Padangos ir kelio dangos sukibimo plotas tesiekia pašto atviruko dydį. Jei padanga sena, o protektorius nudilęs, stabdymo keliams ant šlapios dangos tampa perdėm ilgas. Kiti pavojai: akvaplanavimas ir padangos sprogimas. Mes papasakosime, kodėl važiuoti senomis padangomis – labai rizikinga.
© Shutterstock nuotr.

Važiuojant senomis padangomis gresia tokie pavojai:

Padangų darbas labai sunkus: jos rieda dideliais greičiais, veža sunkius krovinius, o statant automobilį atsitrenkia į aštrius bortelių kraštus. Padangoms įtakos turi ir aplinka: ozonas ir ultravioletiniai spinduliai. Jie kenkia ir gumai: padangos šonai sukietėja ir sutrūkinėja. Tokias padangas gali nuleisti arba jos net gali ir sprogti. Jeigu drėgmė prasiskverbia iki padangos plieno karkaso, jis gali pradėti rūdyti iš vidaus. Tuomet guma gali atsiskirti nuo karkaso. Žodžiu, perkant padangas būtina atkreipti dėmesį į jų amžių. Šią informaciją suteiks DOT numeris. Kaip jį perskaityti teisingai? Atsakymą rasite žemiau esančiame skyrelyje „Auto Bild“ patarimas“.

Ar vairuotojai laikosi taisyklių?

Mūsų kolegos vokiečiai degalinėse ir prekybos centrų aikštelėse matavo padangų protektoriaus gylį. Rezultatai gąsdina: 9 iš 60 (arba 15 proc.) automobilių padangų protektoriaus gylis buvo minimalus, t.y. siekė vos 1,6 mm. Apačioje, kairėje pateikiamuose grafikuose aiškiai matyti, kad mašinos su tokiomis padangomis ant šlapio kelio tampa itin pavojingos. „Auto Bild“ pataria: minimalus protektoriaus gylis – 3 mm!

Kaip elgtis akvaplanavimo metu?

Vanduo iš po padangos išstumiamas per protektoriaus kanalus. Jeigu vandens iš po padangos nespėjama pašalinti, susidaro itin pavojingas vandens sluoksnis. Tuomet padanga plaukia jo paviršiumi, praranda kontaktą su keliu, o vairuotojas – automobilio kontrolę. Kad taip neatsitiktų:

- stebėkite protektoriaus gylį. Net vasarinių padangų protektorius turėtų būti 3 mm;
- lyjant būtinai sumažinkite automobilio greitį;
- atsargiai važiuokite dešiniąja kelio juosta. Čia sunkusis transportas yra įspaudęs gilias vėžes;
- jeigu gresia pavojus – stabdykite varikliu, venkite staigių judesių vairu.

Priekabos padangos, kurių galiojimo terminas pasibaigęs

Per techninę apžiūrą yra privalomi skirtingi reikalavimai priekaboms su stabdžiais ir be stabdžių. Jei priekaba be stabdžių (skirta vežti iki 750 kg svorį), privalo sutapti padangų apkrovos, greičio ir dydžio indeksai. Padangų gamintojas ir raštas gali skirtis. Jei priekaba su stabdžiais (galima vežti iki 3,5 t), turi sutapti ir gamintojas, ir raštas. Abiem atvejais minimalus padangų protektoriaus gylis – 1,6 mm. Mes savo ruožtu rekomenduojame naudoti ne senesnes nei 6 metai padangas.

Kur montuoti padangas su geresniu protektoriumi?

Daugelis vairuotojų galvoja: padangas su geresniu protektoriumi reikia montuoti ant priekinės ašies, nes vairuojamieji ratai – priekiniai. Tai netiesa, nes geresnes padangas reikia montuoti ant galinės ašies.

Priežastis: galinė ašis atsakinga už transporto priemonės stabilumą. Atlikome testą su 1 serijos BMW: geras padangas sumontavome priekyje, o padėvėtas, beveik su nudilusiu protektoriumi, gale. Rezultatas: išjungus elektroninius pagalbininkus, ant šlapio kelio automobilis tapo beveik nevaldomas. O štai sumontavus geresnes padangas gale, automobilis važiavo stabiliau.

„Auto Bild“ patarimas

Net visiškai naujų padangų parduotuvėje galite įsigyti ne naujas, o metus ar kitus sandėlyje pragulėjusias padangas. Kaip sužinoti, kada padanga pagaminta ir nuspręsti: pirkti ar ne? Atsakymas labai paprastas: atkreipkite dėmesį į DOT numerį. Nuo 2000 m. sausio mėn. pagamintos padangos ant šono turi turėti keturis skaičius. Pavyzdžiui, skaičius 3813. Tai reiškia, kad jus dominančios padangos pagamintos 2013 metų 38 savaitę. Jos tikrai naujos, tad drąsiai pirkite.

Padangų savybės
© Autobild nuotr.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (350)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Naujoji Mokesčių inspekcijos vadovė žada išieškoti daugiau mokesčių (232)

„Šuniui uodegą geriau iš karto nukirsti, negu kapoti kelis kartus“, – apie būsimas...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 7.41 (47)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Apklausa: gyventojai abejoja dėl koalicijos ateities (56)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos koalicija su socialdemokratais Lietuvos...

Kas apsaugos mūsų darbo vietas? (17)

JAV ir Europos politikos lyderiai nerimauja dėl kokybiškų darbo vietų likimo. Ta proga jiems...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (19)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

J. Arlauskaitė – Jazzu rengiasi išleisti poezijos knygą (24)

Besirengdama savo ir Leono Somovo koncertams Kaune ir Vilniuje DELFI TV konferencijoje...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (14)

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„Real“ futbolininkai antrą kartą pranoko „Barceloną“ ir iškovojo Supertaurę (4)

Ispanijos Supertaurės atsakomose rungtynėse Madrido „Santiago Bernabeu“ stadione vietos klubas...

Pakistanietis turi ką papasakoti apie gyvenimą Lietuvoje (19)

Į Lietuvą pakistanietis elektronikos inžinierius Muhammadas Rohanas atvyko patartas dėdės ir...