Pasak įmonės Žalų departamento direktoriaus Artūro Juodeikio, pirmadienį bendrovės skambučių centras iki 11 val. ryto jau sulaukė kelių dešimčių vairuotojų pranešimų apie avarijas, kurios kilo po sekmadienį prasidėjusio pirmo rimto snygio.

„Per dieną, suintensyvėjus eismui, tikėtina, kad avarijų skaičius toliau didės, nes būtent pirmasis gausus sniegas yra pats pavojingiausias vairuotojams – jie būna pamiršę vairavimo žiemą įgūdžius ir turi iš naujo įprasti prie atsargesnio važiavimo bei nuosaikesnių manevrų kelyje. Manome, kad artimiausiomis dienomis pavojus kelyje išliks didelis, nes sinoptikai ir toliau prognozuoja sudėtingesnes sąlygas“, – sakė A. Juodeikis.

Anot jo, iki šiol buvęs ramus ir palyginti šiltas gruodis, kaip ir praėjusių metų žiema be pastovios sniego dangos, vairuotojams buvo palyginti gailestingi. Per parą „Lietuvos draudimas“ registravo vidutiniškai po 150 avarijų – beveik dusyk mažiau negu daug žiemiškesnį 2013-2014 m. šaltąjį sezoną, kai kiekvieną dieną bendrovė sulaukdavo vidutiniškai po 250-300 pranešimų apie eismo įvykius.

Šiemet iki šiol didžiausias avarijų skaičius užfiksuotas sausio 5-ąją – net 234 eismo įvykiai. Praėjusį sezoną tai buvo pirmoji išties žiemiškų vairavimo sąlygų diena, daug kur šalies keliuose susiformavo plikledis. Daugiausia avarijų 2013-2014 m. žiemą taip pat užfiksuota pirmą kartą gausiai pasnigus – per dieną jų skaičius šoktelėjo net apie 80 proc., iki 550.

„Lietuvos draudimas“ skaičiuoja, kad iškritus sniegui ar plikledžio metu dominuojančios smulkios avarijos atneša vidutiniškai po 1000 eurų nuostolių. Vidutinė vienos avarijos metu patiriama žala išaugo – per praėjusią žiemą ji sudarė 867 eurus ir buvo apie 13 proc. didesnė, palyginti su ankstesnių metų šaltuoju sezonu.

A. Juodeikio teigimu, norint išvengti nelaimingų atsitikimų kelyje, svarbiausia – kokybiškos žieminės padangos ir tinkamai pasirinktas greitis. Nors policijos nubaustų vairuotojų už vasarinių padangų naudojimą žiemą kasmet mažėja, dėl antrojo patarimo dar reikia pasistengti.

„Atsitikus įvykiui, jo priežasčių visada galima ieškoti aplinkybėse – galbūt išvengti avarijos sutrukdė slidi kelio danga, gal staigiai stabdyti pradėjęs automobilis priekyje ar kita netikėta kliūtis. Kai kelio danga slidi, vairuotojams svarbiausia važiuoti lėčiau. Susiklosčius itin nepalankioms oro sąlygoms kelyje, važiavimas net neviršijant leistinos greičio ribos gali būti rizikingas“, – teigė A. Juodeikis.

Anot „Lietuvos draudimo“ atstovo, vairuotojai turėtų atminti, kad važiuojant sniegu padengta kelio danga stabdymo atstumas gali išaugti iki 2 kartų ir daugiau, palyginti su šlapia kelio danga.

Be to, reikia įvertinti, kad tam tikri manevrai automobiliu tampa sudėtingesni ir jiems prireikia daugiau laiko. Pavyzdžiui, pajudėti iš vietos dėl ant sniego prasisukančių ratų dažniausia trunka ilgiau, todėl vairuotojai turėtų atidžiai apskaičiuoti tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių greitį ir nesudaryti netikėtos kliūties.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)