Europoje – griežtesnės bausmės už KET pažeidimus

 (32)
Europos Sąjungoje (ES) nuo 2012-ųjų pradžios sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tokiu būdu įgyvendinamas tikslas iki 2020-ųjų ES šalyse žūvančiųjų skaičių keliuose sumažinti perpus.
KET pažeidėja
© Shutterstock nuotr.

Griežčiausiai kovojama su neblaiviais prie vairo bei greitį viršijančiais vairuotojais.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC praneša, kad didžiojoje dalyje ES valstybių nuo šių metų pradžios sugriežtintos bausmės už pažeidimus keliuose. Danijoje vairuotojams, kurių kraujyje rasta 0,5 promilės alkoholio (tai – maždaug du buteliai alaus), moka mėnesio algos dydžio baudą. Švedijoje bei Ispanijoje girtuokliams gresia laisvės atėmimo bausmė. Italijoje 1,5 promilės alkoholio vairuotojo kraujyje reiškia, kad jo automobilis bus konfiskuotas ir priverstinai parduotas aukcione.

Pastaruoju metu Europoje didėjo ir baudos už greičio viršijimą. Nyderlanduose 20 km/val. greitį viršijęs vairuotojas privalo sumokėti 155 eurų, 50 km/val. – 510 eurų baudą. Prancūzijoje pažeidėjams už viršytą greitį skiriama 1 500 eurų bauda. Didžiausios baudos už greičio viršijimą – Austrijoje, čia jos siekia 2 180 eurų. Griežtos bausmės taikomos ir Šveicarijoje, kur baudžiama net ir už nedidelį greičio viršijimą, rašo „Süddeutsche Zeitung“.

Be gerokai didėjusių baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kuriose šalyse nuo metų pradžios daugiau dėmesio skiriama vairuotojų sveikatai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vairuotojai, kol kas eksperimento tvarka, vėliau – privalomai, turi pasitikrinti regėjimą. Be to, kiekvienas Prancūzijos vairuotojas nuo šių metų birželio privalo su savimi turėti alkotesterį.

Beje, pažeidėjai, sulaikyti užsienio šalių policininkų, turėtų įsisąmoninti – nieku gyvu nedera ginčytis su baudą skyrusiais pareigūnais. Net jei jums atrodo, kad esate nubausti nekaltai, nes nepamatėte, nesupratote ar nežinojote, galite būti tikri – bauda jums skirta ne be reikalo.

Dar viena taisyklė, kurią dera žinoti keliaujantiems po užsienio šalis – ne visur baudą galima sumokėti įvykio vietoje. Kai kuriose šalyse baudą, nepaisant jos dydžio, reikia sumokėti banke per tam tikrą numatytą laikotarpį. Bandymas sumokėti baudą kelyje gali būti priimtas kaip tam tikros rūšies pažeidimas ir sukelti liūdnų pasekmių.

Nepaisant tendencijos griežtinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kurios šalys nuėjo keliu. Pavyzdžiui, Bulgarijos parlamentas ketina padidinti maksimalų leistiną greitį keliuose. Jei projektas bus patvirtintas, automobiliams bus leidžiama važinėti greitkeliais iki 140km/val. greičiu.

Bulgarų kolegų pavyzdžiu seka ir Lenkija, kur maksimalus leistinas greitis padidintas nuo 130 iki 140 km/val. Šis sprendimas priimtas tuo metu, kai buvo paskelbti tyrimai apie situaciją Europos Sąjungos šalių keliuose. Ekspertai nustatė, jog Lenkija pirmauja pagal žūvančiųjų keliuose skaičių.

Europoje per pastaruosius dešimtį metų žūvančiųjų skaičius keliuose sumažėjo 43 proc. Europos Sąjungos šalių sostine, kur 2011-aisiais nežuvo nė vienas žmogus, tapo Maltos sostinė Valetta.

www.eBus.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Rugpjūtis – nedėkingiausias vasaros mėnuo vairuotojams (8)

Gyventojams nekantraujant pasimėgauti tikra vasara, o saulei lepinant vis dažniau, žmonės savaitgaliais ar po darbų palieka miestus ir traukia į sodybas, pajūrį, prie ežerų. Orams šylant ir vasaros sezonui įsibėgėjant tokių išvykų tik padaugės, o gyventojų transporto priemonėms teks įveikti ne vieną šimtą kilometrų plieskiant karštai vasaros saulei.

Kaip nepatekti į nesąžiningų autoservisų meistrų pinkles (37)

Pažadėjo remontą už vieną kainą, bet paėmė dvigubai daugiau. Nesąžiningų meistrų triukai skaudžiai paliečia patiklius automobilių vairuotojus. LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ herojams už taip ir nesuremontuotą automobilį teko pakloti šimtus eurų. Ar pasipelnyti norinčias automobilių dirbtuves pažabos griežtesni reikalavimai?

Pradedančiosios vairuotojos išpažintis: instruktorius įžnybdavo ten, kur svetimas vyras neturėtų liestis (141)

Dažnai patyrę vairuotojai, gatvėse pamatę žaliu klevo lapu paženklintą automobilį, jį skuba aplenkti. Baisu, kad nepatyręs vairuotojas sukels avarinę situaciją? Tačiau specialistai mano, kad iš tiesų patys pradedantieji vairuotojai turėtų bijoti agresyviai nusiteikusių „kelių gaidelių“.

Vilnius pavargo nuo netvarkingų vairuotojų: pranešti apie pažeidimą dabar bus itin paprasta (123)

Vilniaus savivaldybė žengė gana įdomų ir netradicinį žingsnį – išplatinta instrukcija, kaip teisingai fiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimus ir juos perduoti savivaldybei. Sostinės valdžia tokį žingsnį aiškina paprastai – apie pusė visų pažeidimų fiksuojama netinkamai, todėl nubausti pažeidėjų neįmanoma. Be to, tai tik pirmas žingsnis – planuojama, kad ateityje pradės veikti mobilioji programėlė, kurios pagalba „priduoti“ pažeidėjus bus itin paprasta.

Vairuotojai miegos ramiau: siekiama pakelti autoservisų paslaugų kokybę (23)

Lietuvos Standartizacijos departamentas inicijavo naują transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugų standartą. Specialios darbo grupės pagal ES reikalavimus parengtas dokumentas turėtų užtikrinti autoservisų teikiamų paslaugų kokybę bei suteikti daugiau aiškumo tiek klientams, tiek patiems paslaugų teikėjams.
Facebook draugai