Draudimo kainos pradeda gąsdinti

 (106)
DELFI jau rašė apie tai, jog automobilių draudimo kainos sparčiai kopia į neregėtas aukštumas. Tačiau tai niekis palyginus su tuo, kokią draudimo kainą išvydo vienas taksi vairuotojas. Draudikai neslepia, kad taksi automobiliai yra padidinto rizikingumo objektas, tad kainos šiems automobiliams tik kils dar labiau, nei eiliniams vairuotojams.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Kaina šokiravo

„Esu legalus taksi vairuotojas. Kad juo galėčiau būti ir toliau, privalau savo transporto priemonę „Ford Focus C-max“ (2006 metų gamybos) drausti privalomuoju civiliniu draudimu. Pasirinkus „edrauda“ puslapyje, nes reklamuojama, kad tai – pigiausia paslauga, buvau šokiruotas! Suvedus visus duomenis gavau „patrauklius“ pasiūlymus su nuolaida. Be to bandydamas kitur sėkmę, tarkime BTA draudime internetu, net neleidžia vesti taksi numerio, nors jis yra privatus. Esu drausmingas vairuotojas, neturėjęs įvykių, 25 metų stažas“, – laiške DELFI rašo taksistas Darius.

Patyręs vairuotojas buvo šokiruotas išvydęs, kad „patrauklaus“ pasiūlymo metams kaina yra 42 tūkst. eurų. Be jokios abejonės, tai – techninė klaida. Bet kokiu atveju draudikai neslepia, kad kaina taksi automobiliams sparčiai kopia aukštyn.

Brangiau, nes daugiau važiuoja

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius teigia, kad taksi automobiliai nuvažiuoja kur kas daugiau kilometrų, nei asmeniniai automobiliai. Todėl ir kaina taksi mašinoms yra didesnė.

„Konkrečiu atveju draudimo suma atrodo itin didelė, tačiau sudėtinga detaliau komentuoti nežinant tikslių detalių. Taksi automobiliai priskiriami padidinto rizikingumo objektams, todėl ir tokių transporto priemonių draudimas yra brangesnis. Pagrindinės priežastys – taksi automobilių yra kur kas didesnis eksploatavimo laikas valandomis ir pravažiuotų kilometrų skaičius, o naudojimo teritorija yra miestai. Neretai tuo pačiu automobiliu pakaitomis važiuoja net keli tos pačios bendrovės vairuotojai“, – sako specialistas.

T. Nenartavičiaus teigimu, dėl išaugusios eismo įvykiuose patiriamų žalų sumos, pabrangusio automobilių remonto ir didėjančios infliacijos draudikai patyrė nuostolių, todėl transporto draudimo kainos keitėsi daugeliui vairuotojų. Ne išimtimi tapo ir taksi automobiliai.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Statistika rodo, kad taksi automobiliai kur kas dažniau patenka į eismo įvykius ir sukelia žalą tretiesiems asmenims ar jų turtui. Be to, smarkiai nusidėvėję ir mažą likutinę vertę turintys taksi automobiliai dažniau nei kiti papuola į abejotinomis aplinkybėmis nutikusius eismo įvykius. Tokiais atvejais draudikams kyla pagrįstų įtarimų dėl galimo piktnaudžiavimo siekiant neteisėtai pasipelnyti.

Ši aplinkybė, taipogi, nulemia taksi automobilių draudimo paslaugų kainą. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas yra privaloma draudimo rūšis, todėl licenciją tokios draudimo rūšies veiklai turintis draudikas negali atsisakyti teikti draudimo paslaugų“, – pažymi „Ergo“ atstovas.

Į avarijas patenka dažniau

„Lietuvos draudimo“ Verslo draudimo rizikos vadovas Arūnas Raziūnas taip pat tikina, kad taksi automobiliai patenka į padidintos rizikos grupę.

„Taksi veikla, arba dar kitaip mokamas keleivių pervežimas, dėl turimos draudimo statistikos, pagal nuostolių rezultatus patenka į segmentą, kuris daugelio draudikų yra laikomas padidinta rizika. Juk automobilis „nuolat“ yra eisme, todėl daugiau tikimybės patekti į eismo įvykius, ir iš tiesų, taksi automobiliai daug dažniau nei kiti automobiliai patenka į eismo įvykius. Taip pat šioje veikloje dažnesni turtiniai bei asmens žalų nuostoliai, dėl sužalotų keleivių ir panašiai“, – teigia A. Raziūnas.

Vis dėlto „Lietuvos draudimo“ atstovas tikina, kad taksi automobilių draudimo kaina nekilo žymiau, nei kitų automobilių.

Draudimo kainos pradeda gąsdinti
© DELFI / Karolina Pansevič

„Draudimo kaina skaičiuojama individualiai kiekvienam klientui, todėl negalime pasakyti, kad taksi kainos kinta labiau nei kitų draudimo grupių. Atsiradus abejonėms dėl kainodaros klaidų (o tokia didelė kaina galėtų būti tiek sistemos klaidos, tiek informacijos pateikimo ar užpildymo, kuriuos internete atlieka draudėjas, netikslumų), rekomenduotumėme tai papildomai pasitikslinti konkrečiose draudimo bendrovėse“, – sako A. Raziūnas.

Specialistas teigia, kad šiuo metu rinkoje pastebimos dvi pagrindinės priežastys, kurios lemia kainų augimą.

„Pirma, ir svarbiausia, – nuo 2014 metų kasmet po 10 proc. augantis avarijų dažnis. Antra, didėjanti žalų infliacija, tai yra paslaugos (servisų darbų įkainiai) ir prekės (detalės), kurios reikalingos žalai atlyginti, automobiliui suremontuoti auga kelis kartus sparčiau nei bendra infliacija šalyje. Šias dvi priežastis nulemia tai, kad degalų kainos laikosi sąlyginai žemame lygyje, o tai skatina keliones automobiliu (dažnesnės kelionės – daugiau tikimybės pakliūti į eismo įvykį, daugiau automobilių keliuose – dažnesnės avarijos) ir tai, kad gyventojai ir įmonės įsigyja vis daugiau naujesnių, o tai reiškia – brangesnių automobilių, kurių remonto sąnaudos yra ženkliai aukštesnės nei senesnio automobilių parko“, – teigia A. Raziūnas.

Kaina – gerokai didesnė

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Borisas Jonas Kuzmas neslėpė, kad portale edrauda.lt apsidrausti šiuo draudimu nepavyks.

Eismas
Eismas
© DELFI / Rafael Achmedov

„Mes nedalyvaujame šioje internetinėje skaičiuoklėje, t.y. BTA pasiūlymo per ją gauti nėra galimybės. Kalbant apie taksi automobilių draudimą – taip, mes draudžiame automobilius, naudojamus taksi paslaugoms teikti“, – sako B. J. Kuzmas.

BTA atstovas negalėjo pateikti konkrečių skaičių, kiek draudimas taksi automobiliams yra didesnis.

„Draudimo įmoka taksi automobiliams yra gerokai didesnė. To priežastys yra daug intensyvesnis automobilių eksploatavimas miesto keliais (padidinta rizika) ir ženkliai didesnis šio segmento avaringumas“, – teigė specialistas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Seimas pritarė pataisoms uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliaisiais telefonais perėjose (84)

Siūloma uždrausti pėstiesiems pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Ketvirtadienį Seimas po pateikimo pritarė tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.

KET pažeidėją galima atpažinti dar iki egzamino „Regitroje“ (4)

Naudodamiesi empiriniais „Regitros“ ir Kelių policijos tarnybos duomenimis, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkai pirmą kartą nagrinėjo pradedančiųjų vairuotojų padarytų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir jų sukeltų eismo įvykių ryšį su asmenybės bruožais ir turima saugaus vairavimo samprata. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tyrimas nustatė, kad įmanoma atpažinti būsimus kelių eismo taisyklių pažeidėjus dar jiems nepradėjus vairuoti – tą atskleidžia vien būsimų vairuotojų asmenybės bruožai bei jų nuostatos dėl eismo saugumo.

Apklausa atskleidė nacionalinius eismo kultūros ypatumus (11)

Stereotipiniai streso keliuose veiksniai atrodo labai paprasti: nesidairantys pėstieji erzina vairuotojus, nepraleidžiantys automobilių vairuotojai nervina praeivius, o visur lakstantys dviratininkai – visus. Tačiau visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta apklausa rodo ką kita – ne tik pėstiesiems bei dviratininkams, bet ir automobilių vairuotojams daugiausia streso kelia ir saugią kelių atmosferą griauna neatsakingas kitų sutinkamų vairuotojų elgesys, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Sukrečiantis vaizdo įrašas įrodo, kodėl saugos diržai būtini (14)

Segėti saugos diržus – būtinybė, jau kelis dešimtmečius privaloma vairuotojams ir keleiviams visame pasaulyje. Nesuskaičiuojamas skaičius tyrimų ir praktika nenuginčijamai įrodė, kad ši saugos kelyje priemonė išgelbėjo daugybę gyvybių, skelbia autoblog.com.

Dažniausios vairavimo teorijos testuose daromos klaidos: ar atsakytumėte teisingai? (87)

Norint sėkmingai išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą VĮ „Regitroje“, neužtenka tiesiog iškalti atmintinai testo klausimų. Būtina suprasti, kodėl į juos reikia atsakyti būtent taip. Šiame straipsnyje apžvelgsime dažniausias klaidas, daromas sprendžiant KETbilietai.lt vairavimo teorijos testus.
Facebook draugai