujų stovėjimo vietų (23)

Šis pavadinimas galėtų tikti mokslinės ar socialinės fantastikos romanui, tačiau Klaipėdos savivaldybės atstovai tikina, jog jau netrukus jis taps realybe – per ateinančius dvejus metus, iki 2019-ųjų, maždaug 80-yje uostamiesčio daugiabučių kiemų bus įrengta apie 1600 naujų automobilių stovėjimo vietų. Tuo žadama neapsiriboti – bus ruošiamas ir daugiabučių kiemų praplėtimo, apšvietimo ir aplinkos sutvarkymo planas iki 2021 metų.

Neužvedate automobilio? Patikrinkite, ar jame negyvena pelė (15)

Žiemą, kai termometro stulpelis rodo neigiamą temperatūrą, daugelis vairuotojų susiduria su sunkumais užvesti automobilį. Pagrindinėmis priežastimis įvardijami silpni akumuliatoriai, užšalęs kuras ar aušinimo skystis. Tačiau kenkėjų kontrolės ekspertai „Dezinfa“ tikina, kad sunkumus užvesti transporto priemonę gali sukelti ir graužikai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėja užsienyje prasižengusius lietuvius: netrukus bus panaikinta ir paskutinė spraga (136)

Užsienyje Kelių eismo taisykles (KET) pažeidę vairuotojai atsakomybės išvengti negali. Juos ir Lietuvoje pasieks pranešimai apie skirtą baudą, kurią patariama susimokėti, nes gali grėsti dar didesni nemalonumai.
Facebook draugai