2013 m. antrąjį pusmetį Lietuva pradėjo pirmininkavimą Europos Sąjungos (ES) Tarybai – pirmą kartą nuo narystės ES pradžios mūsų šaliai teko šis atsakingas uždavinys.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Praėjusią savaitę Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovai praėjusią savaitę surengė pirmą ES Tarybos Variklinių transporto priemonių techninio derinimo darbo grupės posėdį, kur buvo svarstomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamento, kuriuo supaprastinamas kitoje valstybėje narėje įregistruotų variklinių transporto priemonių perkėlimas bendrojoje rinkoje, projektas.

Šiuo reglamentu siūloma pagerinti bendrosios rinkos veikimą pašalinant administracines kliūtis, susijusias su transporto priemonių perregistravimo procedūra ir šiuo metu trukdančias laisvam prekių judėjimui.

Numatyta įgyvendinti šiuos veiklos tikslus:

– sutrumpinti perregistravimo procedūrų trukmę;

- palengvinti piliečiams ir įmonėms tenkančią administracinę naštą ribojant dokumentų, būtinų atlikti perregistravimo procedūrą, skaičių ir sudarant sąlygas nacionalinėms registravimo institucijoms keistis transporto priemonių duomenimis.

Per posėdį daugiausia dėmesio buvo skirta registravimo sąlygoms, kurias vienodai turėtų įgyvendinti visos ES šalys. Nuspręsta, kad šis reglamentas bus taikomas tik perregistruojant transporto priemones ir nepalies naujų transporto priemonių registravimo reikalavimų. Didžioji dauguma posėdyje dalyvavusių atstovų išreiškė susirūpinimą, kad šis reglamentas išbalansuos šalių nustatytą transporto priemonių apmokestinimo sistemą, nors, Europos Komisijos teigimu, šis reglamento projektas nenumato sąlygų šalių mokestinei transporto priemonių politikai.

Šiuo metu projektui tenka didelis Europos Parlamento narių dėmesys, todėl Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai metu bus siekiama parengti projektą, kuris bus toliau svarstomas kitose ES institucijose.

Varginanti procedūra

Statistika rodo, kad ES piliečiai ir bendrovės kasmet į kitą valstybę narę atsigabena bendrai apie 3,5 mln. transporto priemonių ir privalo pasirūpinti, kad jos būtų įregistruotos pagal nacionalinius teisės aktus. Tačiau tai, kas XXI a. bendrojoje rinkoje turėtų būti paprasta registracijos procedūra, dėl skirtingų taisyklių ir įvairių prieštaringų reikalavimų tebėra sudėtinga ir ilgai trunkanti administracinė procedūra.

Ji užtrunka vidutiniškai penkias savaites, o išlaidos apytikriai sudaro 400 eurų piliečiams ir įmonėms. Be to, šios problemos taip pat yra didelė kliūtis laisvam prekių, paslaugų ir darbuotojų judėjimui, taigi ir augimui bei darbo vietų kūrimui Europoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (45)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Atsibodo valdžios diskriminacija – renka parašus (100)

Šiemet įsigaliojęs naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas jau kurį laiką neramino...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (99)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (69)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

Top naujienos

Seimo nariai nenori įteisinti savo atostogų (17)

Dar 2005 metais gautas Konstitucinio Teismo išaiškinimas, kad parlamentarams reikia įstatymu...

Po rekonstrukcijos atidarytą „Maximą“ sekmadienio vakarą užliejo vanduo gedimas parduotuvėje likviduotas (171)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1344)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Norite užauginti sveikus vaikus? Sekite suomių pavyzdžiu (2)

Aktyvūs vaikai yra ne tik laimingesni, bet pasižymi geriau išlavintais gebėjimais, sveikatos...

Persigalvojo: su slaptažodžiais nebereikia tiek vargti (4)

Tikriausiai jūsų slaptažodis – paini raidžių, skaičių ir punktuacijos kombinacija. Pasirodo,...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien (10)

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (75)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (40)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

7 dalykai, kuriuos turite žinoti, jei skaičiuojate kalorijas (3)

Skaičiuoti kalorijas tam, kad sulieknėtum, iš pirmo žvilgsnio neatrodo sunki užduotis – juk tai...