Medikai pataria: ko griebtis, tapus avarijos liudininku

 (18)
Eismo įvykių liudininkai ar avarijoje nukentėję jų dalyviai turi padėti sužeistiesiems. Tai akivaizdu, tad ir praktika rodo, kad nesame abejingi nelaimės ištiktiesiems. Tačiau būna situacijų, kai gelbėdami sužeistuosius dar labiau jiems pakenkiame. Kada sužeistųjų geriau nejudinti ir kuo gali baigtis neprofesionali medicininė pagalba?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Tapus šiurpios avarijos liudininku, būtina padėti sužeistiesiems, tačiau ko griebtis? Pulti prie sužeistųjų, stumti ar versti automobilį ir kitaip bandyti išlaisvinti prispaustus žmones ar net nemėginti jų liesti?

Sukrėsti galime elgtis neadekvačiai ir tokia pagalba gali būti ne tik neveiksminga, bet ir dar labiau pakenkti.

Automobilyje prispausto žmogaus medikai nepataria plėšti lauk.

„Kai pradeda judinti į visas puses be specialių priemonių ir specialaus paruošimo, žinoma, visada galima pakenkti nukentėjusiajam“, – teigia Vanda Pumputienė, VĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Santariškių medicinos įstaigų miestelyje statys daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę (2)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pasirašė koncesijos sutartį su viešąjį konkursą laimėjusia „UniPark“ antrine įmone „Latuna“, pagal kurią Santariškių medicinos įstaigų miestelyje (SMM) bus sukurta daugiaaukščių bei antžeminių stovėjimo aikštelių infrastruktūra su 2250 automobilių stovėjimo vietų. Į šios infrastruktūros sukūrimą įmonė „Latuna“ investuos 14 mln. eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ką būtina žinoti renkantis naujas padangas specialistas pažymėjo, kokių nepirktų (51)

Naudotos ar restauruotos padangos yra didelė problema, o jomis paprastai atsikratoma ne be priežasties, LRT RADIJUI sako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Produktų saugos ir kokybės departamento direktorius Arvydas Naina. Be to, pabrėžia jis, norint važinėti saugiai, būtina žinoti, kaip žymimi svarbiausi parametrai, pavyzdžiui, sukibimas su šlapia kelio danga ir stabdymo kelias, padangos dydis ir pagaminimo metai.

Užsienietį Vilniuje suglumino kelininkų darbas: kodėl buvo nusiaubta tobula gatvė? (84)

Sutikite, keistai atrodo kelininkai iš naujo remontuojantys ką tik sutvarkytą gatvę. Tačiau tokių situacijų nutinka, pasirodo, ne taip jau retai. Plušančius kelininkus Vilniaus pakraštyje, Mileišiškių gatvėje, išvydęs sostinėje gyvenantis Anglijos pilietis labai pasipiktino, tačiau paaiškėjo, kad pyktį sukėlusi priežastis yra visiškai banali.

Panaudotą alyvą deginantiems gyventojams – bauda iki 540 eurų (16)

Gyventojams panaudotos alyvos deginimas namų ar kitų patalpų šildymui užtrauks baudą iki 540 eurų. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, numatyta administracinė atsakomybė nežymiai sumažins nelegalius alyvų deginimo atvejus, tačiau iš esmės neišspręs alyvos atliekų surinkimo ir tvarkymo problemų, sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.

Nupiešė ateities viziją: kas laukia autoservisų ir „garažinių“ meistrų (107)

Lietuvos autoparko vidutinis automobilio amžius siekia 15 metų, tačiau palengva jį papildo elektromobiliai, o netolimoje ateityje planuojama integruoti ir savivaldžius automobilius. Keičiantis technologijoms privalės keistis ir juos prižiūrintys autoservisai, automobilių priežiūros specialistai ir jų darbo standartai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kokių artimiausių pokyčių galime tikėtis ir kur link pasuks automobilių priežiūros verslas?
Facebook draugai