Daugiausiai nakties metu įvykstančių įskaitinių eismo įvykių – tokių, kuriuose sužalojamas ar žūsta eismo dalyvis – sukelia jauni, 18-27 m. amžiaus vairuotojai. Jie yra atsakingi už 2 iš 5 naktį įvykusių eismo nelaimių, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ atlikta įskaitinių eismo įvykių analizė.
Avarija
© DELFI

„Pernai tamsiu paros metu įvyko beveik 850 įskaitinių eismo įvykių, iš kurių 40 proc. sukėlė jauni vairuotojai – iki 28 metų amžiaus. Šios amžiaus grupės vairuotojai tokias nelaimes sukelia dukart dažniau nei 28-50 metų vairuotojai ir net 4-10 kartų dažniau nei 50-mečiai ir vyresni vairuotojai.

Žinoma, nakties metu proporciškai keliuose važinėja daugiau jaunimo, tačiau nepalankią statistiką labiausiai lemia tai, jog jauni vairuotojai linkę labiau rizikuoti, renkasi didesnį greitį, yra mažiau atsargūs kelyje. Tamsiu paros metu tai itin pavojinga, nes matomumas prastesnis, dėl nuovargio sumažėja budrumas“, – pastebi Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius.

Jis atkreipia dėmesį, kad ne tik tamsiu, bet ir šviesiu paros metu jauni vairuotojai dažniau tampa eismo įvykių, kuriuose sužalojami ar žūsta eismo dalyviai, kaltininkais.

„Išanalizavę pastarųjų ketverių metų įskaitinių eismo įvykių kaltininkų profilį pastebėjome, kad kuo vyresnis vairuotojas, tuo rečiau jis sukels eismo nelaimę. Skirtumai tarp 20-mečių ir 60-mečių vairuotojų rizikingumo skiriasi kelis kartus. Pagrindinės priežastys – jaunuoliai renkasi per didelį greitį, priima nepamatuotai rizikingus sprendimus kelyje, dažniau surizikuoja sėsti už vairo išgėrę“, – aiškina A. Juodeikis.

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, 18-27 m. vairuotojai sukelia ne tik daugiau įskaitinių eismo įvykių, bet ir avarijose padaro didesnių materialinių nuostolių. Vidutinė jauno vairuotojo padaryta žala siekia 767 eurų ir tai yra 20 proc. daugiau, nei vyresnių negu 28 m. vairuotojų sukeltų avarijų žala.

A. Juodeikis priduria, kad žymiai svarbiau nei finansiniai nuostoliai yra žmonių sveikatai padaromi padariniai. Jauni vairuotojai gerokai dažniau nei vyresnieji dėl neatsakingo vairavimo sukelia tragiškus įvykius, turinčius ilgalaikių sveikatos sutrikdymų ar nusinešančius gyvybes.

Lietuvos policijos duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį tamsiuoju paros metu įvyko 292 įskaitiniai eismo įvykiai (9,9 proc. mažiau nei per atitinkamą laikotarpį pernai), buvo sužeisti 372 eismo dalyviai (+1,1 proc.), o žuvo – 41 (-19,6 proc.). Maždaug pusė įskaitinių eismo įvykių Lietuvoje įvyksta tarpusavyje susidūrus keliems automobiliams, apie penktadalis – automobiliui užvažiavus ant pėsčiojo.

Europos Sąjungos duomenimis, Lietuva yra viena šalių, kuriose įvyksta daugiausiai nelaimių kelyje – žuvusiųjų skaičius eismo įvykių metu milijonui gyventojų yra 51 proc. didesnis nei Europos Sąjungos vidurkis. Lietuvos automobilių kelių direkcija yra suskaičiavusi, kad 2013 m. žala dėl eismo įvykių Lietuvos ekonomikai sudarė 354 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (2)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (7)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (6)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (34)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (5)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (571)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (16)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas Būstas (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (18)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (112)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (39)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...