Greičio matuoklių revoliucija: Lietuvos keliuose jau vyksta eksperimentas

 (195)
Važiuojant įprastais ir žinomais maršrutais vairuotojai atmintinai žino, kuria kryptimi nukreiptas pakeliui sutiktas greičio matuoklis. Artėja diena, kai net ir į priešingą pusę nukreiptas radaras galės užfiksuoti jūsų greitį. Tokių pokyčių nuspręsta imtis dėl to, kad motociklininkai greitį viršija tūkstančius kartų, tačiau jų nubausti nebuvo galimybės dėl labai paprastos priežasties – ant motociklų priekinės dalies tiesiog nėra valstybinių registracijos numerių.
© DELFI (K.Cemnolonskio nuotr.)

Eksperimentas pradedamas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis teigė, kad eksperimentas jau pradedamas.

„Radarai turi tokią funkciją – matuoti greitį abiem kryptimis, tačiau iki šiol jie galėjo matuoti tik atvažiuojančių arba tik nuvažiuojančių automobilių greitį. Dabar eksperimento tvarka iki liepos 1-os dienos bus pabandyti penki radarai, jie veiks tiek į vieną, tiek į kitą pusę“, – DELFI teigė E. Skrodenis.

Iki rugsėjo tokių dvikrypčių matuoklių skaičius išaugs iki 17-os – tai yra bus perprogramuota dar 12 matuoklių.

Egidijus Skrodenis
Egidijus Skrodenis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose veikia 139 stacionarūs greičio matuokliai. Dar 11 radarų yra mobilūs.

Į šį skaičių neįskaičiuoti miestų teritorijose esantys greičio matuokliai.

Pokyčiai – dėl motociklų

E. Skrodenis neslepia, kad pokyčius lėmė kai kurių chuliganiškai vairuojančių motociklininkų elgesys.

„Tai ypač svarbu dėl motociklininkų. Nors sezonas dar tik prasideda, jau užfiksuota 5 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Tai vien tik šiais metais. Nufotografuoti motociklininko numerius galima tik fiksuojant iš galo. Ne paslaptis, kad motociklininkai nevengia prieš radarą ir įvairių gestų parodyti. Na, įžūlumas yra įžūlumas, tačiau jie kelia pavojų sau ir kitiems. Taip nereikėtų elgtis“, – pabrėžia E. Skrodenis.

Greičio matuoklių revoliucija: Lietuvos keliuose jau vyksta eksperimentas
© DELFI / Tomas Vinickas

Ne visi greičio matuokliai matuos greitį abiem kryptimis, tačiau vairuotojai nežinos, kurie radarai matuos greitį viena kryptimi, kurie – abiem.

Beje, dėl eismo sąlygų kai kurių greičio matuoklių nebus įmanoma nustatyti veikti dviem kryptimis, tad jie ir toliau „darbuosis“ įprastu režimu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves (1)

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (22)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.

Kauno gatvėse – netikėta naujovė (90)

Įsibėgėjanti iniciatyva „Kaunas tvarkosi“ miesto gyventojus ir svečius tikrai džiugina – daug gatvių jau sutvarkyta, dar didelė dalis vis dar tvarkoma arba bus remontuojamos ateityje. Tačiau su kiekvienu pokyčiu ateina ir naujovės, kurios kartais stebina.

Seimas pritarė pataisoms uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliaisiais telefonais perėjose (194)

Siūloma uždrausti pėstiesiems pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Ketvirtadienį Seimas po pateikimo pritarė tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.

KET pažeidėją galima atpažinti dar iki egzamino „Regitroje“ (6)

Naudodamiesi empiriniais „Regitros“ ir Kelių policijos tarnybos duomenimis, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkai pirmą kartą nagrinėjo pradedančiųjų vairuotojų padarytų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir jų sukeltų eismo įvykių ryšį su asmenybės bruožais ir turima saugaus vairavimo samprata. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tyrimas nustatė, kad įmanoma atpažinti būsimus kelių eismo taisyklių pažeidėjus dar jiems nepradėjus vairuoti – tą atskleidžia vien būsimų vairuotojų asmenybės bruožai bei jų nuostatos dėl eismo saugumo.
Facebook draugai