Medikai pataria: ko griebtis, tapus avarijos liudininku

 (18)
Eismo įvykių liudininkai ar avarijoje nukentėję jų dalyviai turi padėti sužeistiesiems. Tai akivaizdu, tad ir praktika rodo, kad nesame abejingi nelaimės ištiktiesiems. Tačiau būna situacijų, kai gelbėdami sužeistuosius dar labiau jiems pakenkiame. Kada sužeistųjų geriau nejudinti ir kuo gali baigtis neprofesionali medicininė pagalba?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Tapus šiurpios avarijos liudininku, būtina padėti sužeistiesiems, tačiau ko griebtis? Pulti prie sužeistųjų, stumti ar versti automobilį ir kitaip bandyti išlaisvinti prispaustus žmones ar net nemėginti jų liesti?

Sukrėsti galime elgtis neadekvačiai ir tokia pagalba gali būti ne tik neveiksminga, bet ir dar labiau pakenkti.

Automobilyje prispausto žmogaus medikai nepataria plėšti lauk.

„Kai pradeda judinti į visas puses be specialių priemonių ir specialaus paruošimo, žinoma, visada galima pakenkti nukentėjusiajam“, – teigia Vanda Pumputienė, VĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Automobilio pirkimas: kaip neužkibti ant sukčių kabliuko (123)

Visi esame girdėję istorijų, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai apgavo pirkėją. Bet būna ir atvirkštinių variantų. Prekeiviai tikina, kad pamažu įsitvirtina ir papildomos sutartys, kurios pasirašomos kartu su automobilio pirkimo-pardavimo sutartimis. Tokiu būdu apsisaugo abi pusės – pardavėjai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai nupirktą automobilį pirkėjai nori grąžinti, nors su juo spėjo prasukti ne vieną tūkstantį kilometrų.

Nufilmavo greitkelyje siautėjusį visureigį (20)

Net neabejojame, kad, pasižiūrėję šį vaizdo įrašą, neabejotinai imsite svarstyti, kokios antgamtinės jėgos iš šio „Ford Explorer“ atėmė gebėjimą važiuoti tiesiai ir jis ėmė greitkelyje išdarinėti tikras nesąmones, skelbia carscoops.com.

Spūsčių reitingas: paskelbtas nelaimingiausių miestų dešimtukas (15)

Transporto analitinė įmonė INRIX paskelbė miestų, kuriuose – didžiausios automobilių spūstys, reitingą. Kaip informuoja motor.ru, pirmą vietą reitinge užėmė Los Andželas, o antroje miestų su ilgiausiomis automobilių spūstimis sąrašo vietoje atsidūrė Maskva.

Panaudota alyva lietuviams ne pavojingų medžiagų kokteilis (3)

Panaudota automobilių alyva pagal Europos Sąjungos (ES) reglamentus ir Lietuvos įstatymus yra priskiriama pavojingosioms atliekoms, su kuriomis turi būti atitinkamai tvarkomasi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nepaisant to, Lietuvoje dar įprasta į tokį alyvos atliekų statusą numoti ranka, o pažeidimų laikydami ir atsikratydami panaudota alyva daro tiek automobilių vairuotojai, tiek transporto priemonių remontu ir technine priežiūra užsiimančios įmonės.

Dalis vairuotojų apie nebegaliojančius pažymėjimus gali nežinoti (60)

Senųjų vairuotojų pažymėjimų, kurie baigė galioti vasario 3 dieną, kol kas vis dar nepasikeitė beveik 90 tūkst. žmonių. Tikėtina, kad nemaža jų dalis gyvena užsienyje ir galbūt net nežino, jog vairuoja turėdami pažymėjimą, kuris nebegalioja. Vairuoti Lietuvoje su tokiu senu laminuotu pažymėjimu galima, bet gresia bauda už dokumento neturėjimą.
Facebook draugai