Siekiant užtikrinti geresnį būsimų vairuotojų rengimą, nuo šių metų pradžios įsigalioja nauji reikalavimai vairavimo mokykloms. Aukštesni reikalavimai keliami mokymo kokybei, techninei mokymo bazei ir darbuotojų kvalifikacijai.
© Shutterstock nuotr.

Tobulinti reikalavimus paskatino pastebimi dažni vairavimo mokyklų veiklos trūkumai, prastesni nei kitose Europos Sąjungos valstybėse vairavimo egzaminų laikymo rezultatai bei eismo įvykių statistika, rodanti, kad daugiausia eismo nelaimių sukelia pradedantieji vairuotojai.

Šiuo metu valstybinį vairavimo egzaminą Lietuvoje iš pirmo karto išlaiko kiek mažiau nei 40 proc. žmonių. ES vidurkis – 60 proc.

Viena iš naujovių – reikalavimas filmuoti ir įrašinėti vairavimo mokykloje laikomą praktinio vairavimo įgūdžių galutinę įskaitą bei įrašą saugoti vienerius metus. Mokyklos privalo turėti tam reikalingą įrangą. Susisiekimo ministerijos nuomone, šios įrangos pagalba būsimiems vairuotojams bus galima geriau paaiškinti daromas klaidas valdant transporto priemonę. Tokiu būdu taip pat siekiama užkirsti kelią vairavimo mokyklose nesąžiningu būdu įsigyti pirminio mokymo kurso baigimo liudijimą, nes visais atvejais mokykla privalės turėti galutinės įskaitos įrašą.

Daugiau reikalavimų keliama mokyklų techninei bazei. Vairavimo mokyklos privalo turėti nuosavą arba kitais teisėtais pagrindais naudojamą uždarą aikštelę su asfalto ar betono danga. Vairavimo mokyklos galės naudotis vairavimo mokymo aikštelėmis, kurių atstumas nuo mokymo įstaigos ne didesnis kaip 20 km. Reikalavimas dėl aikštelės nuotolio nebus taikomas, jeigu mokant vairuotoją bus daromas viso praktinio vairavimo mokymo kurso vaizdo ir garso įrašas arba vairavimo mokykla iki nustatytos datos įsigijo žemės sklypą, skirtą didelio ploto ir pralaidumo vairavimo mokymo aikštelei įrengti, ir užsakė vairavimo mokymo aikštelės techninį projektą.

Ribojant mokomųjų automobilių amžių, nuo šiol vairuotojų rengimui naudojamos B kategorijos mokomosios transporto priemonės turi būti ne senesnės kaip 15 metų.

Siekiama užtikrinti ir aukštesnę vairavimo mokyklų darbuotojų kvalifikaciją. Vairavimo mokytojai ir instruktoriai turės tobulinti kvalifikaciją, aukštosiose mokyklose baigdami periodinius kursus bei kartą per 5 metus laikyti egzaminą VĮ „Regitra“.

„Vairuotojų rengimo sistemos tobulinimas pagerins vairuotojų rengimo kokybę, sudarys galimybę būsimiems vairuotojams įgauti daugiau įgūdžių iki egzamino ir leis sumažinti pradedančiųjų vairuotojų padaromų eismo įvykių, nusižengimų ir žūčių skaičių keliuose“, - teigė ministras Eligijus Masiulis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (42)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (99)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1138)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...