Medikai pataria: ko griebtis, tapus avarijos liudininku

 (18)
Eismo įvykių liudininkai ar avarijoje nukentėję jų dalyviai turi padėti sužeistiesiems. Tai akivaizdu, tad ir praktika rodo, kad nesame abejingi nelaimės ištiktiesiems. Tačiau būna situacijų, kai gelbėdami sužeistuosius dar labiau jiems pakenkiame. Kada sužeistųjų geriau nejudinti ir kuo gali baigtis neprofesionali medicininė pagalba?
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (K.Pansevič nuotr.)

Tapus šiurpios avarijos liudininku, būtina padėti sužeistiesiems, tačiau ko griebtis? Pulti prie sužeistųjų, stumti ar versti automobilį ir kitaip bandyti išlaisvinti prispaustus žmones ar net nemėginti jų liesti?

Sukrėsti galime elgtis neadekvačiai ir tokia pagalba gali būti ne tik neveiksminga, bet ir dar labiau pakenkti.

Automobilyje prispausto žmogaus medikai nepataria plėšti lauk.

„Kai pradeda judinti į visas puses be specialių priemonių ir specialaus paruošimo, žinoma, visada galima pakenkti nukentėjusiajam“, – teigia Vanda Pumputienė, VĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

www.lrt.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Įspūdingų automobilių avarija Palangoje įžiebė diskusiją (119)

Dažnas pastebi – Palangos gatvėmis sukiojasi kur kas brangesni automobiliai nei, tarkime, gretimoje Kretingoje. Nenuostabu, juk į kurortą pailsėti, papramogauti suguža įvairaus plauko turistų. Praėjusį savaitgalį Palangoje vykusios lenktynės brangių automobilių šeimininkų priviliojo dar daugiau. Tai ir lėmė „holivudišką“ įvykį.

Dviratis prieš automobilį: 5 pavojingiausios situacijos (1)

Nors ant dviračių sėdantys gyventojai dažniausiai yra įsitikinę, kad keliauti šia transporto priemone yra visai nepavojinga, tačiau dviratininkų sužalojimų statistika rodo ką kita. Į nelaimingus atsitikimus dviratininkai Lietuvoje patenka dar dažnai, o labiausiai minantys pedalus nukenčia po susidūrimų su automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Po galingos liūties – kauniečių radybos ir dalybos feisbuke (22)

Ketvirtadienio popietę smarkiai liūčiai nuplovus Kauną vakare socialiniuose tinkluose pasipylė skelbimai apie pamestus arba atrastus automobilių registracijos numerių ženklus. Vienoje populiarioje tarp kauniečių feisbuko grupėje galima aptikti bent septynias skirtingas numerių lenteles, rastas gatvėse ar šalia jų. Panašu, kad ne vienas automobilis buvo apsemtas „iki ausų“, o numerių ženklai pritvirtinti silpnokai.

Specialistų pasiūlymai dalį vairuotojų nemaloniai nustebins (13)

Ant plauko kabėjęs daugelio Klaipėdos pėsčiųjų perėjų likimas pagaliau aiškus. Antradienį galutinai nuspręsta, kurias jų naikinti, kurias - apšviesti. Numatyti ir šių darbų terminai - vieni bus atliekami dar šiemet, kiti - 2017 ar 2018 metais. Klaipėdiečiai gali būti nustebinti (kai kurie - galbūt nemaloniai) ir pokyčiais kai kuriose miesto gatvėse, pavyzdžiui, naujais šviesoforais iki šiol jų neregėjusiose vietose.

Suskaičiavo, kiek lietuviai išleidžia automobilio remontui ir priežiūrai (43)

Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.
Facebook draugai