Europoje – griežtesnės bausmės už KET pažeidimus

 (32)
Europos Sąjungoje (ES) nuo 2012-ųjų pradžios sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tokiu būdu įgyvendinamas tikslas iki 2020-ųjų ES šalyse žūvančiųjų skaičių keliuose sumažinti perpus.
KET pažeidėja
© Shutterstock nuotr.

Griežčiausiai kovojama su neblaiviais prie vairo bei greitį viršijančiais vairuotojais.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC praneša, kad didžiojoje dalyje ES valstybių nuo šių metų pradžios sugriežtintos bausmės už pažeidimus keliuose. Danijoje vairuotojams, kurių kraujyje rasta 0,5 promilės alkoholio (tai – maždaug du buteliai alaus), moka mėnesio algos dydžio baudą. Švedijoje bei Ispanijoje girtuokliams gresia laisvės atėmimo bausmė. Italijoje 1,5 promilės alkoholio vairuotojo kraujyje reiškia, kad jo automobilis bus konfiskuotas ir priverstinai parduotas aukcione.

Pastaruoju metu Europoje didėjo ir baudos už greičio viršijimą. Nyderlanduose 20 km/val. greitį viršijęs vairuotojas privalo sumokėti 155 eurų, 50 km/val. – 510 eurų baudą. Prancūzijoje pažeidėjams už viršytą greitį skiriama 1 500 eurų bauda. Didžiausios baudos už greičio viršijimą – Austrijoje, čia jos siekia 2 180 eurų. Griežtos bausmės taikomos ir Šveicarijoje, kur baudžiama net ir už nedidelį greičio viršijimą, rašo „Süddeutsche Zeitung“.

Be gerokai didėjusių baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kuriose šalyse nuo metų pradžios daugiau dėmesio skiriama vairuotojų sveikatai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vairuotojai, kol kas eksperimento tvarka, vėliau – privalomai, turi pasitikrinti regėjimą. Be to, kiekvienas Prancūzijos vairuotojas nuo šių metų birželio privalo su savimi turėti alkotesterį.

Beje, pažeidėjai, sulaikyti užsienio šalių policininkų, turėtų įsisąmoninti – nieku gyvu nedera ginčytis su baudą skyrusiais pareigūnais. Net jei jums atrodo, kad esate nubausti nekaltai, nes nepamatėte, nesupratote ar nežinojote, galite būti tikri – bauda jums skirta ne be reikalo.

Dar viena taisyklė, kurią dera žinoti keliaujantiems po užsienio šalis – ne visur baudą galima sumokėti įvykio vietoje. Kai kuriose šalyse baudą, nepaisant jos dydžio, reikia sumokėti banke per tam tikrą numatytą laikotarpį. Bandymas sumokėti baudą kelyje gali būti priimtas kaip tam tikros rūšies pažeidimas ir sukelti liūdnų pasekmių.

Nepaisant tendencijos griežtinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kurios šalys nuėjo keliu. Pavyzdžiui, Bulgarijos parlamentas ketina padidinti maksimalų leistiną greitį keliuose. Jei projektas bus patvirtintas, automobiliams bus leidžiama važinėti greitkeliais iki 140km/val. greičiu.

Bulgarų kolegų pavyzdžiu seka ir Lenkija, kur maksimalus leistinas greitis padidintas nuo 130 iki 140 km/val. Šis sprendimas priimtas tuo metu, kai buvo paskelbti tyrimai apie situaciją Europos Sąjungos šalių keliuose. Ekspertai nustatė, jog Lenkija pirmauja pagal žūvančiųjų keliuose skaičių.

Europoje per pastaruosius dešimtį metų žūvančiųjų skaičius keliuose sumažėjo 43 proc. Europos Sąjungos šalių sostine, kur 2011-aisiais nežuvo nė vienas žmogus, tapo Maltos sostinė Valetta.

www.eBus.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Naudingi patarimai automobilių stiklų priežiūrai

Geras matomumas – saugus vairavimas. Taip teigia 23 metus automobilių stiklų rinkoje dirbantis įmonės „Evelkas“ prezidentas Evaldas Zasimauskas. Eismo įvykių statistika byloja, kad net iki 90 proc. autoįvykių susiję su vairuotojų matomumu, todėl daugelio nelaimingų atsitikimų būtų galima išvengti, sakoma pranešime žiniasklaidai.

3 automobilių apsaugos priemonės, kurios šiandien neišgąsdins vagių (7)

Automobiliai, ypač naujesni, išlieka patraukliu taikiniu ilgapirščiams, o modernių apsaugos sistemų kūrėjai nuolat lenktyniauja su transporto priemonių vagišiais, kurie atranda vis naujų būdų iškylančioms kliūtims apeiti. Draudikų teigimu, kai kurios dar ne taip seniai efektyviomis laikytos apsisaugojimo nuo vagių priemonės tapo nebeveiksmingomis ir šiandien nebegali užtikrinti gyventojų turto saugumo, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pėsčiasis ir vairuotojas: kaip dalinsim atsakomybę gatvėje? (73)

Šiais metais per pirmas keturias savaites Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo aštuoni žmonės. Tai yra dešimčia žmonių arba 55 procentais mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Tai – viltinga statistika. Tačiau neramina kita jos pusė: iš 8 žuvusiųjų – 2 vairuotojai ir 6 pėstieji.

Didėja priekinių automobilių stiklų dūžio rizika (3)

Didžiausią specializuotą transporto priemonių stiklų remonto ir keitimo tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Carglass“ pastebi, kad keliuose nutirpus ledui sulaukiama žymiai daugiau skambučių dėl priekinių automobilių stiklų keitimo ir remonto. Visgi didžiausias pavojus automobilių stiklams kyla kovo-gegužės mėnesiais, kai, palyginti su mažiau žalos atnešančiais žiemos mėnesiais, dūžio rizika padidėja daugiau nei 30 procentų, rodo trejų metų bendrovės darbų statistika.

Kokiomis Klaipėdos gatvėmis judėti pavojingiausia (4)

Esate tikimybių teorijos šalininkas ir savo elgesį grindžiate įvykių statistika? Tada jums bus naudinga susipažinti su Klaipėdos gatvių avaringumo žemėlapiu, kurį paruošė uostamiesčio Kelių policijos pareigūnai. Iš jo, pavyzdžiui, galite sužinoti, kad keliauti iš pietinės miesto dalies į šiaurinę ar atgal pavojingiausia yra Taikos prospektu, o jo atkarpoje tarp Kauno ir Dubysos gatvių apskritai geriau nesirodyti.
Facebook draugai