„Mirkčiojantis geltonas šviesoforas reiškia, kad sankryža yra nereguliuojama. Įvažiuodami į ją vairuotojai turi vadovautis kelio ženklais. Būtent jie nurodo, kuris kelias yra pagrindinis, o kuris šalutinis“, - sakė Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas, Alytaus autoklubo vadovas Rimvydas Anusauskas.

Tačiau būna ir taip, kad sankryža, kurioje neveikia šviesoforas, gali būti lygiareikšmių kelių susikirtimo vieta. Kaip elgtis tada?

Rimvydas Anusauskas
„Tada reikia vadovautis sena kaip pasaulis taisykle: pirmumas to, kuris neturi kliūties iš dešinės. Sankryžos (ir reguliuojamos šviesoforu ar ženklais, ir nereguliuojamos), susikirtimų su pagrindiniu keliu vietos, išvažiavimai iš kiemų yra padidintos rizikos zonos. Artėjant prie jų, vairuotojams reikia daugiau atidumo. Reikia vertinti situaciją ne tik automobilio priekyje, bet ir transporto ar pėsčiųjų eismą iš visų pusių. Tik taip galėsime išvengti nemalonių netikėtumų“, - įsitikinęs automobilininkų sąjungos prezidentas.

R. Anusausko teigimu, šviesoforų išjungimas esant mažesniems eismo srautams yra paplitusi eismo reguliavimo praktika daugelyje pasaulio šalių. Alytuje jų valdymo sistema užprogramuota taip, kad šviesoforai išjungiami 22 valandą. Pašnekovo nuomone, tai šiek tiek per anksti. „Bent jau vasarą tai galėtų būti daroma mažiausiai valanda vėliau“, - sakė jis.

Pašnekovas įžvelgė ir dar vieną problemą. Rekonstruotuose miesto sankryžose prie šviesoforų nebeliko žalių lentelių, taip vadinamų, sekcijų, leidžiančių vairuotojui sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui. Tačiau vairuotojai to nepastebi ir iš įpročio važiuoja kaip važiavę.

„Nuolat važinėdami tomis pačiomis gatvėmis, priprantame prie ženklų ir iškart nepastebime, jei kokio neliko ar pastatytas naujas. Taip ir su neaktyviomis šviesoforų sekcijomis, pavadinkime jas taip. Apie eismo kaitos dalykus sankryžose reikėti informuoti vairuotojus. Būdų yra daug- ir žiniasklaidos priemonės, galų gale pastatyti laikiną informacinį stendą prieš sankryžą, atkreipiant vairuotojų dėmesį į pasikeitimus. Jeigu gerai prisimenu, būtent savivaldybės Saugaus eismo komisijos veiklos nuostatuose numatyta prievolė informuoti bendruomenę apie eismo organizavimą mieste.

Pagal Europos Sąjungos direktyvą, siekiant didesnio eismo saugumo, bendrijos narėms pavesta iki 2020 metų atsisakyti neaktyvių šviesoforo sekcijų. Tačiau, R. Anusausko vertinimu, vienoje vietoje spręsdami vieną problemą, susidursime su kita. „Transporto srautai tik augs, automobiliai stovės laukdami žalio signalo, aplink sankryžas didės tarša. Žalias lenteles reikia keisti į normalias papildomas šviesoforo sekcijas, leidžiančias automobilių eismą į dešinę. Juolab, kad turime iš ko pasimokyti – būtent taip padaryta kaimyninėje Lenkijoje“, - kalbėjo LAS prezidentas.