Europoje – griežtesnės bausmės už KET pažeidimus

 (32)
Europos Sąjungoje (ES) nuo 2012-ųjų pradžios sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tokiu būdu įgyvendinamas tikslas iki 2020-ųjų ES šalyse žūvančiųjų skaičių keliuose sumažinti perpus.
© Shutterstock nuotr.

Griežčiausiai kovojama su neblaiviais prie vairo bei greitį viršijančiais vairuotojais.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC praneša, kad didžiojoje dalyje ES valstybių nuo šių metų pradžios sugriežtintos bausmės už pažeidimus keliuose. Danijoje vairuotojams, kurių kraujyje rasta 0,5 promilės alkoholio (tai – maždaug du buteliai alaus), moka mėnesio algos dydžio baudą. Švedijoje bei Ispanijoje girtuokliams gresia laisvės atėmimo bausmė. Italijoje 1,5 promilės alkoholio vairuotojo kraujyje reiškia, kad jo automobilis bus konfiskuotas ir priverstinai parduotas aukcione.

Pastaruoju metu Europoje didėjo ir baudos už greičio viršijimą. Nyderlanduose 20 km/val. greitį viršijęs vairuotojas privalo sumokėti 155 eurų, 50 km/val. – 510 eurų baudą. Prancūzijoje pažeidėjams už viršytą greitį skiriama 1 500 eurų bauda. Didžiausios baudos už greičio viršijimą – Austrijoje, čia jos siekia 2 180 eurų. Griežtos bausmės taikomos ir Šveicarijoje, kur baudžiama net ir už nedidelį greičio viršijimą, rašo „Süddeutsche Zeitung“.

Be gerokai didėjusių baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kuriose šalyse nuo metų pradžios daugiau dėmesio skiriama vairuotojų sveikatai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vairuotojai, kol kas eksperimento tvarka, vėliau – privalomai, turi pasitikrinti regėjimą. Be to, kiekvienas Prancūzijos vairuotojas nuo šių metų birželio privalo su savimi turėti alkotesterį.

Beje, pažeidėjai, sulaikyti užsienio šalių policininkų, turėtų įsisąmoninti – nieku gyvu nedera ginčytis su baudą skyrusiais pareigūnais. Net jei jums atrodo, kad esate nubausti nekaltai, nes nepamatėte, nesupratote ar nežinojote, galite būti tikri – bauda jums skirta ne be reikalo.

Dar viena taisyklė, kurią dera žinoti keliaujantiems po užsienio šalis – ne visur baudą galima sumokėti įvykio vietoje. Kai kuriose šalyse baudą, nepaisant jos dydžio, reikia sumokėti banke per tam tikrą numatytą laikotarpį. Bandymas sumokėti baudą kelyje gali būti priimtas kaip tam tikros rūšies pažeidimas ir sukelti liūdnų pasekmių.

Nepaisant tendencijos griežtinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kurios šalys nuėjo keliu. Pavyzdžiui, Bulgarijos parlamentas ketina padidinti maksimalų leistiną greitį keliuose. Jei projektas bus patvirtintas, automobiliams bus leidžiama važinėti greitkeliais iki 140km/val. greičiu.

Bulgarų kolegų pavyzdžiu seka ir Lenkija, kur maksimalus leistinas greitis padidintas nuo 130 iki 140 km/val. Šis sprendimas priimtas tuo metu, kai buvo paskelbti tyrimai apie situaciją Europos Sąjungos šalių keliuose. Ekspertai nustatė, jog Lenkija pirmauja pagal žūvančiųjų keliuose skaičių.

Europoje per pastaruosius dešimtį metų žūvančiųjų skaičius keliuose sumažėjo 43 proc. Europos Sąjungos šalių sostine, kur 2011-aisiais nežuvo nė vienas žmogus, tapo Maltos sostinė Valetta.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kokie automobiliai Lietuvoje dažniausiai patenka į avarijas (149)

Normalu, kad į avarijas dažniausiai patenka tie automobiliai, kurių yra daugiausiai. Tačiau skaičiuojant procentaliai nuo automobilių skaičiaus, rezultatai – jau kiti. Tiesa, rezultatai nesiskiria nuo žiniasklaidos skambių antraščių – draudikai sutartinai tikina, kad į avarijas procentaliai dažniausiai patenka BMW markės automobiliai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (101)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (52)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.

Revoliuciniai greičio matuokliai Lietuvoje: paaiškėjo pirmieji bandymų rezultatai (202)

Vieša paslaptis, kad motociklininkai iki šiol pro greičio matuoklius galėjo lėkti nesukdami galvos – ant priekinės motociklų dalies nėra valstybinių registracijos numerių, tad ir nustatyti pažeidėjų buvo neįmanoma. Tačiau šią vasarą Lietuvos keliuose buvo pradėtas eksperimentas, kurio metu greičio matuokliai matavo ne tik atvažiuojančių, bet ir nuvažiuojančių transporto priemonių greitį.
Facebook draugai