Transporto priemonė lietuviškais numeriais nebėra didelė retenybė nei Vokietijos greitkeliuose, nei Italijos ar Ispanijos miestelių siaurosiose gatvelėse. Vykdami į svetimus kraštus lietuviai į juos atsiveža ir savo vairavimo įpročius – deja, dažnai nebūtinai geriausius.
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, dažniausiai lietuvių eismo įvykius šiemet teko fiksuoti Vokietijoje, nepaisant to, kad ši šalis garsėja savo tvarka ir kelių kokybe.

Draudimo ekspertas pabrėžia, kad avaringiausios lietuviams yra tos šalys, kuriose dažniau keliaujama, tačiau skaičiuoti patirtus nuostolius tenka ir gana neįprastose bei tolimose valstybėse, teigiama pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, iš viso užsienio šalyse šiemet vien ERGO fiksavo 1369 eismo įvykius, kuriuose dalyvavo Lietuvoje registruotos transporto priemonės. Daugiausiai iš jų – 371 – fiksuoti Vokietijoje. Antra pagal šį rodiklį iš užsienio valstybių su 197 eismo įvykiais yra Prancūzija, trečia – Lenkija, kurioje užregistruota 121 lietuvių avarija.

„Kaimyninėje Lenkijoje lietuviai turbūt nuvažiuoja daugiausiai kilometrų už mūsų šalies ribų – jos sienas visuomet tenka kirsti keliaujant toliau į Europą. Vokietija taip pat dažnai tampa tranzitine šalimi vykstant į Europos pietus. Tai lemia didesnius lietuvių automobilių srautus šiose šalyse, o kartu ir dažnesnius eismo įvykius.

Be to, su šiomis šalimis vykdoma prekyba, sausuma gabenama daug krovinių. Pasitaiko atvejų, kai į eismo įvykius lietuviai Vokietijoje patenka ir vykdami aplankyti ten gyvenančių tautiečių ar grįždami atgal. Nemažai į minėtas šalis keliaujama ir apsipirkti“, – sako R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, kad patyrus avariją užsienyje, priklausomai nuo konkrečios šalies ir eismo įvykio pobūdžio, paprastai kyla daugiau nepatogumų, o patirti nuostoliai gali būti gerokai didesni nei mūsų šalyje.

„Lietuviai dažnai nustemba dėl užsienyje net ir palyginti nedidelės avarijos metu patirtų daug didesnių nuostolių. Reikia turėti omenyje, kad Vakarų Europoje – jau minėtose Vokietijoje, Prancūzijoje, taip pat Didžiojoje Britanijoje ar Skandinavijoje – gerokai skiriasi požiūris į patirtas žalas, ten įprasta atlyginti ir sveikatos ar net moralinę žalas.

Šiose šalyse taip pat išauga ir patirti materialiniai nuostoliai – daugiausiai dėl vakarietiškų remonto ir keičiamų automobilio dalių kainų. Jei serviso darbo valanda tvarkant automobilį Lietuvoje vidutiniškai kainuoja apie 20 eurų tai, pavyzdžiui, Vokietijoje neretai siekia ir 100 eurų“, ­­– pasakoja R. Bieliauskas.

Anot draudikų atstovo, svečioje šalyje patyrus avariją netrūksta streso, vairuotojas gali pasimesti, nemokėdamas kalbos ir nežinodamas šalies teisnių subtilybių gerai neįvertinti situacijos ir priimti neteisingus sprendimus.

R. Bieliauskas pataria tokiose situacijose nepasirašinėti ant jokių nesuprantamų dokumentų ar raštiškų susitarimų, nepasiduoti kitos pusės spaudimui „susitarti gražiuoju“, o visada kviesti policiją bendruoju pagalbos numeriu, kontaktuoti su draudikais ar pažįstamais, kurie gali padėti susigaudyti situacijoje.

„ERGO Insurance“ Lietuvoje atstovas pabrėžia, kad, jei yra tinkamai užpildoma eismo įvykio deklaracija ar pateikiama policijos pažyma, o transporto priemonės draudimas yra galiojantis, problemų dėl draudimo išmokų paprastai nekyla net ir patyrus avariją už kelių tūkstančių kilometrų nuo namų.

„Geriausia, žinoma, į eismo įvykį užsienyje apskritai nepatekti. Avarijų išvengti leidžia atsargumas, kiekvienos šalies eismo taisyklių laikymasis, kelio ženklų sekimas, pagarba kitiems eismo dalyviams. Be to, prieš vykstant į tolimesnę kelionę, reikėtų pasirūpinti ir tinkama automobilio technine būkle – geromis padangomis, veikiančiais žibintais. Vertėtų sekti ir oro sąlygas bei vengti kelionių per galingas liūtis ar stipriai sningant“, – patarimais dalijasi R. Bieliauskas.

10 užsienio valstybių, kuriose pagal ERGO statistiką lietuviai patiria daugiausiai avarijų: (šalis, ERGO fiksuotas įvykių skaičius 2015 m. sausio-spalio mėn.)

Vokietija 371
Prancūzija 197
Lenkija 121
Italija 78
Belgija 72
Didžioji Britanija 72
Ispanija 72
Latvija 71
Nyderlandai 55
Rusija 32
Švedija 32.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (98)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...