Langų valytuvų pasirinkimas ir priežiūra

 (29)
Pora valytuvų, kasdien valančių jūsų automobilio priekinį stiklą, yra tokia pat svarbi komfortiško ir saugaus vairavimo dalis kaip ir žibintai ar stabdžiai. Tačiau valytuvai jums ištikimai tarnaus tik tuo atbeju, jeigu jiems skirsite nors truputį dėmesio.
Stiklo valytuvas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)

Vidutinis stiklo valytuvo šepetėlio tarnavimo laikas yra nuo 6 mėn. iki 1,5 metų. Per šį laiką valytuvas praranda savo valančiąsias savybes, ima cypauti ir braižyti stiklą. Tačiau neprižiūrimi valytuvai praranda teigiamas savybes žymiai greičiau, o jūs į kelią pradedate žvelgti tarsi pro rūką. Estijos DELFI portale aprašomos kelios problemos, susijusios su valytuvų priežiūra ir pasirinkimu.

Pirma problema: murzinas stiklas

Jeigu stiklas po valytuvų darbo lieka neskaidrus, veikiausiai valytuvai tapo netinkami naudojimui arba valytuvo šluotelė nepakankamai prispaudžiama prie stiklo. Tai normalus reiškinys, tiesiog laikui bėgant valytuvo spyruoklės įtempimas susilpnėja. Šią problemą galima išspręsti paprastu reguliavimu. Kita priežastimi gali būti nekokybiškas apiplovimo skystis, nuo kurio atsiranda riebi plėvelė.

Antra problema: nešvarūs langų kraštai

Valytuvai gerai valo stiklo vidurį, bet langų kraštuose palieka purviną plotą. To priežastis – pablogėjęs šarnyrų judėjimas, kai šluotelės nebepakankamai prisispaudžia prie stiklo. Laikui bėgant šarnyrai susidėvi nuo šalčio, purvo, o valytuvo šluotelė nebeišsilenkia ir nebeatkartoja stiklo formos. Reikėtų atkreipti dėmesį į metalinio stiklo valytuvo tvirtinimą. Galbūt jis išsilenkęs arba pažeistas.

Trečia problema: valytuvų cypimas

Valytuvai ima cypauti dėl 3 priežasčių. Kartais problemų kyla dėl neteisingai sureguliuotos spyruoklės, dėl to šluotelė per stipriai prispaudžiama prie stiklo. Cypimo priežastimi gali tapti ir plovimo skysčio sudėtis, pavyzdžiui, jeigu buvo įpilta per daug koncentrato. O neretai cypiantys valytuvai tiesiog „gimsta“, dažniausiai – Kinijoje arba Korėjoje.

Ketvirta problema: stiklo įbrėžimai

Jeigu pastebite ant priekinio stiklo vis daugiau įbrėžimų pagal valytuvo judėjimo trajektoriją, veikiausiai valytuvus reikia keisti arba gerai nuvalyti. Jeigu važiuojant žvirkeliu, ant priekinio stiklo vis tiek atsiranda dulkių ar kitokių nešvarumų, laikui bėgant nepašalinus šios problemos, priekinis stiklas įgaus subraižymų „ornamentą“. O žiemos sąlygomis įjungti apledėję valytuvai išpieš stiklą dar greičiau.

Penkta problema: „vėduoklės“ vaizdas

Kuomet valytuvas stiklą valo netolygiai, tuomet atsiranda vėduoklės pavidalo forma. Taip nutinka todėl, kad guminė valytuvo dalis sukietėja ir nesusilenkia atgal, kai valytuvas grįžta į pirminę padėtį. To priežastis – arba purvo užteršimas arba žema gumos kokybė.

Šešta problema: valytuvų naudojimas žiemą

Daugelis specialistų pataria naudoti berėmius valytuvus. Toks šepetėlis neturi šarnyrų, jis rečiau prišąla, o dėl specialios gumos sudėties jis nekietėja ir nepraranda elastingumo. Tačiau jeigu kiekvieną kartą prieš jungiant valytuvus nuvalysite apledėjusį stiklą, pašalinsite sniegą, ir žiemą, ir vasarą galima naudotis paprastais valytuvais.

Septinta problema: gamintojo pasirinkimas

Perkant naujus valytuvus pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į ilgį, jis turi atitikti gamintojo nurodytą, nes per daug trumpi ar ilgi valytuvai netiks. Automobiliams pagamintiems iki 2000 m. galima pirkti universalius valytuvus, o naujesnių automobilių valytuvų tvirtinimas gali skirtis.

Jeigu norite taupyti, galima keisti ir vien tik valytuvų gumeles. Tai nėra sudėtinga padaryti pačiam, o ekonomija yra apčiuopiama, nes universalios gumelės kaina 6-9 Lt. Tačiau prieš perkant gumelę, reikia įvertinti valytuvo rėmelio būklę, nes jeigu jis surūdijęs ir blogai juda, tuomet geriau keisti visą valytuvą.

Renkantis valytuvų gamintoją, galimi du variantai: galima pirkti pigesnius iš Kinijos (jeigu jie jus tenkina) ir keisti juos dažnai arba vieną kartą nusipirkti pripažintų gamintojų („Bosch“, „Champion“ ir kt.) produkciją ir neturėti vargo metus ar dar daugiau.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Į keistą istoriją papuolęs vairuotojas perspėja kitus: primena aferą (75)

Kaip jaustumėtės, jeigu pasistatę automobilį miesto centre ir apmokėję jo stovėjimą mobiliąja programėle ramiai išeitumėte pietauti, bet grįžę rastumėte po valytuvu baudos kvitą už neapmokėtą parkingą? Skamba lyg nesusipratimas? Tačiau būtent tokia istorija nutiko DELFI skaitytojui Egidijui.

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kokie automobiliai Lietuvoje dažniausiai patenka į avarijas (157)

Normalu, kad į avarijas dažniausiai patenka tie automobiliai, kurių yra daugiausiai. Tačiau skaičiuojant procentaliai nuo automobilių skaičiaus, rezultatai – jau kiti. Tiesa, rezultatai nesiskiria nuo žiniasklaidos skambių antraščių – draudikai sutartinai tikina, kad į avarijas procentaliai dažniausiai patenka BMW markės automobiliai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (101)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (56)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.
Facebook draugai