Medikai pataria: ko griebtis, tapus avarijos liudininku

 (18)
Eismo įvykių liudininkai ar avarijoje nukentėję jų dalyviai turi padėti sužeistiesiems. Tai akivaizdu, tad ir praktika rodo, kad nesame abejingi nelaimės ištiktiesiems. Tačiau būna situacijų, kai gelbėdami sužeistuosius dar labiau jiems pakenkiame. Kada sužeistųjų geriau nejudinti ir kuo gali baigtis neprofesionali medicininė pagalba?
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (K.Pansevič nuotr.)

Tapus šiurpios avarijos liudininku, būtina padėti sužeistiesiems, tačiau ko griebtis? Pulti prie sužeistųjų, stumti ar versti automobilį ir kitaip bandyti išlaisvinti prispaustus žmones ar net nemėginti jų liesti?

Sukrėsti galime elgtis neadekvačiai ir tokia pagalba gali būti ne tik neveiksminga, bet ir dar labiau pakenkti.

Automobilyje prispausto žmogaus medikai nepataria plėšti lauk.

„Kai pradeda judinti į visas puses be specialių priemonių ir specialaus paruošimo, žinoma, visada galima pakenkti nukentėjusiajam“, – teigia Vanda Pumputienė, VĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja.

Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.

www.lrt.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Rugpjūtis – nedėkingiausias vasaros mėnuo vairuotojams (8)

Gyventojams nekantraujant pasimėgauti tikra vasara, o saulei lepinant vis dažniau, žmonės savaitgaliais ar po darbų palieka miestus ir traukia į sodybas, pajūrį, prie ežerų. Orams šylant ir vasaros sezonui įsibėgėjant tokių išvykų tik padaugės, o gyventojų transporto priemonėms teks įveikti ne vieną šimtą kilometrų plieskiant karštai vasaros saulei.

Kaip nepatekti į nesąžiningų autoservisų meistrų pinkles (37)

Pažadėjo remontą už vieną kainą, bet paėmė dvigubai daugiau. Nesąžiningų meistrų triukai skaudžiai paliečia patiklius automobilių vairuotojus. LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ herojams už taip ir nesuremontuotą automobilį teko pakloti šimtus eurų. Ar pasipelnyti norinčias automobilių dirbtuves pažabos griežtesni reikalavimai?

Pradedančiosios vairuotojos išpažintis: instruktorius įžnybdavo ten, kur svetimas vyras neturėtų liestis (140)

Dažnai patyrę vairuotojai, gatvėse pamatę žaliu klevo lapu paženklintą automobilį, jį skuba aplenkti. Baisu, kad nepatyręs vairuotojas sukels avarinę situaciją? Tačiau specialistai mano, kad iš tiesų patys pradedantieji vairuotojai turėtų bijoti agresyviai nusiteikusių „kelių gaidelių“.

Vilnius pavargo nuo netvarkingų vairuotojų: pranešti apie pažeidimą dabar bus itin paprasta (123)

Vilniaus savivaldybė žengė gana įdomų ir netradicinį žingsnį – išplatinta instrukcija, kaip teisingai fiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir juos perduoti savivaldybei. Sostinės valdžia tokį žingsnį aiškina paprastai – apie pusė visų pažeidimų fiksuojama netinkamai, todėl nubausti pažeidėjų neįmanoma. Be to, tai tik pirmas žingsnis – planuojama, kad ateityje pradės veikti mobilioji programėlė, kurios pagalba „priduoti“ pažeidėjus bus itin paprasta.

Vairuotojai miegos ramiau: siekiama pakelti autoservisų paslaugų kokybę (23)

Lietuvos Standartizacijos departamentas inicijavo naują transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų standartą. Specialios darbo grupės pagal ES reikalavimus parengtas dokumentas turėtų užtikrinti autoservisų teikiamų paslaugų kokybę bei suteikti daugiau aiškumo tiek klientams, tiek patiems paslaugų teikėjams.
Facebook draugai