Stogo laikikliai – brangiausias pasirinkimas

Kelionės dviračiu tampa neatsiejamu aktyvų gyvenimo būdą gyvenančių žmonių pomėgiu. Važinėti dviračiu galima visur, kur tik įrengti dviračių takai, tačiau jų tinklas Lietuvoje dar labai ribotas, tad pagalbos dureles visada pasiruošęs atverti automobilis.

Norint dviračius gabenti automobiliu, reikalingi dviračių laikikliai. Tai speciali konstrukcija ant automobilio, skirta pritvirtinti ir gabenti dviračius. Dviračių laikikliai pagal tai, kurioje automobilio vietoje tvirtinami, gali būti skirstomi į tvirtinamus ant automobilio stogo, ant užpakalinio dangčio, ant kablio (grąžulo) bei ant atsarginio rato.

Renkantis dviračių laikiklius būtina įvertinti, kas jums bus patogiausia, koks bus bendras automobilio aukštis, kaip toli planuojate vežioti dviračius.

„Prekiaujame švedų gamybos kokybiškomis „Thule“ stogo bagažinėmis, skersiniais ir dviračių laikikliais. Leidžiamame kataloge yra nurodyta, kokiam automobilio tipui tinka vienoks ar kitoks laikiklis. Dviračių laikiklius tinka montuoti ir ant senų automobilių, tačiau reikėtų žinoti, kokius laikiklius ant kokių mašinų geriausia dėti. Todėl ir reikalingi specialisto patarimai“, – sakė firmos „Milada“ savininkas Algimantas Vilimas.

Pasak A.Vilimo, stogo laikikliai yra pats brangiausias pasirinkimas: ir kainos, ir degalų sąnaudų atžvilgiu.

„Ant kablio ir universalūs laikikliai yra ekonomiškesni ir pigesni, tačiau jų taip pat yra keli tipai ir jie dera prie tam tikros rūšies automobilio“, – įspėjo dviračių parduotuvės savininkas.

Paklaustas, kokius laikiklius rekomenduotų 4 asmenų šeimai, susirengusiai vykti į kelionę, A.Vilimas patarė atkreipti dėmesį į tai, ką rekomenduoja automobilio gamintojas.

Baidarių laikikliai nepopuliarūs

„Jei važinėjate po miškus, kur siauri keliai, o šakos braukia automobilio stogą, nepatarčiau pirkti stogo laikiklių. Tuomet geriau laikikliai ant kablio, užpakalinio dangčio ar atsarginio rato“, – patarė A.Keršys.

Tačiau pats keliauninkas vis tiek įsigijo stogo laikiklius. „Visų pirma tai saugiau. Ant stogo dviračius gali prirakinti, o ir vagims sunkiau juos pasiekti, tad nebaisu palikti trumpam sustojus. Stogo laikikliai netrukdo naudotis bagažine“, – sakė dviračiu mėgstantis keliauti vyriškis.

Pasidairę po specializuotas turistų ir sporto prekių parduotuves, dažniausiai pastebėsime dviračiams skirtus priedus bei aksesuarus. Nors lietuviai vasarą bent kelioms dienoms vairą iškeičia į irklą, tačiau baidarėms skirti laikikliai dar nėra populiarūs.

„Yra laikiklių, skirtų baidarėms, tačiau kol kas susidomėjimo jais nėra. Laikiklių būna ir slidėms, knygoms. Tačiau patys populiariausi yra įvairių rūšių dviračių laikikliai“, – informavo A.Vilimas.

Dauguma baiminasi, kad transportuojami dviračiai ant kablio uždengia mašinos numerius, užpakalinius posūkio ir stabdymo žibintus, tačiau, A.Vilimo teigimu, juos galima lengvai pritaisyti prie gabenamų dviračių. Tiesa, tai pareikalaus laiko ir atidumo, o kažkam ir kantrybės.

A.Vilimui neteko girdėti, kad būtų nutikę nelaimingų atsitikimų dėl laikiklių. Keliautojas A.Keršys taip pat teigia nežinąs, kad kam būtų atitrūkęs dviratis nuo laikiklių. Esą būtina tinkamai vadovautis instrukcijomis, ir bėdų dėl transportavimo neturėtų iškilti.

Stogo bagažinės – kad kelionė būtų patogi

Kaišiadoriečiui Giedriui Gustui kelionė į pajūrį, vežant dviratį ant stogo, neapsiėjo be problemų.

„Su draugu vykome prie jūros. Vežėmės tik vieną dviratį, tačiau problemos prasidėjo jau Kaune. Vos paspaudus akceleratoriaus pedalą, mašina pradėjo drebėti, o nepririštas dviračio priekinis ratas įnirtingai ėmė suktis. Kai sustojome, žvilgtelėjęs į dviračio spidometrą pamačiau, kad mano dviratis „lekia“ 80 km per valandą greičiu“,– pasakojo G.Gustas.

Tačiau tuo problemos nesibaigė. Atvykus į Palangą, plyšo automobilio vėsinimo žarna. „Sutaisę automobilį, namo keliavome daug lėčiau. Kitą kartą reikės labiau pagalvoti apie greičio pasirinkimą, dviračio pritvirtinimą ir geriau įvertinti vėjo pasipriešinimą“,– savo patirtį dėstė Giedrius.

Vakarų šalyse populiarios stogo bagažinės. Stilingos, įvairių dydžių, aerodinaminės bagažo dėžės – puikus pagalbininkas, kai norimi daiktai netelpa į bagažinę ar automobilio saloną.

Mėgstantieji aktyvų poilsį žino, kad visada prieš kelionę susikaupia daug daiktų: meškerės, banglentės, turistiniai krepšiai, nardymo kostiumai ir visokie kiti rakandai. Stogo bagažinė – gera išeitis, kai automobiliu vyksta daug žmonių ir tiesiog nėra vietos daiktams susidėti. Tačiau toks patogumas neblogai patuštins kišenes – 400 litrų tūrio stogo bagažinė apytiksliai kainuoja 1–1,5 tūkst. litų.

Vis dėlto tiek dviračių laikikliai, tiek stogo bagažinės Lietuvoje dar nėra populiarūs.