Ką daryti kelyje sugedus stabdžiams?

 (24)
Važiuojate automobiliu 90 km/val. greičiu, staiga priekyje išnyra staigus posūkis. Intuityviai spaudžiate stabdžių pedalą, tačiau mašina jūsų neklauso. Krūmai, griovys, siena – tai tik keli galimi variantai, kur baigsis kelionė, jeigu netikėtai sugedo stabdžiai. Estijos DELFI portale pateikiama keletą patarimų, kurie padės suprasti, ką reikėtų daryti tokioje situacijoje.
Rankinis stabdys. Driversedguru.com nuotr.

Nepanikuokite.

Atsidūrus tokioje nemalonioje situacijoje ir pradėjus panikuoti, sėkmingai sustabdyti automobilį šansai sumažėja. Visų pirma, reikia atleisti akseleratoriaus pedalą.

Tikrinkite pedalą.

Keletą kartų išmynkite stabdžių pedalą ir įsitikinkite, ar po juo nieko nėra (jeigu reguliariai nevalote automobilio salono, nenustebkite, bet tušti buteliai gali atsidurti ir po pedalais). Įprastai stabdžių sistema turi dvigubą įstrižinę hidraulinę schemą. Tai reiškia, kad kiekviena sistemos grandinė valdo vieną priekinį ir vieną įstrižai priešingą užpakalinį stabdį nuo sudvejinto pagrindinio cilindro. Abi grandinės veikia tolygiai, tačiau jei viena iš jų sugenda, kitos stabdymo jėga vienodai veiks abu ratus ir automobilis stabdomas vis vien lėtės, bet ne taip efektyviai. Todėl reikia dar kartą paspausti stabdžių pedalą.

SOS.

Perspėkite kitus eismo dalyvius apie iškilusią problemą. Avarinis ir garsinis signalai, mirksinčios šviesos turėtų atkreipti ir pėsčiųjų, ir kitų vairuotojų dėmesį.

Perjunkite pavaras.

Perjungiant pavaras galima pristabdyti automobilį. Jeigu greitis išties didelis, galima peršokti iš penktos į trečią pavarą, tačiau esant slidžiai kelio dangai, toks veiksmas gali sumėtyti automobilį. Turint automobilį su automatine pavarų dėže, pavarų valdymą reikia perjungti į mechaninį režimą, tačiau tai gali užtrukti ir nepavyks greitai sulėtinti.

Gyvatėlės manevras.

Jeigu kelias tuščias, o jūsų automobilio greitis ne didesnis nei 70 km/val., galite pabandyti sulėtinti kelyje vingiuodami. Staigūs posūkiai gali būti pavojingi, tačiau tai padės automobiliui sustoti natūraliai.

Rankinis stabdys.

Naudojant rankinį stabdį važiuojant, nesunku atsidurti griovyje, todėl su šiuo įtaisu reikia elgtis labai atsargiai. Geriausia laikyti svirtį ir lėtai traukti, negu stabdį „užtraukti“ staiga.

Išoriniai „stabdžiai“.

Jeigu automobilis vis dar rieda, galima jį sustabdyti į pagalbą pasitelkus aplink esančius objektus. Jeigu kelią skiria „žalioji salelė“ be bortų, užvažiuokite ant jos. Tai turėtų padėti „susidoroti“ su nepaklusniu automobiliu. Būkite atsargūs, jeigu priekyje matote medžių, nes net ir 11 cm apimties kamienas laikomas pavojingu avarijos atveju. Atsirėmę į šaligatvį, rizikuosite sugadinti ratų diskus, tačiau tikrai sustosite.

Draudimas.

Vienas iš pačių nemaloniausių sprendimų tokioje situacijoje – įvažiuoti į kitą automobilį. Taip tikrai sustosite, tačiau nuostoliai neabejotinai išaugs.

Automobilio stabdžiai sugenda retai, tačiau norint nepatekti į tokią nemalonią situaciją, būtina reguliariai prižiūrėti savo transporto priemonę bei nepatingėti apsilankyti servise profilaktinei apžiūrai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Seimas svarsto siūlymą drausti pėstiesiems perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais (55)

Seimas pradėjo svarstyti siūlymą uždrausti pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais be laisvų rankų įrangos.

Nematomi, bet girdimi automobilio gedimai: kaip atpažinti ir kada susirūpinti (39)

Šiuolaikiniai automobiliai yra apginkluoti jutikliais, kurie, atsiradus gedimui, apie tai perspėja vairuotoją. Tad automobilio savininkui užtenka žinoti, kuri prietaisų skydelio lemputė reiškia problemas, susijusias su degalais, kuri – su padangų ar variklio būkle, ir prireikus, kreiptis į servisą. Tačiau yra gedimų, apie kuriuos įspėjamieji ženklai „tyli“. Tuomet reikia atkreipti dėmesį į mašinos skleidžiamus garsus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dujų įranga dyzeliniuose varikliuose: pasaka be laimingos pabaigos (5)

CARGO.LT padalinys Ukrainoje sulaukė vietinių vežėjų klausimų dėl galimybės naudotis sunkvežimiais, kuriuose, be dyzelinių degalų tiekimo sistemos, įrengta suskystintų dujų tiekimo sistema. Tokia įranga sulaukia populiarumo Ukrainoje ir Lenkijoje, tačiau yra visiškai nenaudojama Lietuvoje. Kodėl?

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves (2)

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (32)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.
Facebook draugai