Europoje – griežtesnės bausmės už KET pažeidimus

 (32)
Europos Sąjungoje (ES) nuo 2012-ųjų pradžios sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tokiu būdu įgyvendinamas tikslas iki 2020-ųjų ES šalyse žūvančiųjų skaičių keliuose sumažinti perpus.
KET pažeidėja
© Shutterstock nuotr.

Griežčiausiai kovojama su neblaiviais prie vairo bei greitį viršijančiais vairuotojais.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC praneša, kad didžiojoje dalyje ES valstybių nuo šių metų pradžios sugriežtintos bausmės už pažeidimus keliuose. Danijoje vairuotojams, kurių kraujyje rasta 0,5 promilės alkoholio (tai – maždaug du buteliai alaus), moka mėnesio algos dydžio baudą. Švedijoje bei Ispanijoje girtuokliams gresia laisvės atėmimo bausmė. Italijoje 1,5 promilės alkoholio vairuotojo kraujyje reiškia, kad jo automobilis bus konfiskuotas ir priverstinai parduotas aukcione.

Pastaruoju metu Europoje didėjo ir baudos už greičio viršijimą. Nyderlanduose 20 km/val. greitį viršijęs vairuotojas privalo sumokėti 155 eurų, 50 km/val. – 510 eurų baudą. Prancūzijoje pažeidėjams už viršytą greitį skiriama 1 500 eurų bauda. Didžiausios baudos už greičio viršijimą – Austrijoje, čia jos siekia 2 180 eurų. Griežtos bausmės taikomos ir Šveicarijoje, kur baudžiama net ir už nedidelį greičio viršijimą, rašo „Süddeutsche Zeitung“.

Be gerokai didėjusių baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kuriose šalyse nuo metų pradžios daugiau dėmesio skiriama vairuotojų sveikatai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje vairuotojai, kol kas eksperimento tvarka, vėliau – privalomai, turi pasitikrinti regėjimą. Be to, kiekvienas Prancūzijos vairuotojas nuo šių metų birželio privalo su savimi turėti alkotesterį.

Beje, pažeidėjai, sulaikyti užsienio šalių policininkų, turėtų įsisąmoninti – nieku gyvu nedera ginčytis su baudą skyrusiais pareigūnais. Net jei jums atrodo, kad esate nubausti nekaltai, nes nepamatėte, nesupratote ar nežinojote, galite būti tikri – bauda jums skirta ne be reikalo.

Dar viena taisyklė, kurią dera žinoti keliaujantiems po užsienio šalis – ne visur baudą galima sumokėti įvykio vietoje. Kai kuriose šalyse baudą, nepaisant jos dydžio, reikia sumokėti banke per tam tikrą numatytą laikotarpį. Bandymas sumokėti baudą kelyje gali būti priimtas kaip tam tikros rūšies pažeidimas ir sukelti liūdnų pasekmių.

Nepaisant tendencijos griežtinti baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, kai kurios šalys nuėjo keliu. Pavyzdžiui, Bulgarijos parlamentas ketina padidinti maksimalų leistiną greitį keliuose. Jei projektas bus patvirtintas, automobiliams bus leidžiama važinėti greitkeliais iki 140km/val. greičiu.

Bulgarų kolegų pavyzdžiu seka ir Lenkija, kur maksimalus leistinas greitis padidintas nuo 130 iki 140 km/val. Šis sprendimas priimtas tuo metu, kai buvo paskelbti tyrimai apie situaciją Europos Sąjungos šalių keliuose. Ekspertai nustatė, jog Lenkija pirmauja pagal žūvančiųjų keliuose skaičių.

Europoje per pastaruosius dešimtį metų žūvančiųjų skaičius keliuose sumažėjo 43 proc. Europos Sąjungos šalių sostine, kur 2011-aisiais nežuvo nė vienas žmogus, tapo Maltos sostinė Valetta.

www.eBus.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Saviapgaulės fenomenas. Techninės apžiūros atvejis (58)

Ar įsivaizduojate situaciją, kai gydytojo kabineto duris pravėręs pacientas, kalbą pradeda nuo prašymo: „čia jums, daktarėli, 20 euriukų, bet labai prašau – nedarykit kardiogramos, nematuokit spaudimo ir, ginkdie, jokių kraujo tyrimų“. Toks elgesys neišvengiamai pasėtų abejonių ar žmogus neturi bėdų su galva, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tačiau kai kalba pakrypsta apie automobilių „sveikatą“ analogiška laikysena daugeliui neatrodo esąs tas dalykas, dėl kurio reiktų kvaršinti galvą...

Vokietijos automobilių prievaizdai siunčia žinutę Lietuvai (18)

Niekas nepaneigs, kad Vokietijos automobilių rinka – viena svarbiausių Lietuvos vairuotojams. Būtent iš tos šalies patenkantys naudoti automobiliai sudaro didžiąją mūsų garažo dalį.

Vairuotojų košmaras – siauros gatvės (64)

Sovietmečiu projektuotos kai kurios Panevėžio miesto gatvės vairuotojams tapusios tikru iššūkiu. Dėl jų siaurumo ir šalikelėje neretai bet kaip sustatytų automobilių sunku prasilenkti, tad tenka pavojingai manevruoti ir prieš eismą.

Lemtingos oro sąlygos šienauja gyvybes: kokių klaidų šiukštu nedaryti (86)

Sekmadienį, kelyje A 10, Panevėžio-Pasvalio rajone, susidūrė 4 automobiliai. Avarijos vietoje žuvo du žmonės, dar keturiems prireikė medikų pagalbos. Tragišką avariją galėjo lemti sudėtingos oro sąlygos. Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Raimundas Indrulėnas portalui DELFI aiškina, kaip vairuoti sniegu padengtais keliais ir kokių veiksmų imtasi saugumui juose užtikrinti.

Gerų kelių už dyką laikai baigiasi: vokiečiai nusileido Briuselio reikalavimams (118)

Europos Komisija ir Vokietijos valdžia pagaliau rado bendrą kalbą dėl Berlyno planų įvesti naują kelių mokestį užsienyje registruotiems lengviesiems automobiliams. Nesutarimai ir derybos truko kelis mėnesius, skelbia news.trust.org.
Facebook draugai