Europoje – griežtesnės bausmės už KET pažeidimus

 (32)
KET pažeidėja
© Shutterstock nuotr.

Europos Sąjungoje (ES) nuo 2012-ųjų pradžios sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tokiu būdu įgyvendinamas tikslas iki 2020-ųjų ES šalyse žūvančiųjų skaičių keliuose sumažinti perpus.

Griežčiausiai kovojama su neblaiviais prie vairo bei greitį viršijančiais vairuotojais.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC praneša, kad didžiojoje dalyje ES valstybių nuo šių metų pradžios sugriežtintos bausmės už pažeidimus keliuose. Danijoje vairuotojams, kurių kraujyje rasta 0,5 promilės alkoholio (tai – maždaug du buteliai alaus), moka mėnesio algos dydžio baudą. Švedijoje bei Ispanijoje girtuokliams gresia laisvės atėmimo bausmė. Italijoje 1,5 promilės alkoholio vairuotojo kraujyje reiškia, kad jo automobilis bus konfiskuotas ir priverstinai parduotas aukcione.

Pastaruoju metu Europoje didėjo ir baudos už greičio viršijimą. Nyderlanduose 20 km/val. greitį viršijęs vairuotojas privalo sumokėti 155 eurų, 50 km/val. – 510 eurų baudą. Prancūzijoje pažeidėjams už viršytą greitį skiriama 1 500 eurų bauda. Didžiausios baudos už greičio viršijimą – Austrijoje, čia jos siekia 2 180 eurų. Griežtos bausmės taikomos ir Šveicarijoje, kur baudžiama net ir už nedidelį greičio viršijimą, rašo „Süddeutsche Zeitung“.

Be gerokai didėjusių baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kuriose šalyse nuo metų pradžios daugiau dėmesio skiriama vairuotojų sveikatai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vairuotojai, kol kas eksperimento tvarka, vėliau – privalomai, turi pasitikrinti regėjimą. Be to, kiekvienas Prancūzijos vairuotojas nuo šių metų birželio privalo su savimi turėti alkotesterį.

Beje, pažeidėjai, sulaikyti užsienio šalių policininkų, turėtų įsisąmoninti – nieku gyvu nedera ginčytis su baudą skyrusiais pareigūnais. Net jei jums atrodo, kad esate nubausti nekaltai, nes nepamatėte, nesupratote ar nežinojote, galite būti tikri – bauda jums skirta ne be reikalo.

Dar viena taisyklė, kurią dera žinoti keliaujantiems po užsienio šalis – ne visur baudą galima sumokėti įvykio vietoje. Kai kuriose šalyse baudą, nepaisant jos dydžio, reikia sumokėti banke per tam tikrą numatytą laikotarpį. Bandymas sumokėti baudą kelyje gali būti priimtas kaip tam tikros rūšies pažeidimas ir sukelti liūdnų pasekmių.

Nepaisant tendencijos griežtinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kurios šalys nuėjo keliu. Pavyzdžiui, Bulgarijos parlamentas ketina padidinti maksimalų leistiną greitį keliuose. Jei projektas bus patvirtintas, automobiliams bus leidžiama važinėti greitkeliais iki 140km/val. greičiu.

Bulgarų kolegų pavyzdžiu seka ir Lenkija, kur maksimalus leistinas greitis padidintas nuo 130 iki 140 km/val. Šis sprendimas priimtas tuo metu, kai buvo paskelbti tyrimai apie situaciją Europos Sąjungos šalių keliuose. Ekspertai nustatė, jog Lenkija pirmauja pagal žūvančiųjų keliuose skaičių.

Europoje per pastaruosius dešimtį metų žūvančiųjų skaičius keliuose sumažėjo 43 proc. Europos Sąjungos šalių sostine, kur 2011-aisiais nežuvo nė vienas žmogus, tapo Maltos sostinė Valetta.

www.eBus.lt
 
32
Registruoti (0) Anonimiški (32)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Policijos atsakas teismo sprendimui: toliau fotografuokite KET pažeidėjus – tai gali būti įrodymas (143)

2015 sausio mėn. 30 d. 12:03
Vilniuje, prie PC Akropolis. 2011-12-01
DELFI skaitytojo nuotr.
Praėjusią savaitę portale DELFI aprašytas Vilniaus apygardos teismo priimtas nutarimas dėl gyventojų policijai atsiųstų nuotraukų su KET pažeidimais sukėlė daugybę aistrų. Policija aiškina, kad teismo sprendimas nebuvo visiškai teisingai suprastas.

Šaltukų ir atodrėkių estafetė sausį pažėrė smulkių avarijų (1)

2015 sausio mėn. 30 d. 09:40
Klaipėdoje avarijos kaltininkas su bičiuliu spruko kiemais
DELFI (P.Sadausko nuotr.)
Dieną – pora laipsnių šilumos, o vakare važiuojamoji dalis apsitraukia ledu. Tokiomis sąlygomis Lietuvos vairuotojai gyveno pirmosiomis 2015 metų savaitėmis, per kurias užfiksuota daugiau nei įprasta smulkių eismo įvykių.

Kaip rankinis stabdys gali išgelbėti ekstremalioje situacijoje TV laida „Ne vienas kelyje“ (47)

2015 sausio mėn. 30 d. 15:38
Rankinis stabdys
Stopkadras
Naudotis rankiniu stabdžiu galima ne tik tam, kad padarytumėte įspūdį merginoms piešiant „saulutes“ – jis gali praversti gelbėjantis ekstremalioje situacijoje ar įvažiuojant į posūkį.

Lenkti sankryžose draudžiama, tad ką daryti, jeigu reikia persirikiuoti? (71)

2015 sausio mėn. 29 d. 11:13
Sankryžose lenkti draudžiama, bet ar leidžiama sankryžose keisti eismo juostas? Tokiose situacijose vairuotojai elgiasi įvairiai, tad pažiūrėkime, ką apie tai sako Kelių eismo taisyklės (KET).

Lenktynininkas R. Kupčikas atskleidė dvi didžiausias vairuotojų klaidas (23)

2015 sausio mėn. 28 d. 16:46
Žiemos vairavimo aikštelė
DELFI (R. Achmedovo nuotr.)
Šalia Kauno esančios „Nemuno žiedo“ trasos pašonėje oficialiai atidaryta „Lietuvos draudimo“ žiemos vairavimo aikštelė“, kurioje visi norintys galės tobulinti vairavo įgūdžius. Patarimų norintiems tobulėti negaili ir lenktynininkas Robertas Kupčikas. Jo teigimu, didžiausios vairuotojų klaidos – per didelis greitis ir tinkamas dangos neįvertinimas.
Facebook draugai