Norintiems sumažinti degalų sąnaudas – specialistų patarimai

 (47)
Jei į degalinę tenka užsukti vis dažniau, šis LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažas – kaip tik jums. Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos vairuotojus verčia ieškoti bėdos priežasčių. Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai? Atsakymų laida ieško kartu su ekspertais.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Kuro sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.

„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti. Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sako Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas.

Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių kuro suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?

„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų. Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį kuro. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakoja automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.

Specialistai pastebi, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.

Jei kuro sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug kuro eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.

Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.

Naudoti per daug kuro automobilis gali ir dėl užsikišusių kuro ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Didžiausi mitai apie automobilio alyvą: ką reikia žinoti? (21)

Kodėl mokslininkai negali išrasti amžinojo variklio? Atsakymas paprastas: beveik 30 – 50 proc. energijos suvartojama dėl detalių trinties. Pastarajam fizikos dėsniui sumažinti mokslininkai daugiau nei šimtmetį kuria ir tobulina variklio alyvą. Lietuvoje prekiaujamos alyvos „Kuttenkeuler“ atstovas ir autoserviso vadovas Edmundas Šimoniūtis pranešime spaudai teigia, kad šiandien technologijos stipriai žengia į priekį, o pasenusios žinios virsta mitais, kurie sklando ne tik tarp vairuotojų, bet ir automobilių meistrų.

Nesumokėję baudų rizikuoja likti bei vairuotojo pažymėjimo (42)

Seimas linkęs įteisinti, kad asmenims, nesumokėjusiems visų jiems paskirtų baudų už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, nebūtų išduodamas ir keičiamas vairuotojo pažymėjimas.

Ko svarbu nepamiršti perkant ir naudojant padangas? (12)

Balandžiui einant į pabaigą didžioji dalis mūsų šalies vairuotojų jau yra pasikeitę padangas, tačiau kadangi dalis to padaryti dar nespėjo, o ir apie naujų padangų pirkimą reiktų pagalvoti kas tris ar keturis metus, siūloma išklausyti kelis paprastus patarimus, kuriuos pranešime spaudai pateikia Loreta Pupiuvienė, „BOSCH“ automobilių serviso Vilniuje direktorė. Ji patarė, kokių klaidų vengti keičiant padangas ar įsigyjant naują padangų komplektą.

Patarimai, kaip šeimai išsirinkti kelioninį automobilį (23)

Ne už kalnų šiltasis metų laikas, kai automobiliais keliausime ne tik prie jūros, po Lietuvą ar užsienio šalis. Kokį automobilį patartina rinktis keturių asmenų ar didesnei šeimai, kad kelionė būtų patogi tiek suaugusiesiems, tiek vaikams?

Eismo naujovė prie Vilniaus mokyklų: taip tikimąsi sumažinti automobilių spūstis (15)

Vilniečiai tėveliai, kasryt privežantys vaikus iki mokyklos ar darželio, nuo šiandien sutaupys laiko ir jausis saugiau – prie mokymosi įstaigų savivaldybė įrengė patogią naujovę – įlaipinimo–išlaipinimo vietas, pasaulyje populiariai vadinamas „Kiss and Ride“. Tai prie pat mokyklų ir darželių ženklais sužymėtos trumpų sustojimo vietos, skirtos greit ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus, nesudarant spūsčių ir pasirūpinant, kad vaikai išties saugiai pasiektų pamokas ar būrelius.
Facebook draugai