Lietuvoje elektra varomų registruotų lengvųjų automobilių skaičius per pastaruosius dvejus metus išaugo 5,4 karto. Augimas – stulbinantis, nors elektromobilių populiarumas Lietuvoje nei iš tolo dar neprilygsta, pavyzdžiui, jų naudojimuisi Norvegijoje, kurioje daugiau kaip dešimtadalis transporto priemonių yra varomos elektra, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Standartinė kombinuoto elektromobilių įkrovimo sistema
© Gamintojo nuotr.

Kada bus perdirbtas pirmasis elektromobilis Lietuvoje?

Elektra varomų transporto priemonių populiarumas kasmet visame pasaulyje tik didėja – prie to bene labiausiai prisideda griežtėjantys reikalavimai automobilių išmetamiems teršalams ir mažėjančios elektromobilių baterijų kainos.

Pagrindiniai automobilių gamintojai JAV ir ES šalyse, kaip „Tesla Motors“, „Nissan“, Renault“, „Volkswagen“ ir kiti skelbiasi vis daugiau lėšų investuojantys į elektromobilių gamybą. Pavyzdžiui, į skandalą dėl automobilių taršos rezultatų klastojimo įbridęs „Volkswagen“ pernai skelbė, kad į elektromobilių gamybą investuos milijardus eurų ir, kad iki 2025 metų šios transporto priemonės sudarys ketvirtį visų gaminamų automobilių.

Lietuvos gyventojai dar tik atranda aplinkai draugišką transporto priemonę – elektromobilį, tačiau atliekų perdirbėjai jau dabar yra sukūrę visą infrastruktūrą ne tik degimo variklių varomų transporto priemonių, bet ir elektromobilių akumuliatorių atliekoms tvarkyti“, – teigia atliekų tvarkymą organizuojančios Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.

Bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Puškorius sako, kad ličio jonų baterijų varomų elektromobilių akumuliatorių perdirbimas yra kur kas sudėtingesnis nei įprastinių vidaus variklių varomų automobilių akumuliatorių, tačiau elektra varomi automobiliai neturi tokių atliekų, kaip filtrai ar tepalai, kurie tinkamai nesutvarkyti teršia aplinką.

„Jei automobilių gamintojai pasaulyje investuoja į daug energijos sugebančias išlaikyti baterijas, tai baterijų perdirbėjai bando naujas technologijas, kaip išgauti medžiagas antriniam elektrinių automobilių akumuliatorių panaudojimui“, – kalba A. Puškorius.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas sako kol kas nėra duomenų iš netinkamų naudojimui automobilių tvarkytojų apie elektromobilių utilizavimą Lietuvoje.

„Turbūt nereikėtų dėl to stebėtis, nes elektromobilių rinka mūsų šalyje yra dar labai jauna. Kita vertus, naujų elektromobilių akumuliatorių naudojimo terminas yra kur kas ilgesnis nei įprastų, o senų lengvųjų elektrinių transporto priemonių Lietuvoje tikrai nebus daug“, – sako V. Jankoitas.

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje 2017 metų sausio pradžioje buvo įregistruotas 351 lengvasis elektromobilis – 2,2 karto daugiau nei prieš metus ir net 5,4 karto daugiau nei 2015-ųjų pradžioje. Tai yra lašas jūroje, palyginti su elektromobilių rinkos lydere pasaulyje – Norvegija. Šios Skandinavijos šalies keliais pernai gruodį važinėjo per 100 tūkst. transporto priemonių su elektriniais akumuliatoriais, tikimasi, kad 2020 metais jų bus 400 tūkstančių. Pernai daugiau nei dešimtadalis visų registruotų automobilių Norvegijoje buvo varomi elektros.

Elektromobilių skaičiaus augimo Lietuvoje taip pat laukiama. Susisiekimo ministerija yra skelbusi, kad elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra leis pasiekti, kad iki 2025 metų įregistruoti nauji elektromobiliai sudarytų apie 10 proc. per metus parduodamų naujų automobilių.

Elektra varomų automobiliai visame pasaulyje populiarėja taip pat dėl to, kad jų savininkai daugelyje šalių turi įvairių lengvatų: įsigijusiems tokį automobilį nereikia mokėti pridėtinės vertės ar importo mokesčių, netaikomi mokesčiai už elektromobilio parkavimą mieste ar važiavimą keliais, leidžiama važiuoti atskiromis juostomis, nemokamai krautis baterijas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (67)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (29)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (776)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (21)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (71)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (1)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (30)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...

Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų (23)

Kitąmet šimto penkiasdešimt metų jubiliejų minėsiantis Danijos Esbjergo uostas yra vienas...

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (623)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

Nevaldoma kinų kosminė stotis netrukus kris į Žemę (20)

Nevaldoma Kinijos kosminė stotis, kaip teigiama, po mažiau nei vienerių metų sugrįš į Žemės...

Neatsakingas antibiotikų vartojimas sukelia pavojingas infekcijas pražūtingiausia senyvo amžiaus pacientams (2)

Anot medikų, neatsakingas antibiotik ų vartojimas didina pavojingų infekcijų riziką. Jų...