Konsultacijos, keleri metai kruopštaus darbo ir milijonai litų iš miestiečių kišenės. Tiek vargo ir lėšų kainavusi Vilniaus miesto vairuotojų informavimo sistema greitai turės konkurentę, kurią sukūrė bendrovė „Google“.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Įjungs naują sistemą

Artimiausiu metu bendrovė „Google“ Europoje ir Šiaurės Amerikoje įjungs atnaujintą kelio parinkimo sistemą „Google Maps Navigation“. Naujoji sistema turėtų pradėti veikti Vilniuje, o ja naudotis nusprendę vairuotojai galėtų sužinoti apie visas neprognozuojamas kliūtis – spūstis, duobes, kelio remonto darbus, eismo intensyvumą ir kt.

Naudodamiesi naująja programa, tiksliau – joje ką tik įdiegta funkcija „Traffic“, vairuotojai galės sužinoti tą patį, ką lig šiol sužinodavo iš savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ valdomos svetainės sviesoforai.lt. Tik yra vienas „bet“. Įdiegti sistemą „Google“ esą nekainavo nė cento.

O Vilniaus miesto vairuotojų informavimo sistema kainavo ne vieną milijoną litų. Vien viena informacinė švieslentė atsiėjo 400 tūkst. litų, tad miesto gatvėse įrengti 13 jų kainavo per 5,2 mln. litų. Be to, švieslenčių priežiūra miesto biudžeto kišenę kas mėnesį palengvina 3 tūkst. litų. Jeigu prie to pridėtume centralizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą, suma šoktelėtų iki 145 mln. litų – būtent už tiek projekto rangovai pažadėjo įrengti ir 10 metų prižiūrėti visą sistemą.

Be švieslenčių neapsieitų

Nuo pat pradžių sistemos diegimas kėlė nemažai diskusijų, ypač dėl to, kiek tikslingai naudojamos lėšos. Kilo ginčų dėl naujų šviesoforais reguliuojamų sankryžų įrengimo, daugiau nei 2700 šviesoforų modernizavimo ir visų esamų šviesoforų valdiklių sujungimo į centralizuotą eismo valdymo sistemą.

Karščiausi ginčai virė dėl informacinių švieslenčių. Pirmiausia todėl, kad jos itin brangios, vėliau todėl, kad neveikia arba jose pateikiama banali informacija (pavyzdžiui, „Atsargiai, slidi kelio danga“ arba „Laikykitės saugaus greičio“). Šiuo metu, kai informacija apie kliūtis keliuose pasiekiama internetu, pradeda atrodyti, kad miestiečių pinigai buvo išmesti tiesiog į balą.

Patys „Urbico“ – įmonės, diegusios ir prižiūrinčios vairuotojų informavimo sistemą, atstovai tikino, kad laukti, kol kas nors sukurs sistemą ir sėdėti rankas sudėjus, buvo neįmanoma. Andriumi prisistatęs, bet neišdrįsęs savo pavardės atskleisti įmonės inžinierius teigė, kad panašios informavimo sistemos veikia daugelyje Europos valstybių.

„Jų yra visur. Ypač populiarios jos Vokietijoje, daug yra Lenkijoje, Čekijoje, Ispanijoje, Italijoje. Ten vairuotojas gauna visą jam būtiną informaciją – apie avarijas, spūstis, duobes. Tokios sistemos yra visur ir visur jos kuriamos valstybei finansuojant. Be jų neapsieinama“, – tvirtino inžinierius.

Naudojasi ne pirmieji

Pasak „Urbico“ atstovo, kuriant vairuotojų informavimo sistemą, pirmą žingsnį visuomet turi žengti valstybė. Be valstybės pastangomis sukurtos sistemos vargu ar funkcionuotų bent vienai privačiai įmonei priklausanti vairuotojų informavimo sistema.

„Mano duomenimis, apie spūstis, avarijas, eismo intensyvumą šiuo metu informacijos galima rasti ir svetainėje maps.lt, tačiau jie ima duomenis iš mūsų. Tad nežinau, kaip būtų, jei miestas tokios sistemos nebūtų sukūręs, gal tada nieko panašaus ir nebūtų. O sistema, dar kartą pakartosiu, reikalinga ne tik vairuotojoms informuoti, bet ir eismui valdyti. Nors šiuo metu ji valdoma iš centro, tačiau įvykus gedimui gali veikti autonomiškai“, – pasakojo pašnekovas.

Svetainę maps.lt valdančios įmonės „HNIT Baltic“ maps.lt produkto vadovas Arvydas Dotas patvirtino, kad įmonė jau ne pirmus metus bendradarbiauja su „Susisiekimo paslaugomis“ ir per maps.lt teikia svetainės sviesoforai.lt informaciją Vilniaus gyventojams ir svečiams.

„Džiaugiamės, kad miesto valdžia atvira bendradarbiauti ir gyventojams aktualią informaciją, tokią kaip susidariusios grūsčių, eismo įvykių vietos, uždaryti kelio ruožai, eismo intensyvumas, kamerų vaizdai iš sankryžų, pateikia populiariais bei įvairiais kanalais“, – teigė A.Dotas.

Mokėjo miestiečiai, dalija savivaldybė

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas, paklaustas, ar „Google“, maps.lt ir kitos bendrovės naudojasi svetainės sviesoforai.lt informacija sudarę kokias nors sutartis dėl informacijos teikimo, tikino, kad jokių susitarimų nėra. Taigi už miestiečių pinigus kurta sistema verslas gali naudotis nemokamai.

„Susisiekimo paslaugos“ kol kas neturi jokių susitarimų su bendrove „Google“. Išmaniuosiuose telefonuose (su „Android“ operacine sistema) yra automatinė funkcija, kad telefono duomenys gali būti naudojami paslaugos teikėjo tikslais, kaip, pavyzdžiui, „Google Maps Navigation“, – dėstė G.Bliuvas.

Anot jo, bendrovė „Susisiekimo paslaugos“ tėra sudariusi vienintelę sutartį su vienu naujienų portalu, tačiau ir jam viskas duodama nemokamai.

„Jiems teikiame nuotraukas iš mūsų vaizdo kamerų ir informaciją apie kelių remontus. Sutarčių dėl mokamo informacijos teikimo neturime. Visi vartotojai nemokamai gali gauti informacijos apie situaciją Vilniaus gatvėse, skelbiamos mūsų tinklalapyje sviesoforai.lt. Taip pat per „Google play“ nemokamai platinama išmaniesiems telefonams skirta programėlė „Sviesoforai.lt“. Turint šią programėlę matoma eismo situacija Vilniaus mieste realiuoju laiku.

„Google“ atstovas: kompanija naudojasi savo techniniais sprendimais

Reaguodami į pasirodžiusį straipsnį, „Google“ atstovai suskubo paneigti tai, kad jų paslauga „Traffic“ naudoja kitų sistemų duomenis.

„Kompanija „Google“ savo neseniai pradėjusiai veikti apie eismo sąlygas Vilniuje informuojančiai paslaugai „Traffic“ nenaudoja nei Vilniaus miesto vairuotojų informavimo, nei jokios kitos Lietuvos mokesčių mokėtojų lėšomis sukurtos ar išlaikomos, sistemos duomenų. Paslauga „Traffic“ veikia vien tik pačios kompanijos įdiegtų techninių sprendimų pagalba surenkamų duomenų pagrindu. Kompanija „Google“ taip pat ir ateityje neplanuoja naudoti Vilniaus miesto vairuotojų informavimo sistemos duomenų. Nė vienas iš kompanijos „Google“ produktų bei paslaugų nėra išlaikomas ar kitaip remiamas Lietuvos mokesčių mokėtojų lėšomis“, – DELFI teigė „Google“ atstovaujančios viešųjų ryšių kompanijos atstovas Šarūnas Pundzius.

Šiuo metu informaciją apie eismo ribojimus, draudžiamą eismą, kelio darbus, spūstis galima rasti internete arba 13-oje stacionarių švieslenčių:

Greitkelyje A2 (ties Tarande)

Geležinio Vilko g. (tarp Ateities g. ir Molėtų pl.)

Ukmergės g. (Šeškinės centras)

Ukmergės g. (Šeškinės kalnas)

Ozo g. (tarp „Ozo“ ir „Akropolio“)

Pilaitės pr. (netoli Laisvės pr.)

Laisvės pr. (prie Spaudos rūmų)

Laisvės pr. (tarp televizijos bokšto ir „Saturno“)

Geležinio Vilko g. (prie Vingio parko viaduko)

Oslo g. (prie Oslo, Geležinio Vilko ir Savanorių pr.)

Savanorių pr. (prie „Plastos“)

Dariaus ir Girėno g. (tarp oro uosto ir aplinkkelio viaduko)

Batoro g. (ties Belmontu)

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Specialistai stebėjo greitkelį ties Kaunu: apstulbino vairuotojų įžūlumas (168)

Pastaruoju metu greitkelyje A1 ties Kaunu buvo vykdyti didelio masto tyrimai. Buvo ne tik...

„Regitra“ neturi duomenų, kad egzaminų pertvarka didintų skubančiųjų skaičių

Rugsėjį įsigalios nauja vairuotojų egzaminavimo tvarka, tačiau „Regitros“ atstovai kol kas...

„Regitra“ primena: nuo rugsėjo 1 d. keičiasi vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas (1)

Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo...

Kaip suvaldyti akvaplanuojantį automobilį (6)

Naujos padangos gali išstumti iki 30 l vandens vos per vieną sekundę, kai važiuojama 80 km/val....

Kaip elgtis patyrus eismo įvykį su neapdrausta transporto priemone (1)

Per pastaruosius penkerius metus neapdraustomis transporto priemonėmis vidutiniškai sukeliama iki...

Top naujienos

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (6)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (89)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (192)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (197)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (19)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (220)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai (32)

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

Nustebsite pamatę: dizaineris sukūrė išskirtinius vandens mylėtojų kostiumus (6)

Žmonėms, kuriems vanduo, jūros bangos ir smėlis yra visas gyvenimas, mados dizaineris Thomas...

Įspūdingomis asmenukėmis išgarsėjęs vaikinas visose savo nuotraukose slepia žinutę vienam žmogui (4)

Natūralu, kad tėvai paprastai nerimauja, kai jų vaikams tenka vykti į užsienį. Tad norėdamas...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (21)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...