Sulaukė spūsčių

Savivaldybė ramina, esą nepatogumai tik laikini – eismo srautus sumažins vėliausiai iki lapkričio vidurio atidaryti numatyta V. Alanto g. Vis dėlto policija perspėja net ir tuomet vairuotojams apsišarvuoti kantrybe. Mat užbaigti V. Alanto g. skubėjusi Savivaldybė nesugebėjo net policijos mygiama praplatinti siaurutės ir dar šalikelėje pastatytais automobiliais užkimštos Projektuotojų gatvės.

Tankiausiai apgyvendinto mikrorajono galvos skausmu tapusi gatvė valdininkams atrodo menkesnė problema nei kur kas mažiau naudojamas pėsčiųjų tiltas per Nevėžį. Jam remontuoti Savivaldybė jau kitąmet planuoja išleisti apie 2,5 mln. Lt. Daugiau nei neapibrėžtos ateities planuose numatytai Projektuotojų g. rekonstrukcijai.

Vargas vairuotojams

Daugiabučių ties Molainių ir Projektuotojų g. sankryža nedirbantys gyventojai turi naują pramogą – rytais prieš aštuntą ir po darbo valandų pro langus stebėti tiesioginį realybės šou gatvėje. Prieš savaitę eismą reguliuoti pradėjus šviesoforui, sankryža tapo sunkiausiai pervažiuojama Panevėžyje.

Chaosas, kokio nematėme, gatvėje ir kiemuose“, – patobulinimą įvertino priešais sankryžą gyvenantis Nerijus Savičius.

Anot jo, jau visą savaitę darbo diena prasideda nuo automobilių spūsčių. Vien iš daugiabučio kiemo išvažiuoti gali užtrukti keliolika minučių ar netgi ilgiau.

„Vienu išvažiavimu į Molainių g. naudojasi septyni daugiabučiai. Mikrorajonas nėra senas, čia daugiausia darbingo amžiaus žmonių, rytais visiems reikia į darbą. Gerai, jei kultūringas vairuotojas praleidžia į Molainių g., o jei ne – stovėsi ir stovėsi, kol iš kiemo pajudėsi“, – piktinosi N. Savičius.

Iš kiemo jam tenka sukti į kairę ir, Nerijaus nuomone, tik laiko klausimas, kada į šoną trenksis iš dešinės.

„Per spūstį pamatyti, kas dešinėje, neįmanoma. Apie kokį eismo saugumą dar kalbama?!“, – stebisi panevėžietis.

Žalio signalo nesulaukė

Kol nebuvo šviesoforo, Molainių ir Projektuotojų gatvėse spūsčių niekas nėra matęs. Dabar rytais automobilių eilės tęsiasi net iki „Diemedžio“ darželio, esančio už maždaug 500 metrų nuo sankryžos, o kartais automobiliai jau stringa ir už kilometro, ties prekybos centru Projektuotojų g.

Anot N. Savičiaus, didžiausia eilė susidaro pirmojoje eismo juostoje, nes prie šviesoforo nėra rodyklės, leidžiančios sankryžoje sukti į dešinę. Vairuotojas įvertino, kad į dešinę suka maždaug 70 proc. automobilių.

„Žiedinė sankryža čia būtų labiausiai tikusi. Argi taip sunku būtų buvę tokią įrengti tiesiant V. Alanto gatvę?“ – stebėjosi panevėžietis.

Molainių g. gyvenanti Vida Navašinskienė prie šviesoforo reguliuojamos sankryžos pateko į kuriozinę situaciją. Į sodą dviračiu susiruošusi moteris pasakoja žalio signalo laukusi net dešimt minučių, kol, netekusi kantrybės, nuvažiavusi iki nereguliuojamos perėjos ramiai kirto gatvę.

„Kol nebuvo šviesoforo, jokių problemų neturėjome. Dabar eilės, kiek akys mato“, – nauja tvarka stebina V. Navašinskienę.

Policijos reikalavimų nepaisė

Šviesoforu pradėta reguliuoti Molainių ir Projektuotojų g. sankryža piktina vairuotojus, bet nepatinka ir pareigūnams.

Panevėžio kelių policijos biuro viršininkas Virgilijus Mačėnas sutinka, kad šviesoforas šioje vietoje būtinas, nes jau netrukus atidarius V. Alanto g., iš Molainių g. galo nebebūtų įmanoma nei įvažiuoti, nei išvažiuoti.

Spūstyse stringantiems vairuotojams pareigūnas siūlo pamiršti jų taip pageidaujamą žalią rodyklę į dešinę. Pasak V. Mačėno, prie naujojo šviesoforo tokios nėra, bet ir nebus įrengta – iki 2020-ųjų žalių rodyklių neliks visoje Europos Sąjungoje.

V. Mačėnas ramina, kad atidaryta V. Alanto g. sumažins spūstis, nes rytinė miesto dalis taps pasiekiama ne tik Molainių, bet ir naująja gatve.

„Bet labai gerai nebus“, – perspėja V. Mačėnas.

Tikėtis, kad grūsčių neliks, anot pareigūno, beprasmiška, kol nebus praplatinta Projektuotojų g. Tokios rekonstrukcijos Panevėžio policijos pareigūnai jau seniai reikalauja Savivaldybės. Valdininkams policija netgi buvo iškėlusi sąlygą, kad V. Alanto g. tiesimo ir Projektuotojų g. platinimo darbai turi būti užbaigti vienu metu.

„Jei trumpą antklodę užtempsi ant galvos, šals kojos“, – būtinybę rekonstruoti Projektuotojų g. Savivaldybei įrodinėjo V. Mačėnas.

Dabar ši dviejų eismo juostų gatvė net ir ne piko valandomis vairuotojams yra tikras išbandymas. Dėl vienoje juostoje sustatytų automobilių antrąja prasilenkti sudėtinga net lengvosioms mašinoms, o tarp jų įsimaišius autobusui eismas stabdomas.

Tačiau Panevėžio valdžios rūmuose ne tik nebuvo išgirstas policijos balsas, bet dargi patys pareigūnai įsprausti į kampą. Projektuotojų g. nė nepradėjusi platinti Savivaldybė užbaigė V. Alanto g. ir, pasak V. Mačėno, policijai neliko nieko kito, kaip sutikti, kad šioji būtų pradėta eksploatuoti.

Tiltas svarbiau nei užkimšta gatvė

Savivaldybės vadovai teisinasi policijos reikalavimo neįvykdę dėl lėšų stokos.

Skaičiuojama, kad Projektuotojų g. platinimas kainuotų apie porą milijonų. Netgi tokia suma eismo saugumui valdininkams atrodo didelė.

Nors jau yra parengtas gatvės rekonstrukcijos techninis projektas ir netgi įvykę viešieji pirkimai, tačiau ar kitąmet Savivaldybė imsis darbo, vis tiek nežinia.

Administracijos direktorės pavaduotojo Žydrūno Kvedaro teigimu, sudėjus iš Savivaldybės biudžeto ir Valstybinės kelių direkcijos skiriamas lėšas, Panevėžio gatvių priežiūrai tenka tik apie 5 mln. Lt per metus.

„Jei pusę jų būtume išleidę vienai gatvei, visos kitos būtų likusios tokios, kokios buvo pavasarį“, – aiškino Ž. Kvedaras.

Projektuotojų g. ruožui nuo Kniaudiškių iki Molainių g. rekonstruoti Savivaldybė Valstybinės kelių direkcijos prašo 2 mln. Lt. Tai yra vos mažiau nei pėsčiųjų tiltui per Nevėžį sutvarkyti. Šiam numatyta išleisti 2,5 mln. Lt. Savivaldybė skelbia tiltą remontuosianti jau kitąmet.

Ar 2015 m. bus sutvarkyta ne tik vairuotojų, bet ir policijos kaip probleminė įvardijama gatvė, valdininkai tyli.