Lietuvos garsenybės neabejingos saugaus eismo kultūros plėtrai. Socialiniam projektui „Nebūk briedis“ žinomos moterys atskleidė, jog yra susidūrusios ne tik su skaudžiais eismo įvykiais, bet ir su neatsakingais pėsčiaisias bei dviratininkais.
Monika Šalčiūtė
© DELFI / Tomas Vinickas

K. Nemycko-Zvonkuvienė: pamokė skaudi avarija

Atlikėja Katažina Nemycko-Zvonkuvienė šiuo metu save laiko itin atsakinga eismo dalyve. „Mane pamokė gyvenimas. Tikriausiai didžiausias lūžis buvo maždaug prieš 13 metų įvykusi avarija“, – apie skaudų įvykį užsiminė dainininkė. Šis tragiškas incidentas privertė moterį susimąstyti ir visiškai pakeitė atlikėjos požiūrį į saugumą kelyje.

„Užmiestyje važiavau automobiliu ir į greitkelį prieš mane bei paraleliai lenkiantį automobilį išbėgo žmogus. Smūgio neišvengėme abu - aš ir lenkiančio automobilio vairuotojas. Pėstysis lipo per skiriamosios salelės atitvarą ir tiesiog pradėjo bėgti per kelią. Jis buvo be atšvaitų ir gerai apsvaigęs. Baisiausia, jog mane lenkusio ir pėsčiąjį partrenkusio automobilio vairuotojas, net nesustojęs nuvažiavo toliau, o aš jau susidūriau su partrenktu pėsčiuoju. Tai vienas skaudžiausių įvykių mano gyvenime“, – pasakojo iki šiol dėl šio eismo įvykį išgyvenanti K. Nemycko-Zvonkuvienė.

Anot garsios atlikėjos, tuo metu Lietuvoje ne daug žmonių žinojo apie atšvaitus, o ir atitinkamų ženklų bei gero apšvietimo užmiestyje nebuvo. „Džiaugiuosi, kad dabar šviesą atspindinčių priemonių naudojimo kultūra tikrai patobulėjusi. Juk dabar atšvaitais aprūpinti kone visi. Pati per renginius dažnai gaunu nemokamų atšvaitų. Jų niekada nenumetu ir neišmetu – geriau išdalinu savo pažįstamiems draugams ir giminėms, kurie dažnai vaikščioja pėstute ar važiuoja viešuoju transportu“, – teigė pašnekovė.

Dainininkės nuomone, net ir atšvaitus dėvintis pėstysis negali būti visiškai ramus. K. Nemycko-Zvonkuvienę tiesiog gąsdina, kai močiutės ar mamos su vežimėliais į gatvę įžingsniuoja neapsidairiusios, neįvertinusios atvažiuojančio automobilio greičio. Juk būna ir kvailų vairuotojų, ir kvailų pėsčiųjų. Svarbu jausti atsakomybę už save ir būti atsakingiems.

M. Šalčiūtė: atšvaitai man negražūs, bet juos vis tiek nešioju

Žinomiausia socialinio tinklo „Facebook“ garsenybė Monika Šalčiūtė buvo kiek kategoriškesnė. Ji teigė suaugusių žmonių su atšvaitais gatvėse beveik nematanti. Pasak M. Šalčiūtės, tamsiuoju paros metu Vilniaus mieste gatvės apšviestos tikrai gerai. Vaikščiojant senamiestyje, Gedimino prospekte, atšvaitų dėvėti net neverta. Tiesa, užmiestyje jau kitaip. Ten atšvaitai ir kitos priemonės jau tikrai būtinos. „Facebook“ daugiau nei 120 tūkst. sekėjų turinti mergina sakė, kad važiuodama į gamtą ar už miesto, su savimi visada pasiima atšvaitų.

„Kol kas su šviesą atspindinčiomis priemonėmis esu pastebėjusi tik vaikus. Tai labai sveikintina. Tikiu, kad mažamečiai turi visada nešioti atšvaitus, nesvarbu, ar jie mieste, ar užmiestyje. Žinoma, geriau vaikams tamsiuoju paros metu iš vis niekur neiti“, – sakė M. Šalčiūtė.

Merginos nuomone, žmonės atšvaitus nešioti vengia todėl, jog jie tiesiog negražūs. „Aš, asmeniškai, į atšvaitus nežiūriu kaip į aksesuarus. Pažiūrėkite, dviratininkų ryškios liemenės irgi negražios, bet jie kažkodėl jas drąsiai dėvi. Tai efektyvi saugumo priemonė ir man nėra svarbu ar graži, ar ne. Atšvaitas – būtinas“, – kalbėjo pašnekovė.

Mia: pėstiesiems reikėtų privalomų pamokų

Neseniai vestuves atšokusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia teigė, jog džiaugiasi patobulėjusia eismo kultūra Lietuvoje. Daugiau nei 10 metų vairuojanti moteris pripažino, kad teigiamai reaguoja ir į vis griežtinamas Kelių eismo taisykles. „Labai džiaugiuosi, kad vairuotojai turi nuolat važiuoti su įjungtais žibintais, o pėstieji tamsiuoju paros metu privalo dėvėti atšvaitus. Visa tai didina eismo dalyvių saugumą. Tikiu, kad visos taisyklės yra ne be reikalo“, – kalbėjo atlikėja.

Kaip mama, V. Pilibaitytė-Mia labai jautriai reaguoja į vaikų saugumą. Ji su vaiku gyvena Vilniuje, kur eismas iš tiesų labai intensyvus, tad saugumo priemonių imtis būtina. Dainininkė pasakojo, kad jos sūnus nuolat segi atšvaitą ant kuprinės.

„Kas liečia pėsčiųjų elgesį perėjose, turiu pripažinti, jog kai kurie perėjose jaučiasi per daug saugiai. Savo sūnui nuolat sakau, kad net perėjose reikia išlikti budriam. Niekada negali žinoti, kada greitai atvažiuos automobilis. Pasivaikščiojant žingsniuoti gatve yra labai nesaugu. Apskritai, manau, jog kiekvienas eismo dalyvis turėtų išklausyti specialius Kelių eismo taisyklių mokymus. Pėstiesiems ir dviratininkams galėtų būti privalomos nemokamos pamokos, kurių metu būtų išdėstomi pagrindiniai principai, kaip saugoti save gatvėje ir kelyje“, – pasiūlymą pateikė dainininkė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (2)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (7)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (6)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (34)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (4)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (567)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (14)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas „Būstas“ (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (16)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (111)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (39)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...