Europoje – griežtesnės bausmės už KET pažeidimus

 (32)
Europos Sąjungoje (ES) nuo 2012-ųjų pradžios sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tokiu būdu įgyvendinamas tikslas iki 2020-ųjų ES šalyse žūvančiųjų skaičių keliuose sumažinti perpus.
KET pažeidėja
© Shutterstock nuotr.

Griežčiausiai kovojama su neblaiviais prie vairo bei greitį viršijančiais vairuotojais.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC praneša, kad didžiojoje dalyje ES valstybių nuo šių metų pradžios sugriežtintos bausmės už pažeidimus keliuose. Danijoje vairuotojams, kurių kraujyje rasta 0,5 promilės alkoholio (tai – maždaug du buteliai alaus), moka mėnesio algos dydžio baudą. Švedijoje bei Ispanijoje girtuokliams gresia laisvės atėmimo bausmė. Italijoje 1,5 promilės alkoholio vairuotojo kraujyje reiškia, kad jo automobilis bus konfiskuotas ir priverstinai parduotas aukcione.

Pastaruoju metu Europoje didėjo ir baudos už greičio viršijimą. Nyderlanduose 20 km/val. greitį viršijęs vairuotojas privalo sumokėti 155 eurų, 50 km/val. – 510 eurų baudą. Prancūzijoje pažeidėjams už viršytą greitį skiriama 1 500 eurų bauda. Didžiausios baudos už greičio viršijimą – Austrijoje, čia jos siekia 2 180 eurų. Griežtos bausmės taikomos ir Šveicarijoje, kur baudžiama net ir už nedidelį greičio viršijimą, rašo „Süddeutsche Zeitung“.

Be gerokai didėjusių baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kuriose šalyse nuo metų pradžios daugiau dėmesio skiriama vairuotojų sveikatai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vairuotojai, kol kas eksperimento tvarka, vėliau – privalomai, turi pasitikrinti regėjimą. Be to, kiekvienas Prancūzijos vairuotojas nuo šių metų birželio privalo su savimi turėti alkotesterį.

Beje, pažeidėjai, sulaikyti užsienio šalių policininkų, turėtų įsisąmoninti – nieku gyvu nedera ginčytis su baudą skyrusiais pareigūnais. Net jei jums atrodo, kad esate nubausti nekaltai, nes nepamatėte, nesupratote ar nežinojote, galite būti tikri – bauda jums skirta ne be reikalo.

Dar viena taisyklė, kurią dera žinoti keliaujantiems po užsienio šalis – ne visur baudą galima sumokėti įvykio vietoje. Kai kuriose šalyse baudą, nepaisant jos dydžio, reikia sumokėti banke per tam tikrą numatytą laikotarpį. Bandymas sumokėti baudą kelyje gali būti priimtas kaip tam tikros rūšies pažeidimas ir sukelti liūdnų pasekmių.

Nepaisant tendencijos griežtinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kurios šalys nuėjo keliu. Pavyzdžiui, Bulgarijos parlamentas ketina padidinti maksimalų leistiną greitį keliuose. Jei projektas bus patvirtintas, automobiliams bus leidžiama važinėti greitkeliais iki 140km/val. greičiu.

Bulgarų kolegų pavyzdžiu seka ir Lenkija, kur maksimalus leistinas greitis padidintas nuo 130 iki 140 km/val. Šis sprendimas priimtas tuo metu, kai buvo paskelbti tyrimai apie situaciją Europos Sąjungos šalių keliuose. Ekspertai nustatė, jog Lenkija pirmauja pagal žūvančiųjų keliuose skaičių.

Europoje per pastaruosius dešimtį metų žūvančiųjų skaičius keliuose sumažėjo 43 proc. Europos Sąjungos šalių sostine, kur 2011-aisiais nežuvo nė vienas žmogus, tapo Maltos sostinė Valetta.

www.eBus.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Naudingi patarimai: kaip prisijaukinti sportinį automobilį (1)

Kaip tinkamai važinėti, stabdyti ir, kilus neišvengiamybei, taranuoti automobiliu, po kurio variklio gaubtu urzgia tikras žvėris.

Dilema vairuotojams: kaip elgtis sankryžoje mirksint geltonam šviesoforo signalui? (65)

Prieš kelias dienas vienoje judriausių Alytaus sankryžų, mirksint geltonam šviesoforo signalui, įvykusi avarija pakurstė diskusijas, ar šviesoforai mieste išjungiami per anksti, ar vairuotojai nebežino, kaip elgtis tokioje situacijoje. Kokia profesionalų nuomonė?

Magistralėje Vilnius–Kaunas – svarbūs kelio darbai (14)

Siekiant pagerinti eismo saugą, magistralėje Vilnius–Kaunas pradedamos rekonstruoti ties Moluvėnais ir Žiežmariais esančios sankryžos. Šiuose magistralės ruožuose neliks apsisukimų per skiriamąją juostą, bus įrengtos dviejų lygių sankryžos su jungiamaisiais keliais.

Dviračių kultūra Lietuvoje: ko galime pasimokyti iš kitų Europos šalių? (4)

Nebūtina pasiremti statistika, kad galėtum teigti, jog dviratininkų skaičius pastaraisiais metais Lietuvoje gerokai ūgtelėjo. Maža to, dviratininkai šiandien buriasi į bendruomenes, diskutuoja, kaip galėtų prisidėti prie saugios dviratininkų kultūros populiarinimo. Tuo galima bus įsitikinti ir rugpjūčio 23 d. Vilniuje, kai išskirtine „Velomaratono“ trasa pajudės didžiausio šalyje dviračių renginio dalyviai.

A. Juknevičius: purvas – bet kuriam automobiliui peilis (5)

Lenktynininkai, savo sportiniais automobiliais kertantys finišo linijas, visuomet atrodo įspūdingai. Tačiau nuotraukose seilę varvinti verčiantys lenktyniniai bolidai – kruopščios bei kasdienės priežiūros reikalaujantys automobiliai, kurių priežiūra tampa pačių lenktynininkų atsakomybe.
Facebook draugai