Motociklų sezonas paprastai prasideda gegužę, o baigiasi spalį, todėl motociklininkams tenka manevruoti tarp nuo jų atpratusių automobilių vairuotojų. Ką turėtų turėti galvoje šie kelių kolegos?
© DELFI / Šarūnas Mažeika

23 metus motociklą vairuojantis Rimas Bružas pastebi, kad tolerancijos keliuose vis daugiau, tačiau pabrėžia, kad motociklininkai privalo būti labai atidūs.

„Kiekvienas pradedantis važiuoti motociklu turėtų turėti galvoje, kad greičiausiai jo kelyje niekas nemato. Tai yra pagrindinė nuostata, kuria reikia vadovautis važiuojant motociklu tiek mieste, tiek užmiestyje, – sako režisierius ir žurnalistas R. Bružas. – Mieste yra klasikinės situacijos, kuomet automobilio vairuotojas – nesakau, kad iš blogos valios – nepastebi, užkiša automobilį, neatsargiai manevruoja, greitai stabdo. Tai automobilio vairuotojui atrodo savaime suprantama, nes jis sėdi ant keturių ratų. Motociklininkui tai visada yra pavojinga. Jam staigus stabdymas, staigus manevravimas gali baigtis virtimu su visom pasekmėm“.

Neretai nelaimės nutinka dėl blogos kelių būklės.

„Jeigu automobilis stukteli – ratą sugadina, apgadina važiuoklę – tai tiek tų išlaidų. O jeigu motociklas pataiko į rimtą duobę, tai žala būna gerokai didesnė“, – sako R. Bružas.

Skirtingi požiūriai ir jokio kompromiso

Motociklininkai dažniausiai lengvai iriasi per spūstis manevruodami tarp stovinčių ar vos riedančių automobilių. Stovėti kamščio viduryje kai gali lengvai jį aplenkti neatrodo protinga, tačiau policija sako, kad motociklininkai turėtų elgtis būtent taip. Nes kitaip – draudžiama.

Gintaras Aliksandravičius
Gintaras Aliksandravičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Jeigu motociklai, kaip neretai spūsčių metu didmiesčiuose pastebime, nardo tarp važiavimo juostų, tarp sustojusių automobilių – tai yra draudžiama ir toks važiavimas yra draudžiamas, ir už tai tikrai policija baudė ir baus“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.

Nors nemažai motociklų ir motorolerių vairuotojų įsitikinę, kad savo transportą gali parkuoti nemokamai, pasak Vilniaus miesto savivaldybės atstovės, motociklai turi būti statomi pagal lygiai tokias pat taisykles kaip ir automobiliai.

„Statant motociklą mokamoje automobilio stovėjimo vietoje yra taikoma rinkliava pagal nustatytas rinkliavos zonas. Atsiskaityti mes motociklininkams patariame mokant mobiliuoju telefonu, siunčiant SMS žinutę, nes problema, kad galbūt nėra kur pasidėti bilieto“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Miesto eismo departamento vadovė Daiva Kaminskaitė.

Saugumas priklauso nuo galvos

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas primena esmines saugumo priemones: šalmus motociklų vairuotojams ir keleiviams, kurie, beje, negali būti jaunesni nei 12 metų.

R. Bružas, sako, kad motociklininkų saugumas labiausiai priklauso nuo to, kas po šalmu.

Rimas Bružas
Rimas Bružas
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Saugumas priklauso nuo tarpinės tarp vairo ir variklio. Tai yra nuo vairuotojo galvos. Visų pirma motociklininkas turėtų būti savikritiškas, savikritiškai vertinti savo galimybes. Tai pats pagrindinis būdo bruožas. Jeigu tau atrodo, kad gali važiuoti 180 km/val., tai greičiausiai taip nėra. Sakoma, kad motociklininko realios galimybės yra tokios, kokias gauname iš įsivaizduojamų galimybių atėmus kokius 40-50 proc.“, – sako R. Bružas.

Policijos pareigūnai pabrėžia, kad kiekvienas vairuotojas, sėsdamas prie automobilio ar motociklo vairo, turėtų būti tolerantiškas, atsakingas už save ir kitus. Svarbiausia, kad motociklininkas nesijaustų pranašesnis už kitus vairuotojus. Ir svarbiausia – pranašesnis už save patį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (26)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...