Greitis ir varomieji ratai

Pasak S. Girdausko, visų pirma vairuotojai turi įvertinti savo galimybes ir nežaisti su likimu.

„Šiuolaikiniai automobiliai turi stabilizavimo sistemas, kurios padeda vairuotojui valdyti automobilį tokiomis sąlygomis. Tačiau visų pirma, pats vairavimas turi būti neprovokuojantis ir daug „švelnesnis“ nei vasarą. Reikia vengti staigių judesių automobiliui persirikiuojant ar įvažiuojant į posūkį ir nedaryti nepamatuotų lenkimų. Žinoma, taip pat pasirinkti optimalų saugų greitį“, – kalbėjo S. Girdauskas

Paklaustas apie vairavimo skirtumus tarp automobilių varomų galiniais ir priekiniais ratais, S. Girdauskas perspėjo, jog žiemą galiniais ratais varomų automobilių vairuotojai turėtų būti labiau atidesni.

„Galiniais ratais varomas automobilis daug greičiau pasiduoda šoninio slydimo efektui. Jei taip atsitiko ir automobilis pradėjo slysti į dešinę, vairą taip pat reikia sukti į tą pačią pusę. Tačiau reikia būti pasiruošus, laiku vairą gražinti į tiesią padėtį, nes kitu atveju gali tiesiog nuvažiuoti nuo kelio“, – teigė daugkartinis ralio čempionas.

Stabdyti pagal situacija

Pasak lenktynininko, kiekvienas automobilio stabdymo atvejis žiemą yra unikalus ir turi būti vertinamas pagal situaciją.

„Dažnas automobilis turi vadinamąją ABS sistemą, kuri padeda stabdant. Bet būna įvairių situacijų, kai automobilis nestoja net veikiamas ABS sistemos, tuomet reikia nebijoti tvirčiau, smūgine jėga spustelėti stabdžio pedalą. Vis dėl to, daugeliu atvejų geriau rekomenduojama atleisti stabdžius ir mėginti išvairuoti, o ne čiuožti su užblokuotais ar susuktais ratais“, - perspėjo S. Girdauskas.

Pasak S. Girdausko, stabdymo pavaromis metodas yra priimtinas vairuojant žiemą, tačiau juo labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams.

„Šis stabdymo būdas yra efektyvus, tačiau tik jei visi veiksmai atliekami sinchroniškai. Šiuo metodu labiau rekomenduojama naudotis patyrusiems vairuotojams, kurių automobiliai varomi priekiniais ratais. Galiniais ratais varomam automobiliui, stabdant įjungus žemesnę pavarą ir staigiai atleidus sankabos pedalą, ratai gali kaip tik greičiau užsiblokuoti“, - patirtimi dalinosi čempionas.

Įklimpus – nespausti akceleratoriaus

S. Girdausko teigimu, didžiausia klaida, kurią daro vairuotojai automobiliui įklimpus pusnyje - intensyvus akceleratoriaus pedalo spaudinėjimas.

„Visų pirma reikia išlinguoti automobilį. Pasidaryti bent minimalias vėžes, kurios galėtų padėti automobiliui išvažiuoti iš pusnies. Dažnai prasukinėjant ratus, spaudžiant akceleratoriaus pedalą, galima tik dar labiau įklampinti automobilį. Priekiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų žinoti, jog jų automobilis daug geriau iš pusnies „išlips“ atbulas. Apskritai, norint lengviau išvažiuoti iš pusnies reikia neperpūsti padangų. Stengtis, jog jų slėgis būtų šiek tiek mažesnis nei 2 atmosferos. Taip padangos protektorius geriau prisispaus prie žemės“ – kalbėjo S. Girdauskas.

Pažinti automobilį

Pasak žymaus lenktynininko, kiekvieną situaciją kelyje reikia vertinti šaltu protu, tačiau svarbiausia yra labai gerai pažinti savo automobilį.

„Kiekvienam vairuotojui iškritus pirmajam sniegui visų pirma rekomenduoju nuvažiuoti į atokesnę aikštelę ir išmėginti savo automobilį. Pasižiūrėti, kaip jis stabdo, kaip įveikia posūkius. Tik gerai pažinodamas savo automobilį vairuotojas žinos, kaip tinkamai sureaguoti į įvairias kritines situacijas kelyje“, – teigė daugkartinis Lietuvos ralio čempionas.