Iš esmės atsakymas gana paprastas. Specialistai ir policijos pareigūnai sako, kad jei ant stiklų užklijuota bent kiek tamsinta plėvelė, galite būti tikri, kad rizikuojate netekti automobilio techninės apžiūros.

Taisyklė skirta originaliems stiklams

Pagal įstatymus, leidimas tamsinti priekinį ir priekinius šoninius stiklus išduodamas valstybės institucijoms teisės aktais nustatytai operatyvinei veiklai vykdyti, konvojuoti, eskortuoti ir lydėti, saugumo ar viešosios tvarkos užtikrinimo ir ikiteisminio tyrimo srityse atlikti, inkasavimo veiklai vykdyti, apsaugos nuo nusikalstamo poveikio priemonėms.

Išimtys netaikomos. Bent jau taip parašyta ir net paryškinta taisyklėse.

„Kitiems asmenims tokie leidimai neišduodami“, - rašoma policijos interneto svetainėje.

Leidimus fiziniams asmenims tamsinti automobilių priekinius šoninius bei priekinių durų stiklus, patenkančius į vairuotojo matomumo lauką į priekį 180 laipsnių kampu išduoda Lietuvos kelių policijos tarnyba. Beje, automobilio priekinio stiklo viršutinė dalis gali būti papildomai užtamsinta (ne plačiau kaip 15 cm).

Techniniuose reikalavimuose nurodyta, kad automobilių stiklų, patenkančių į priekinį vairuotojo matomumo lauką, šviesos laidumas negali būti mažesnis nei 75 proc. priekinio stiklo ir 70 proc. priekinių šoninių stiklų.

Iš esmės šis reikalavimas skirtas visiems automobiliams - praktiškai visos transporto priemonės iš gamyklų išrieda būtent su tokiais stiklų šviesos laidumo rodikliais, todėl papildoma „saviveikla“ gali kainuoti techninės apžiūros pažymą ir 28-43 eurų baudą.

„Realiai jau pats stiklas nėra 100 proc. skaidrus. Plika akimi matoma tamsinta plėvelė jau neturėtų būti užklijuota. Jeigu ji akivaizdžiai tamsinanti, mažinanti stiklo pralaidumą, tai reikalavimų stiklas nepasiekia“, - DELFI teigė D. Česnauskas.

Policijos atstovai sako, kad draudimų dėl priekinių stiklų tamsinimo imtąsi dėl eismo saugumo.

„Pavojinga, kuomet tamsus paros metas ir lietus. Sukant į šoną, rikiuojantis, vairuotojams gerokai sunkiau pastebėti kitus automobilius, pėsčiuosius“, - pastebi D. Česnauskas.

Išimtis – apsauginės plėvelės

Jei jau įsigijote automobilį su tamsintais stiklais, geriau nelaukite, kol pateksite į policijos akiratį. Jei kyla įtarimas dėl tamsintų stiklų, jų rodiklius galima pasitikrinti techninės apžiūros centruose.

Tai specialiu aparatu gali padaryti ir policijos pareigūnai. Tačiau to geriau išvengti iš anksto pasirūpinant savo automobiliu.

UAB „Stiklo tonas“ vadovas Domantas Baltrūnas sako, kad stiklo tonavimas atliekamas plėvele arba cheminiu būdu. Lietuvoje populiaresnis tamsinimo plėvele būdas. Tačiau jei ryšitės priekinius stiklus tamsinti tokiu būdu, galite būti tikri, kad rizikuojate gauti baudą ir netekti techninės apžiūros lapo.

„Laidumas yra labai menkas. Jau gamykliškai stiklai turi tam tikrą tamsumą. Yra apsauginė plėvelė, kuri apsaugo nuo dūžių, nuo žaibiško įsilaužimo į automobilį. Yra keramikinė plėvelė, kuri sulaiko saulės energiją. Tai aktualu vasaros metu. Žmogui žiūrint plika akimi stiklo tamsumas nepasikeičia, bet teoriškai šiek tiek pritamsėja. Tačiau tokios plėvelės reikalavimų neviršija“, - sako D. Baltrūnas.

Automobilių stiklus tamsinančios bedrovės vadovas sako, kad priekinių stiklų tamsinimas niekada nebuvo itin populiarus. Sugriežtinus atsakomybę tokių klientų dar labiau sumažėjo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (146)