Eismo rebusai: sprendžia ne tik „kleveliai“, bet ir patyrę vairuotojai

 (48)
Asmenys, kurie atsakingi už eismo reguliavimą, pasistengė, jog vairuotojams įveikti Lietuvos miestuose esančias žiedines sankryžas būtų kuo sudėtingiau. Taip tikino ir patyrę vairuotojai, todėl nenuostabu, kad žiedinės sankryžos „kleveliams“ yra sunkiai įveikiama užduotis.
Žiedinė sankryža
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Suko garbės ratus

Metus vairuojanti Violeta teigė, jog dabar žiedinės sankryžos streso jau nebekelia, tačiau pirmaisiais mėnesiais teko patirti įvairių nesusipratimų.

„Kuo arčiau žiedo, tuo labiau panika apima. Galvoje nuolat kirba klausimas, kaip pataikyti į reikiamą juostą, kuriuos automobilius praleisti. Dabar jau viskas gerai, regis, neblogai susigaudau. Aišku, labiausiai padėjo praktika, nes kai kelis kartus per dieną važiuoji per tas žiedines sankryžas, jau aišku, kaip elgtis“, – teigė Violeta.

Tačiau ji prisiminė, jog tada, kai jos vairavimo patirtis buvo kokie trys mėnesiai, žiedinėje sankryžoje yra tekę sukti ir „garbės ratą“.

„Kažkaip nepasižiūrėjau ir iki žiedinės sankryžos nespėjau persirikiuoti į antrą ar pirmą juostą, todėl į vadinamąjį žiedą įvažiavau iš trečios juostos ir į tokią pačią pataikiau. Žinia, iš žiedo trečiąja juosta išvažiuoti negalima, todėl kelis kartus sukau garbės ratus, kol išdrįsau persirikiuoti į antrą juostą, kad galėčiau išvažiuoti“, – ne itin malonią patirtį priminė Violeta.

Ji žiedinėje sankryžoje savo kailiu patyrė, kaip svarbu laiku rodyti posūkio signalą.

„Į žiedą įvažiavau iš antros juostos, į dešinę nesukau, man reikėjo važiuoti ir išvažiuoti tiesiai. Pamiršau įjungti posūkio signalą, rodantį, kad išvažinėsiu iš žiedo, todėl suklaidinau kitus vairuotojus, kad neva važiuosiu iki kito išvažiavimo. Tačiau staiga pasukau vairą išvažiavimo link. Laimė, jog vairuotojas, kuris iš dešinės pusės įvažiavo į žiedą ir važiavo tiesiai, spėjo laiku sustabdyti ir avarijos išvengėme. Tačiau ausyse dar ilgai skambėjo to vairuotojo automobilio signalo garsas“, – prisipažino pašnekovė.

Iššūkis – perjungti pavaras

Ji vairuoti mokėsi ir dažniausiai važinėja Klaipėdoje, kur eismas žiedinėse sankryžose organizuotas kitaip nei, pavyzdžiui, Vilniuje. „Sostinėje visada turiu problemų. Visada ne į tą juostą įlendu, todėl negaliu išvažiuoti“, – teigė Violeta.

Vilniuje dažniausiai važinėjantis Irmantas, kurio vairavimo patirtis siekia pusantrų metų, prisipažino, kad ir jam žiedinės sankryžos yra viena sunkiausių užduočių kelyje.

„Dabar jau nebepanikuoju, bet pirmaisiais mėnesiais tikrai buvo reikalų. Visada reikėdavo pagalvoti, į kurią juostą įvažiuoti, o dar tas pavarų perjunginėjimas, juk įvažiuoji pirma pavara, o išvažiuoti turi trečiąja. Jei važiuoji pirma juosta, kažkodėl vairuotojai iš antros juostos lenda į tą pirmąją, tai reikėdavo ne tik stebėti, kada laikas perjungti pavarą, bet ir sekti, kad koks automobilis neužlįstų“, – apie patirtus sunkumus kalbėjo vaikinas.

Eismo schemos – sudėtingos

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pripažino, jog žiedinės sankryžos yra sunki užduotis ne tik „kleveliams“, bet ir patyrusiems vairuotojams.

„Vienodų taisyklių, kaip elgtis žiedinėse sankryžose nėra, todėl privaloma vadovautis kelio ženklais. Kartais, kai eismas intensyvus, tikrai nespėji į tuos ženklus pasižiūrėti, o tada ir kyla problemų, kad negali išvažiuoti iš žiedo. Toks jausmas, kad asmenys, kurie sprendė, kaip eismas turi vykti žiedinėse sankryžose, konkuravo, kuris sukurs sudėtingesnę schemą. Manau, jog kaip tik viską reikia daryti kuo paprasčiau, tada ir avarijų bus mažiau“, – įsitikinęs A. Pakėnas.

Anot jo, didžiausia problema ta, jog žiedinėse sankryžose, esančiose, pavyzdžiui, Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje eismas organizuojamas skirtingai.

„Kai kur žiedinės sankryžos yra pagrindinis kelias, todėl visi, įvažiuojantys į ją, privalo praleisti žiedu važiuojančius automobilius. Tačiau yra ir tokių žiedinių sankryžų, kurios laikomos šalutiniu keliu, o įvažiavimas – pagrindiniu. Žmonės įpranta vairuoti pagal vieną scenarijų, o tada staiga atsiduria prie žiedinės sankryžos, kur eismas organizuojamas kitaip. Suprantama, kad tada ir kyla problemų. Mano prašymas atsakingiems asmenims būtų paprastas – kiekvienoje sankryžoje nekurkite rebusų, geriau eismą supaprastinkite“, – ragino A. Pakėnas.

Kol tai nėra padaryta, jis tegalėjo patarti nuolat vadovautis kelio ženklais.

„Aišku, tie ženklai pastatyti labai arti žiedinių sankryžų, todėl „kleveliams“ labai sunku suspėti persirikiuoti, jei reikia. Patarimas toks: susilėtinkite automobilį taip, kad jums būtų patogu pamatyti kelio ženklus. Ir nekreipkite dėmesio, jog visi aplink signalizuoja“, – išlaikyti šaltus nervus rekomendavo vairavimo instruktorius.

Siekiant išvengti avarinių situacijų, anot jo, svarbi ir dar viena taisyklė: įvažiuojant į žiedinę sankryžą posūkio signalo rodyti nereikia, tačiau išvažiuojant iš jos tai daryti privaloma.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kokie automobiliai Lietuvoje dažniausiai patenka į avarijas (146)

Normalu, kad į avarijas dažniausiai patenka tie automobiliai, kurių yra daugiausiai. Tačiau skaičiuojant procentaliai nuo automobilių skaičiaus, rezultatai – jau kiti. Tiesa, rezultatai nesiskiria nuo žiniasklaidos skambių antraščių – draudikai sutartinai tikina, kad į avarijas procentaliai dažniausiai patenka BMW markės automobiliai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (100)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (52)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.

Revoliuciniai greičio matuokliai Lietuvoje: paaiškėjo pirmieji bandymų rezultatai (202)

Vieša paslaptis, kad motociklininkai iki šiol pro greičio matuoklius galėjo lėkti nesukdami galvos – ant priekinės motociklų dalies nėra valstybinių registracijos numerių, tad ir nustatyti pažeidėjų buvo neįmanoma. Tačiau šią vasarą Lietuvos keliuose buvo pradėtas eksperimentas, kurio metu greičio matuokliai matavo ne tik atvažiuojančių, bet ir nuvažiuojančių transporto priemonių greitį.
Facebook draugai