Iš visų eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, neblaivūs automobilių vairuotojai sudaro 10 proc. Tuo metu iš tokių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviratininkai, neblaivių yra iki 20 proc. Vilniaus apskrities vyriausiojo komisariato (VPK) atstovo Aivaro Bacevičiaus teigimu, šie skaičiai rodo, jog dviratininkai mano galintys kelyje elgtis mažiau atsakingai nei kiti eismo dalyviai.
© Shutterstock nuotr.

„[Statistika] reiškia, kad jie [dviratininkai] gali sau leisti daugiau. Aš taip suprantu, kad jie sau gali leisti neatsakingiau elgtis kelyje. Žinoma, aš negaliu kalbėti apie konkrečius žmonės. [...] Bet statistika rodo, kad jie iš tikrųjų dar labai jauni Vilniaus eismo dalyviai“, – sako VPK nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.

Anot jo, dviratininkai dar tik pradeda integruotis į Vilniaus miestą ir jo eismą. 2012 ir 2013 metų statistika skelbia, kad penktadalis eismo nelaimių sostinėje įvyksta dalyvaujant būtent dviratininkams. Daugiau kaip pusė eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl to, kad jie nesilaiko kelių eismo taisyklių. A. Bacevičius teigimu, viena pagrindinių priežasčių – važiavimas šaligatviu. Dviratininkai turėtų važinėti dviračių takais ir važiuojamąja dalimi.

„Taip pat daug eismo įvykių būna, kai susiduria su pėsčiuoju. [...] Kita kategorija, kai į pėsčiųjų perėją dviratininkas įvažiuoja nuo šaligatvio. Tai yra labai staigus įvažiavimas į važiuojamąją dalį ir sudaro netikėtą kliūtį vairuotojui“, – vardina A. Bacevičius. Pasak jo, netikėta kliūtis automobilių vairuotojams sudaroma ir tais atvejais, kai dviratininkai įstrižai kerta sankryžas, ypač nedideles. Pastebima, kad jie taip pat elgiasi nesaugiai važiuodami tarp juostų.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docentas Vigilijus Sadauskas įsitikinęs, kad dviratininkai nėra tokie „nekalti“, automobilių vairuotojų nuskriausti eismo dalyviai. Esą prieš keletą mėnesių atliktas tyrimas, kuomet keturiose Vilniaus vietose buvo 10 valandų stebima, ar dviratininkai paiso kelių eismo taisyklių, atskleidė, kad dviratininkai jų nesilaiko. „Tik du dviratininkai (o jų buvo keli šimtai) paisė visų kelių eismo taisyklių reikalavimų. Tai iš tiesų – skaičiai yra iškalbingi“, – sako V. Sadauskas.

A. Bacevičius pabrėžia, kad dviratis ir automobilis yra lygiavertės transporto priemonės – ir automobilių vairuotojams, ir dviratininkams yra numatyta atitinkama atsakomybė. „Kita vertus, dviratininkai nori dalyvauti [eisme] ir konkuruoti su kitomis transporto priemonėmis, bet reikia suprasti, kad jie turi sutarti su kitais eismo dalyviais, nereikia kažkaip kovoti gatvėje“, – mano VPK atstovas.

Tam pritaria ir V. Sadauskas, akcentuodamas, kad dviratininkai turėtų prisiminti pagrindines kelių eismo taisykles ir stengtis jų laikytis. Tačiau jis neslepia, kad sostinėje ir kituose Lietuvos miestuose dviratininkams sudarytos ne pačios geriausios sąlygos.

„Nedrįstu važiuoti tam tikromis Vilniaus gatvėmis, kur eismas yra intensyvus. Vilniaus mieste stengiuosi važinėti tik dviračių takais“, – prisipažįsta V. Sadauskas. Jis įsitikinęs – kol savivaldybių atstovai nesupras, jog dviratininkams turi būti sudarytos tinkamos sąlygos, jie veikiausiai ir toliau pažeidinės kelių eismo taisykles.

Dviratininkams V. Sadauskas pataria dėvėti šviesą atspindinčias liemenes, prisisegti atšvaitus, užsidėti šalmą ir stengtis važiuoti taip, kad netrukdytų pėstiesiems.

„Jeigu jūs, dviratininkai, sutarsite su pėsčiaisiais, jie jus tikrai palaikys nelygioje kovoje su vairuotojais, t.y. atkovojant tam tikras erdves ir įrengiant jiems tinkamus dviračių takus“, – į dviratininkus kreipiasi V. Sadauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (67)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (30)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (786)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (22)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (72)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (1)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (30)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...

Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų (25)

Kitąmet šimto penkiasdešimt metų jubiliejų minėsiantis Danijos Esbjergo uostas yra vienas...

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (623)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

Nevaldoma kinų kosminė stotis netrukus kris į Žemę (20)

Nevaldoma Kinijos kosminė stotis, kaip teigiama, po mažiau nei vienerių metų sugrįš į Žemės...

Neatsakingas antibiotikų vartojimas sukelia pavojingas infekcijas pražūtingiausia senyvo amžiaus pacientams (2)

Anot medikų, neatsakingas antibiotik ų vartojimas didina pavojingų infekcijų riziką. Jų...