Net jei degalus savo automobiliui pilate patikimose degalinėse, tai neužtikrina, kad į baką nepateks jokių teršalų. Todėl automobiliuose ir montuojami degalų filtrai, apsaugantys nuo teršalų ar šiukšlių. Tiesa, jie nėra amžini.
© Shutterstock nuotr.

Šiuolaikiniuose vidaus degimo varikliuose naudojamiems degalams taikomi labai aukšti kokybės reikalavimai, tačiau dėl jų sąlyčio su oru, maitinimo sistemos dalių dilimo ir dar kai kurių veiksnių atsiranda mechaninių dalelių, vandens ir kitų nepageidaujamų priemaišų.

Degalai į degiojo mišinio ruošimo zoną turi patekti kuo švaresni, todėl reikalingi valymo ir filtravimo įrenginiai.

Filtre pirmiausia degalus valo sietelis, esantis bako degalų siurbimo vamzdelyje. Atskiras akyto kartono degalų filtras dažniausiai įrengiamas prie bako. Į variklius, turinčius degalų įpurškimo sistemą, mechaninių dalelių, patenkančių į cilindrą, skersmuo negali viršyti 0,01 mm, todėl dažnai įrengiami du arba daugiau degalų filtrų.

Pagrindinė sąlyga, garantuojanti patogų važiavimą, – švarūs degalai. Iš degalų siurblio jie patenka į įpurškimo sistemą arba karbiuratorių. Degaluose esantys teršalai sukelia priešlaikinį dilimą – ypač kai naudojamos šiuolaikinės įpurškimo sistemos.

Pavyzdžiui, degaluose esantis vanduo taip pat gali padaryti daug žalos – sukelti koroziją. Blogiausiu atveju dėl to visiškai sugenda įpurškimo sistema, ir automobilis sustoja. Įpurškimo sistemos arba karbiuratoriaus nusidėvėjimas gerokai padidina degalų sąnaudas ir sumažina variklio galingumą.

Filtrai užtikrina eksploatacinį variklių patikimumą, patikimai apsaugo ypač jautrią teršalams įpurškimo aparatūrą ir karbiuratorius. Be to, jie išvalo degalus – sulaiko dulkes, rūdis ar vandenį, kurie spartina dėvėjimąsi, ir saugo įpurškimo sistemas nuo korozijos.

Keisti būtina reguliariai

Dyzelinių automobilių degalų sistema gana dažnai genda. Atrodo, turėtų užtekti dyzelinius degalus pirkti degalinėje, ir problemų dėl jų kokybės neturėtų kilti. Nors degalinėse stengiamasi užtikrinti degalų kokybę, to nepakanka, kad būtumėte tikri, kad į automobilio baką nepateko jokių teršalų.

Blogiausia, kad šie teršalai per ilgą automobilių eksploatavimo laiką po truputį kaupiasi degalų bake ir visiškai nuo jų apsisaugoti nėra jokios galimybės. Tačiau galite apsaugoti automobilio variklio degalų tiekimo sistemą – reikia laiku keisti degalų filtrą.

Jei taip nutiks, kad pamiršite laiku tą padaryti, užterštas filtras praleis mažiau degalų. Toliau dirbant varikliui degalai bus priverstinai traukiami pro filtrą ir, neatlaikęs šios traukimo jėgos, jis bus pažeistas – visi teršalai iš degalų bako pratekės tiesiai į degalų sistemą. Dėl šių teršalų sutrinka normalus dyzelinių degalų siurblio darbas.

Kitas etapas – kai teršalai iš degalų siurblio patenka į purkštukus ir taip pat sutriko jų darbą.

Dėl šių priežasčių degalų filtrą rekomenduojama keisti kasmet prieš prasidedant žiemos sezonui.

Kita vertus, jeigu savo automobiliu per metus nuvažiuojate daugiau nei 50 000 kilometrų, degalų filtrą derėtų keisti kas 50 000 km ir, jei yra galimybė, dar kartą prieš žiemos sezoną.

Pranoksta parametrus

Filtras yra svarbi automobilio degalų tiekimo sistemos dalis, pašalinanti degaluose esančius nešvarumus, atskirianti vandenį, užtikrinanti degalų padavimo sistemos ilgaamžiškumą. Kaip ir visų kitų automobilyje esančių filtrų, šio paskirtis – valyti.

Kadangi variklių Euro-3, kurie pasižymi „švariu išmetimu“, įpurškimo sistemos gerokai jautresnės negu jų pirmtakų, tad gerokai pakilo ir degalų švarumo reikalavimai.

Reikšmingu įvykiu kuriant filtravimo medžiagas, naudojamas kuro filtrams, tapo MANN-FILTER sukurta sintetinė filtravimo medžiaga Multigrade. Ji pašalina iš degalų mišinio iki 90 proc. smulkiausių dalelių (iki 5 mikronų skersmens). Taigi pagal išvalymo laipsnį ši medžiaga net pranoksta parametrus, kurių reikalauja laikytis įpurškimo aparatūros gamintojai.

Daugiasluoksnė Multigrade struktūra užtikrina išvalymo laipsnį, pastebimai viršijantį vidutinį lygį. Smulkiausios dalelės sulaikomos ne paviršiuje, kaip įprasta, o nusėda giluminiuose medžiagos sluoksniuose. Be to, Multigrade sugaudo vandens molekules, neleisdama atsirasti jautrių įpurškimo sistemos elementų korozijai.

Kas gresia, jei nebus pakeistas degalų filtras? Užsikišęs filtras apsunkina degalų siurblio ir variklio darbą, todėl gerokai padidėja degalų sąnaudos, sumažėja automobilio trauka. Be to, nekeistas filtras gali daryti įtaką automobilio dinamikai.

Degalų filtras nėra brangus, o jo nepakeitus automobilio remonto suma gali padidėti, todėl jį keisti rekomenduojama gan dažnai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ispanijoje įvykdyta dar viena ataka: nušauti penki teroristai, vilkėję mirtininkų liemenes sužeisti septyni žmonės (301)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (50)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...

Lėktuvnešio apsauga kelia abejonių: ant jo nutūpęs dronas liko nepagautas (49)

„HMS Queen Elizabeth“ lėktuvnešis – naujas, modernus ir didelis Jungtinės Karalystės...

Keisis atliekų tvarkymas: pokyčius pajus kiekvienas gyventojas (7)

Visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, greitai augant vartojimui planuojama, kaip spręsti sparčiai...

Papasakojo, kaip išsirinkti skaniausius vaisius ir daržoves (1)

8 iš 10 Lietuvos gyventojų vaisių ir daržovių kokybę vertina remdamiesi vien jų išvaizda....

Apklausa: konservatoriai jau lenkia valstiečius (206)

Opoziciniai konservatoriai pagal populiarumą aplenkė valdančiąją Lietuvos valstiečių ir...

Požymiai, kad jūsų svoris normalus ir nereikia daugiau lieknėti (9)

Kartais aklavietė lieknėjant yra ženklas, kad reikia gero postūmio toliau savo tikslui pasiekti....

Antiglobalizmas – naujasis kvailių socializmas (100)

Remiantis nusistovėjusia ekonomikos teorija, globalizacija „pakelia visas valtis“ ir turi...

Įtampa Vokietijoje auga: prieš rinkimus – spaudimas automobilių gamintojams (7)

Vokietijos pastangos atsitiesti po vadinamojo „dyzelgeito“ skandalo gali labai greitai virsti...