Neseniai automobilį „Toyota RAV4“ įsigijęs Stasys Augustauskas niekaip negali jo įregistruoti. Priežastis – dokumentuose neįrašytas variklio galingumas, kurį gali nustatyti tik techninės apžiūros stoties ekspertas.

„Ekspertas sakė, jog priims tik po mėnesio. Patarė man apkloti mašiną, kad paukščiai neapterštų ir atvykti po kelių savaičių. Nutariau nelaukti – sumokėjau 100 litų už tranzitinius numerius ir važinėju. Perku ne pirmą automobilį, bet su tokiu absurdu dar nebuvau susidūręs: anksčiau viską nustatydavo žvilgtelėję į kėbulo numerį, o dabar reikia eksperto“, – sakė klaipėdietis.

Jis teigė iš „Regitros“ specialistų girdėjęs, jog galią įrodyti nėra sudėtinga, tačiau reikia laikytis nustatytos tvarkos.

„Juk išduodami vadinamąjį techninį pasą – automobilio registracijos liudijimą – anksčiau jie tą ir darydavo. Jiems galia aiški, man aiški, bet registruoti negali“, – stebėjosi S. Augustauskas.

Europos šalyse galioja nevienodi reikalavimai. Pavyzdžiui, Prancūzijoje į registracijos liudijimą neįrašoma variklio galia. Pakeitimuose nurodoma, jog trūkstamus identifikacijos duomenis nustato ekspertas“, – pasikeitimų esmę įvardijo „Regitros“ Klaipėdos filialo vadovas Saulius Budinas.

Specialistai taip pat aiškina, jog ekspertų pagalbos prireikia ne tik dėl variklio galingumo, bet ir kitų parametrų nustatymo.

„Pagrindiniai srautai – automobiliai, atvežti iš Prancūzijos, Belgijos, Italijos, Danijos – šalių, kuriose nereikalaujama tokių duomenų įrašyti į dokumentus. O, pavyzdžiui, Vokietijoje surašoma viskas, tad su iš ten atgabentais automobiliais problemų nėra“, – sakė Klaipėdos techninių apžiūrų stoties technikos direktorius Algimantas Idzelis.

Anot jo, apgultis buvo jaučiama tik pirmosiomis savaitėmis, o dabar srautai sumažėjo, dirba daugiau ekspertų.

„Automobilio apžiūra trunka apie valandą. Reikia pasirausti duomenų bazėse, nuvykti į automobilio svėrimo vietą“, – aiškino A. Idzelis.