Medikai pataria: ko griebtis, tapus avarijos liudininku

 (18)
Eismo įvykių liudininkai ar avarijoje nukentėję jų dalyviai turi padėti sužeistiesiems. Tai akivaizdu, tad ir praktika rodo, kad nesame abejingi nelaimės ištiktiesiems. Tačiau būna situacijų, kai gelbėdami sužeistuosius dar labiau jiems pakenkiame. Kada sužeistųjų geriau nejudinti ir kuo gali baigtis neprofesionali medicininė pagalba?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Tapus šiurpios avarijos liudininku, būtina padėti sužeistiesiems, tačiau ko griebtis? Pulti prie sužeistųjų, stumti ar versti automobilį ir kitaip bandyti išlaisvinti prispaustus žmones ar net nemėginti jų liesti?

Sukrėsti galime elgtis neadekvačiai ir tokia pagalba gali būti ne tik neveiksminga, bet ir dar labiau pakenkti.

Automobilyje prispausto žmogaus medikai nepataria plėšti lauk.

„Kai pradeda judinti į visas puses be specialių priemonių ir specialaus paruošimo, žinoma, visada galima pakenkti nukentėjusiajam“, – teigia Vanda Pumputienė, VĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (14)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.

Kauno gatvėse – netikėta naujovė (89)

Įsibėgėjanti iniciatyva „Kaunas tvarkosi“ miesto gyventojus ir svečius tikrai džiugina – daug gatvių jau sutvarkyta, dar didelė dalis vis dar tvarkoma arba bus remontuojamos ateityje. Tačiau su kiekvienu pokyčiu ateina ir naujovės, kurios kartais stebina.

Seimas pritarė pataisoms uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliaisiais telefonais perėjose (180)

Siūloma uždrausti pėstiesiems pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Ketvirtadienį Seimas po pateikimo pritarė tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.

KET pažeidėją galima atpažinti dar iki egzamino „Regitroje“ (6)

Naudodamiesi empiriniais „Regitros“ ir Kelių policijos tarnybos duomenimis, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkai pirmą kartą nagrinėjo pradedančiųjų vairuotojų padarytų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir jų sukeltų eismo įvykių ryšį su asmenybės bruožais ir turima saugaus vairavimo samprata. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tyrimas nustatė, kad įmanoma atpažinti būsimus kelių eismo taisyklių pažeidėjus dar jiems nepradėjus vairuoti – tą atskleidžia vien būsimų vairuotojų asmenybės bruožai bei jų nuostatos dėl eismo saugumo.
Facebook draugai