Pernai eismo įvykių skaičius šalyje, palyginti su 2009 m., buvo sumažėjęs keliais procentais, tačiau kiekvienam gyventojui norisi, kad eismo įvykių būtų kuo mažiau. Kokie dalykai, naujos taisyklės ar veiksmai gali dar labiau sumažinti eismo įvykių skaičių?
© Shutterstock nuotr.

Autogidas.lt apklausoje dalyvavę vairuotojai mini gausybę būdų, kurie padėtų išvengti eismo įvykių. Tačiau yra kelios pagrindinės priežastys, kurios, vairuojančiųjų įsitikinimu, tikrai pakeistų eismo įvykių skaičių į gerąją pusę:

1.Saugaus greičio pasirinkimas ir transporto priemonės priežiūra. Siūloma pasirinkti tinkamą greitį, ypač esant sunkioms eismo sąlygoms, taip pat įvertinti, ar automobilis techniškai tvarkingas laiku atlikti vieną ar kitą manevrą;
2.Vairavimo išgėrus prevencija. Autogidas.lt respondentai griežti – reikėtų keisti dabartinę sistemą ir leisti vairuoti tik tuomet, kai vairuotojas visiškai nevartojęs alkoholio. Vairavimas išgėrus – viena pagrindinių eismo įvykių ir didelių nelaimių priežasčių;
3.Kelių būklės gerinimas. Nelaimių kelyje padėtų išvengti kokybiškesni keliai, sureguliuoti šviesoforai, tinkamas apšvietimas, daugiau greičio matuoklių. Šiuo metu dažnai reikia kreipti dėmesį į pačią kelio dangą, o ne į kitus eismo dalyvius. Apklausos dalyviai pageidautų, kad perėjos būtų šviečiančios – taip labiau matytųsi pėstieji;
4.Griežtesnis vairavimo egzaminas. Siūloma griežtinti vairavimo egzaminą, kad pradedantieji vairuotojai būtų geriau paruošiami realiam važiavimui keliuose;
5.Baudos. Respondentai siūlo didinti baudas ir vykdyti prevenciją, kad nebūtų galima jų išvengti. Kai kurie vairuotojai mano, kad reikėtų apriboti teisę vairuoti po kiekvieno eismo įvykio, tik apribojimo trukmė priklausytų nuo konkretaus prasižengimo;
6.Ribojimai motociklininkams. Dalis vairuotojų siūlo įvesti daugiau apribojimų ir draudimų motociklininkams, pavyzdžiui, nustatyti miesto vietas, kuriose šie gali važinėti;
7.Pėsčiųjų kultūra. Siūloma kurti daugiau atsakomybės pėstiesiems, nes šie, vairuotojų nuomone, dažnai patys prasižengia ir sukuria avarinių situacijų;
8.Amžiaus cenzas senjorams. Apklausoje dalyvavę vairuotojai mano, kad reikėtų nustatyti ribą, iki kokio amžiaus galima vairuoti. Teigiama, kad senjorų amžiaus vairuotojai nebe tokie budrūs, nebe taip greitai reaguoja į situacijas, o tai didina eismo įvykių riziką;
9.Prevencinės priemonės ir socialinės reklamos;
10.Didesnės policijos pajėgos, daugiau gatvėse budinčių policininkų, nes, pasak respondentų, kiekvienas vairuotojas, matydamas netoliese pareigūną, važiuoja neabejotinai drausmingiau.

Be šių priežasčių vairuotojai kaip vieną iš pagrindinių dalykų mini vairavimo kultūros gerinimą. Pasak respondentų, kiekvienas vairuotojas turi būti atidus, atsargus ir tolerantiškas kitiems eismo dalyviams. Daug priklauso nuo pačių vairuojančiųjų – tereikia laikytis taisyklių, saugoti save ir aplinkinius, nepervertinti savo galimybių, elgtis etiškai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip išsirinkti teisingą alyvą (8)

Reguliarus vairuotojų rūpestis – alyvos keitimas – glaudžiai susijęs su važiavimo kokybe,...

Pavojingosios atliekos yra gerokai arčiau mūsų kasdienybės nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio

Pavojingųjų atliekų sąvoka dažnam gyventojui dar neretai asocijuojasi su žalsvai...

Ne tik baudžiamoji atsakomybė, bet ir automobilio konfiskacija (11)

Kaip nusikalstamos veikos padarymo įrankį, priemonę ar nusikalstamos veikos rezultatą, Kauno...

Susiremontavote automobilį po avarijos? Dar nereiškia, kad galite juo važiuoti (14)

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo šių metų sausio mėnesio Lietuvoje įregistruota...

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (45)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Top naujienos

Ekonomistų nuomonės dėl bankų įtakos išsiskyrė (2)

Įtakingiausiai Lietuvoje laikomi ekonomistai sutaria, kad kita didžiulė pasaulinė ekonomikos...

Žiema artėja: yra sprendimų, kurie nepatiks „valstiečių“ rinkėjams (40)

Žiema artėja, o ją savo reitingais gali pajusti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga...

Vilniaus viešnamiuose – meilės pažinčių svetainėse ieškančios užsienietės

Iš jaunų merginų prostitucijos pralobti užsigeidę sutuoktiniai nutarė eiti lengviausiu keliu –...

Teko samdyti net saugos tarnybą: Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių (126)

„ DFDS Seaways “ kelte „Kaunas Seaways“ aptikta 12 pabėgėlių, DELFI patvirtino įmonės...

Įvardijo, kiek asmenų „Karklėje“ sučiupo su narkotikais: skaičiai stebina (19)

Savaitgalį vykusio festivalio „ Karklė Live Music Beach “ dalyvius patikrinę policininkai ir...

Svaiginanti 28-metės karjera: nuo modelio iki artimos D. Trumpo bendražygės (8)

Naująja komunikacijos departamento vadove JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijoje laikinai...

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (538)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Gyvai / Pirmadienio vakarą – visiškas Saulės užtemimas (8)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Martynas Pocius. Čempionatas, kurio niekada nepamiršiu (1)

Interneto platformoje „Sporto namai“ kiekvieną dieną savo jausmais, mintimis ir rūpesčiais...

Kūdikį pražudęs Ramzis keliasi naujam gyvenimui: jau spėjo pasirodyti vestuvėse (261)

Po patirto šoko ir nelaimingo atsitikimo, kurio metu žuvo kūdikis, dobermano Ramzio gyvenimas...