Daug variklių gali veikti tik naudodami sintetinę alyvą, o gamintojų nurodymų reikėtų akylai paisyti. Vokietijos organizacijos TÜV SÜD ekspertai pasidalijo patarimais apie šiuolaikinių tepalų naudojimą.

Rodos dar ne taip seniai klampumas buvo vienintelė savybė, kurią apie tepalus reikėjo žinoti vairuotojams ir servisų meistrams. Kone svarbiausias klausimas buvo – automobiliui reikia 10W-30 ar 15W-40? Aukštos kokybės alyva buvo iš esmės tinkama visų tipų varikliams.

„Šiandien viskas yra kiek sudėtingiau. Reikia įvertinti įvairias kategorijas, pavyzdžiui A5, B4 ar C2, – teigė TÜV SÜD ekspertas Eberhardas Langas. – Reikalus komplikuoja įvairūs pokyčiai ir pramonės standartų papildymai, atsiradę pastaraisiais metais“.

Rekomenduojama tepalus keisti tik patikimuose servisuose, kur mechanikai žino reikiamą alyvos tipą. „Kai kurie specifiniai tepalai nėra prieinami automobilių detalių parduotuvėse“, – sakė E. Langas.

Automobilio naudojimo instrukcija yra patikimas būdas sužinoti, kokių tepalų reikia. Taip pat šią informaciją galima rasti gerai žinomų gamintojų interneto svetainėse.

Viena svarbiausių alyvos charakteristikų – klampumas. Žemesni skaičiai parodo, kad alyva yra skystesnė ir teka labai lengvai. Pavyzdžiui, jeigu nurodyta, kad alyva yra 5W-40 kategorijos, tai reiškia, kad ji yra itin skysta kai variklis yra šaltas („5“) ir klampumas pasikeičia iki 40 lygio kai variklis įšyla. Tai labai svarbu, nes kai tepalai būna skystesni, tuomet starteriui lengviau sukti variklį. Raidė W nurodo, kad alyva tinkama naudoti žiemą – šis standartas įsitvirtinęs jau apie keturis dešimtmečius.

Daug automobilių gamintojų rekomenduoja modernioms mašinoms naudoti sintetinę alyvą. Be to, yra modelių, kuriems ši taisyklė taikoma be jokių išimčių. Tik labai seni automobiliai negali naudoti sintetinės alyvos. Pabrėžiama, kad tie vairuotojai, kurie nusprendžia pakeisti mineralinę alyvą į sintetinę, vėliau kurį laiką turi kur kas dažniau tikrinti tepalų matuoklį.

Kai kurie gamintojai sudaro sąlygas keisti tepalus labai retai – pavyzdžiui, kas 50 000 km ar net daugiau, tačiau tam reikia specialių tepalų, kurie yra gana brangūs. Vis dėlto tokiais atvejais nepatariama naudoti kitokią alyvą, nei nurodo gamintojas. „Šių dienų varikliai sukurti taip, kad jiems tiktų specifiniai tepalai, – aiškina TÜV SÜD ekspertas E. Langas. – Netinkami tepalai ne tik kad pablogina variklio darbą ir trumpina jo gyvenimą – tai iš tiesų gali net nepataisomai sugadinti motorą“.

Seniausi kokybės standartai buvo nustatyti „American Petroleum Institute“ (API) organizacijos, ir tai dažniausiai atsispindi daugelyje naudojimo instrukcijų. Prie klampumo kategorijos, taip pat yra nurodomos raidžių kombinacijos – dabar aukščiausią kokybės lygį rodo SJ/CF raidės.

Europoje ACEA specifikacijos pakeitė senesnį CCMC standartą. Kaip papildoma informacija apie klampumą, tepalai skirstomi į kategorijas A, B ir C. „Ši papildoma informacija turi būti kruopščiai įvertinta. A5 nėra tik pagerinta A3 versija, tai visiškai kas kita. Netinkamai pasirinkta alyva nulemia prastesnį sutepimą ir tai priveda prie variklio sugadinimo“, – atkreipė dėmesį E. Langas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (162)