Duobės padarytos žalos vertė – vidutinis atlyginimas

 (1)
Duobė kelyje vairuotojui gali kainuoti vidutinį atlyginimą. Draudimo įmonė „Lietuvos draudimas“ pernai užregistravo daugiau nei 600 žalų, kurių priežastis buvo kelio duobė, o vidutinė tokios žalos kaina siekė 560 eurų.
Duobė
© DELFI (R.Tenio nuotr.)

Pranešime žiniasklaidai bendrovė skelbia klientams pasiūliusi draudimą nuo duobių, galiosiantį kartu su Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD).

„Matome, kad pavasarį vairuotojus vargina duobės gatvėse, nepaisant kasmetinio lopymo, vis atsirandančios dėl mūsų klimato ypatumų, tad nusprendėme savo klientams pasiūlyti „pagalvę“ – draudimą nuo duobių. Jis padengs duobėje sugadinto automobilio remonto išlaidas, jeigu įvažiuosite į duobę arba atvirą šulinio angą asfaltuotame kelyje Lietuvoje ir dėl to nukentės automobilio važiuoklė bei ratlankiai. Įprastai dėl sugadinto automobilio išsireikalauti žalą iš duobėto kelio savininkų reikia kantrybės ir laiko, neretai tokie ginčai sprendžiami teismuose“, – sako „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Tai – naujiena draudimo rinkoje, nes iki šiol nuostoliai, atsiradę dėl duobių, buvo atlyginami tik kasko draudimu apsidraudusiems klientams. Be to, „Lietuvos draudimas“ apsidraudusiems privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu nuo praėjusių metų teikia ir nemokamas techninės pagalbos kelyje paslaugas.

„Įlėkus į duobę automobilis gali būti apgadintas taip, kad tęsti kelionę būtų nesaugu. Tokiu atveju „Lietuvos draudime“ apsidraudęs automobilio savininkas turėtų iškviesti kelių policiją užfiksuoti eismo įvykiui, o techninės pagalbos tarnyba pagal galimybes arba suremontuos automobilį vietoje, pavyzdžiui, pakeis prakirstą padangą, arba, jeigu sugadinimai rimtesni, nugabens automobilį į servisą“, – paaiškino A. Juodeikis.

Jis pastebi, kad incidentų dėl duobių pradeda daugėti atlėgus šalčiams ir nutirpus sniegui. Nepaisant kasmetinių kelio valdytojų ir savivaldybių pastangų ištaisyti kelio defektus, gamtinės sąlygos lemia, kad duobės gatvėse atsiranda vėl ir vėl.

Būtent baigiantis žiemai ir prasidedant pavasariui, ima ryškėti kelio dangos trūkumai. Daugiausia tokių įvykių užfiksuojama didmiesčiuose, trečdalis incidentų dėl duobių įvyksta važiuojant užmiesčio keliais.

Pernai nemokamomis techninės pagalbos tarnybos paslaugomis pasinaudojo kas dvidešimtas vairuotojas, „Lietuvos draudime“ automobilį apdraudęs privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu.

Techninės pagalbos tarnybą draudėjai nemokamai gali kviesti užgesus arba nepavykus užvesti variklio, užklimpus, pradūrus padangą, pasibaigus degalams arba pametus ar užtrenkus automobilių raktelius. Eismo įvykyje apgadintas automobilis nemokamai transportuojamas iki serviso arba vairuotojo pasirinktos vietos. Techninės pagalbos paslaugų gali prireikti ir automobiliui įvažiavus į duobę.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Kuo rizikuojame, nenaudodami stovėjimo stabdžio? (12)

Užklupus šalčiams vairuotojai svarsto, ką daryti, kad per naktį neužšaltų stovėjimo stabdys? Dabar automobiliai modernesni, dažname stovėjimo stabdys net neturi rankinės svirties. Tačiau ar naujosios sistemos negenda? Autoservisų meistrai sako, kad dėl gedimų kalti patys vairuotojai.

Suskaičiavo dažniausius techninius automobilių trūkumus Lietuvoje (22)

Nepaisant pastaraisiais metais pasiektos akivaizdžios pažangos saugaus eismo srityje, pagal avarijose žūstančiųjų žmonių skaičių, tenkantį 1 mln. gyventojų, Lietuva užima 4-ą vietą (tai 2015 m. duomenys; šviežesnių, įvertinančių praėjusių metų avaringumo statistikos pokyčius, kol kas nėra) nuo galo Europos Sąjungoje, rašoma pranešime žiniasklaidai. Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ savo ruožtu atkreipia dėmesį į nepakankamą incidentų keliuose ir gatvėse priežasčių analizę.

Oslas laikinai uždraus dyzelinių automobilių eismą (25)

Siekdamas kovoti su didėjančia oro tarša, Oslas šią savaitę bent dviem dienoms uždraus dyzelinių automobilių eismą, nors toks sprendimas ir papiktino kai kuriuos vairuotojus, kurie prieš kelerius metus valdžios buvo raginti pirkti automobilius su dyzeliniais varikliais.

Druskininkiečiai saugaus eismo pamokoje pasijuto krepšinio žvaigždėmis

Įspūdingi metimai, iš lanko krentantys „skrajojančios viktorinos“ klausimai ir ūžiančios salės ovacijos Druskininkų pradinukams leido patirti tai, ką šlovės valandą jaučia krepšinio virtuozai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Automatinė pavarų dėžė: patarimai, kad ilgiau tarnautų (39)

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ Serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovas Artūras Kviliūnas teigia, kad nežinant kaip teisingai eksploatuoti automatinę automobilio transmisiją, ją galima gana lengvai sugadinti.
Facebook draugai