Duobės padarytos žalos vertė – vidutinis atlyginimas

 (1)
Duobė kelyje vairuotojui gali kainuoti vidutinį atlyginimą. Draudimo įmonė „Lietuvos draudimas“ pernai užregistravo daugiau nei 600 žalų, kurių priežastis buvo kelio duobė, o vidutinė tokios žalos kaina siekė 560 eurų.
Duobė
Duobė
© DELFI (R.Tenio nuotr.)

Pranešime žiniasklaidai bendrovė skelbia klientams pasiūliusi draudimą nuo duobių, galiosiantį kartu su Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD).

„Matome, kad pavasarį vairuotojus vargina duobės gatvėse, nepaisant kasmetinio lopymo, vis atsirandančios dėl mūsų klimato ypatumų, tad nusprendėme savo klientams pasiūlyti „pagalvę“ – draudimą nuo duobių. Jis padengs duobėje sugadinto automobilio remonto išlaidas, jeigu įvažiuosite į duobę arba atvirą šulinio angą asfaltuotame kelyje Lietuvoje ir dėl to nukentės automobilio važiuoklė bei ratlankiai. Įprastai dėl sugadinto automobilio išsireikalauti žalą iš duobėto kelio savininkų reikia kantrybės ir laiko, neretai tokie ginčai sprendžiami teismuose“, – sako „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Tai – naujiena draudimo rinkoje, nes iki šiol nuostoliai, atsiradę dėl duobių, buvo atlyginami tik kasko draudimu apsidraudusiems klientams. Be to, „Lietuvos draudimas“ apsidraudusiems privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu nuo praėjusių metų teikia ir nemokamas techninės pagalbos kelyje paslaugas.

„Įlėkus į duobę automobilis gali būti apgadintas taip, kad tęsti kelionę būtų nesaugu. Tokiu atveju „Lietuvos draudime“ apsidraudęs automobilio savininkas turėtų iškviesti kelių policiją užfiksuoti eismo įvykiui, o techninės pagalbos tarnyba pagal galimybes arba suremontuos automobilį vietoje, pavyzdžiui, pakeis prakirstą padangą, arba, jeigu sugadinimai rimtesni, nugabens automobilį į servisą“, – paaiškino A. Juodeikis.

Jis pastebi, kad incidentų dėl duobių pradeda daugėti atlėgus šalčiams ir nutirpus sniegui. Nepaisant kasmetinių kelio valdytojų ir savivaldybių pastangų ištaisyti kelio defektus, gamtinės sąlygos lemia, kad duobės gatvėse atsiranda vėl ir vėl.

Būtent baigiantis žiemai ir prasidedant pavasariui, ima ryškėti kelio dangos trūkumai. Daugiausia tokių įvykių užfiksuojama didmiesčiuose, trečdalis incidentų dėl duobių įvyksta važiuojant užmiesčio keliais.

Pernai nemokamomis techninės pagalbos tarnybos paslaugomis pasinaudojo kas dvidešimtas vairuotojas, „Lietuvos draudime“ automobilį apdraudęs privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu.

Techninės pagalbos tarnybą draudėjai nemokamai gali kviesti užgesus arba nepavykus užvesti variklio, užklimpus, pradūrus padangą, pasibaigus degalams arba pametus ar užtrenkus automobilių raktelius. Eismo įvykyje apgadintas automobilis nemokamai transportuojamas iki serviso arba vairuotojo pasirinktos vietos. Techninės pagalbos paslaugų gali prireikti ir automobiliui įvažiavus į duobę.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Tragiška avarija Kaune kelia aistras: gyventojai kaltina ženklus, valdininkai – vairuotojus (105)

Dar prieš pustrečių metų pilietiškas kaunietis informavo kone visas įmanomas institucijas, kad Kaune esanti Veiverių plento ir Technikumo gatvės sankryža yra labai nesaugi, o kelio ženklai užstoja matomumą. Per šį laiką nebuvo padaryta nieko, o praėjusį pirmadienį šioje sankryžoje avarijos metu žuvo jaunas motociklo vairuotojas.

Šalmas dviratininkams – pasirinkimas, galintis išgelbėti gyvybę (8)

Šalmą dėvintį dviratininką Lietuvos gatvėse šiandien galima sutikti dar ne taip dažnai. Šiuo metu galiojančios kelių eismo taisyklės dviratininkų dėvėti šalmo taip pat neįpareigoja, išskyrus atvejus, kai keliu važiuoja nepilnamečiai. Vis tik policija ir draudikai užsidėti šalmą labai rekomenduoja be išimties visiems mėgstantiems minti pedalus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Įstatymą priėmė, o policija jo įgyvendinti nenori (4)

Įstatymas, draudžiantis rūkyti automobiliuose, kuriuose yra vaikų iki 18 metų amžiaus, Didžiojoje Britanijoje buvo priimtas dar praėjusių metų spalį. Tačiau pasirodo, kad Jungtinės Karalystės (JK) policija nesiima įgyvendinti naujojo teisės akto.

Automobiliu po Europą: taisyklės, kurių galbūt nežinote (8)

Jei manote, kad kelių eismo taisyklės visur vienodos, esate ne visai teisūs. Draudimo bendrovės „If“ specialistai atkreipia dėmesį, jog net keliaudami po Europą galite susidurti su netikėtais eismo taisyklių skirtumais arba reikalavimais, apie kuriuos net nesusimąstote, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Rusijoje startuoja „tiesioginių analogų pasaulyje neturinti sistema“ (103)

Nuo birželio 27 d. penkiose Eurazijos ekonominės sąjungos (EAES) šalyse, įskaitant Rusiją, įvedami vadinamieji elektroniniai transporto priemonių pasai, pakeisiantys senuosius popierinius transporto priemonių registracijos pažymėjimus.
Facebook draugai