Net ir pačiame patvariausiame automobilyje yra dalykų, kurie pasensta. Viena iš tokių detalių yra žiemos sezonu dažnai vairuotojų keiksnojamas akumuliatorius. Nuo jo gyvybingumo priklausys, ar šaltą žiemos rytą lengvai pavyks užvesti plieninį žirgą.
© Shutterstock nuotr.

Rengiant šį tekstą ilgametę patirtį turintys akumuliatorių pardavėjai 4R patikino, kad akumuliatoriaus ilgaamžiškumas ir patikimas veikimas labiausiai priklauso nuo automobilio techninės būklės ir... vairuotojo sąžiningumo. Nebent esate vienas iš labai nedaugelio nelaimingųjų, kurie įsigijo neaiškios kilmės ar netinkamai sandėliuotą gaminį. Bet tokių, kaip rodo patikimi duomenys, pasitaiko vienetai.

Šiame tekste daugiau dėmesio skirsime patarimams, kaip sukurti tinkamas sąlygas, kad dėl akumuliatoriaus turėtumėte kuo mažiau rūpesčių.

● Jei automobilį pirkote naudotą, nebūkite tikri, kad jame yra toks akumuliatorius, koks buvo sumontuotas gamykloje. Nesąžiningi pardavėjai parduodamų automobilių akumuliatorius sukeičia ir įdeda netinkamos talpos akumuliatorių.

● Patikrinti, koks iš tikrųjų tinka jūsų automobiliui, nesunkiai galite daugelyje akumuliatorių gamintojų interneto svetainių. Nenustebkite, kai jums bus pasiūlytas tam tikras asortimento diapazonas, sakykim, nuo 74 iki 80 Ah talpos. Įvertinant mūsų šaltas žiemas, patartina rinktis kuo galingesnį akumuliatorių, tačiau ne pernelyg, kad nebūtų apkraunamas generatorius (didinantis ir degalų sąnaudas).

● Ne veltui techninių apžiūrų darbuotojai klibina akumuliatorių žiūrėdami, ar jis tvirtai įdėtas, ar jo gnybtai tvirtai pritvirtinti. Dėl susidarančių dujų virš akumuliatoriaus ir kibirkšties dėl nepritvirtinto gnybto akumuliatorius gali sprogti!

● Meistrai pastebi, kad vos tik sustreikuoja automobilio užvedimas, užsipuolamas „pavargęs“ akumuliatorius, tačiau dažniausiai būna kalti kiti agregatai. Tikro akumuliatorių gamybos broko pardavėjai pastebi labai mažai, jis dažniausiai pamatomas pirmais krovimo ciklais.

● Niekada negalima leisti akumuliatoriui visiškai išsikrauti. Dėl to ant akumuliatorių plokštelių susidaro švino sulfato darinių, kurie sumažina naudojimo laiką.

● Kad ir kaip norėtų akumuliatoriams garantijas teikiantys pardavėjai, į servisą matuoti generatoriaus ir starterio įtampų automobilio tikriausiai nevarysite. Vis dėlto pirmoji turėtų būti maždaug 13,7–14,5 voltų, o užvedimo sistemoje ne mažesnė nei 11 voltų.

● Akumuliatoriuose teliūškuojantis skystis – rūgštus elektrolitas (greitai išdeginantis skyles drabužiuose). Eksploatuojant karštomis sąlygomis galimas jo nugaravimas. Tačiau parduotuvių lentynose neskubėkite pirkti elektrolito – tikriausiai pakaks distiliuoto vandens (žinoma, jei jis išgaravo, o ne išbėgo dėl mechaninio dėžės pažeidimo). Po papildymo dera matuokliu (kad ir kelis litus kainuojančiu) pamatuoti elektrolito tankį (jis turi būti ne mažesnis nei 120 g/cm3).

● Būtina stebėti, ar esant garantiniam terminui netamsėja akumuliatoriaus elektrolitas. Šis požymis rodo, kad akumuliatorius yra perkraunamas arba vyksta dalinės jo iškrovos, dėl ko suyra akumuliatoriaus plokštelės.

● Akumuliatorius turi būti švarus ir sausas, o ventiliacijos angos neturi būti užsikišusios, kad akumuliatorius galėtų „kvėpuoti“.

● Jei važinėjama trumpus atstumus ir akumuliatorius negali būti visiškai įkrautas, bent kartą per pusmetį jį įkraukite stacionariu krovikliu. Tiesa, išsikrovusio akumuliatoriaus negalima krauti per ilgai. Elektrolitas gali pasiekti didesnę nei 45 laipsnių temperatūrą ir užvirti – vėlgi perkais ir praras savo talpą.

● Nedirbančio automobilio elektros energijos tinkle akumuliatoriaus naudojimas neturi būti didesnis kaip 0,04 ampero. Tačiau dažno automobilio signalizacija smarkiai padidina neužvesto automobilio akumuliatoriaus energijos naudojimą, tad tokių automobilių akumuliatoriai bus tinkami trumpiau. Prieš ilgesnį automobilio stovėjimo laiką (kelias savaites), akumuliatorių nuo prijungimo laidų tikslinga atjungti.

● Įkrautą akumuliatorių galima laikyti net ir esant minus 30 laipsnių temperatūrai, tačiau saugiau – šildomoje patalpoje. Išsikrovęs akumuliatorius gali užšalti ir esant minus 5 laipsnių temperatūrai bei nepataisomai sugadintas. Mat išsikrovusio akumuliatoriaus elektrolito tankis tampa artimas vandeniui.

● Dyzeliniame variklyje akumuliatorius dirba sunkiau, palyginti su benzininiu varikliu. Dyzelinio variklio užvedimo metu naudojama daugiau energijos, kadangi tokiam varikliui reikalinga kur kas aukštesnė paleidimo srovė, o nuolatinis jo darbas prasideda po 5–10 sekundžių (senesnių variklių), o benzininių variklių – po 1–2 sek.

● Nors tai jau kita tema, žiemą sustingusį variklį akumuliatoriui padeda išjudinti mažesnio klampumo (turinti daugiau sintetikos) kokybiška alyva.

● Stebuklingų ir „neužmušamų“ akumuliatorių nebūna. Jei net ir, rodos, kokybiški akumuliatoriai sugenda vos pasibaigus garantiniam terminui, tikrai kažką darote ne taip. Jei automobilis tikrai nepriekaištingai techniškai tvarkingas, nepamirškite jo žiemą normaliai eksploatuoti ir, svarbiausia, važinėdami trumpus atstumus mieste retkarčiais apsukite ir didesnį ratą užmiestyje. Nuo to bus sveikiau ne tik akumuliatoriui.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (3)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (11)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (4)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (14)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (6)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Top naujienos

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo, sulaikytas antras įtariamasis nuolat pildoma (571)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: įtariamasis sulaikytas (210)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (20)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (28)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (2)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (121)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (4)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Gyvai / Bandymas siekti svajonės: „Ludogorec“ – „Sūduva“ (101)

Marijampolės „Sūduvos“ futbolininkai stoja į vieną iš svarbiausių mūšių komandos ir...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (3)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...

Dainininkas R. Williamsas tapo valgymo per miegus įkaitu (7)

Įspūdingą šou Vilniaus Vingio parke surengęs garsus britų dainininkas Robbie Williamsas (43...