Vis labiau šylant orams vis daugiau gyventojų automobilius ar viešąjį transportą iškeičia į dviračius. Tačiau įsibėgėjantis dviračių sezonas atneša ne tik smagių akimirkų, bet ir nuostolių bei traumų. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien per porą pavasario mėnesių užfiksuoti 38 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo dviračių vairuotojai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI montažas

Savo ruožtu draudikai pastebi, kad dviračių sezoną atidarė ir ilgapirščiai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kokie pirmieji dviratininkų patirti nuostoliai ir kaip išvengti važiavimo malonumą apkartinančių nelaimių?

Daugiausia nelaimių – dėl eismo taisyklių nesilaikymo

„Eismo taisyklių nesilaikymas vis dar yra viena dažniausių priežasčių, kodėl dviratininkai patiria nelaimių ir nuostolių: jie drąsiai važiuoja per pėsčiųjų perėją ar kerta važiuojamąją kelio dalį nenulipę nuo dviračio. O išvažiuodami iš kiemo ar šalutinio kelio nepraleidžia kitų eismo dalyvių“, – dažniausiai dviratininkų daromas klaidas vardija Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.

Pasak jo, atsargumo ir atidumo pritrūkę dviratininkai dažnai atsiperka palyginti nedidelėmis traumomis, tokiomis kaip raiščių ar sausgyslių patempimai. Tačiau pasitaiko ir itin skaudžių sužeidimų, reikalaujančių ilgo gydymo bei reabilitacijos. Tarp jų – daugybiniai kaulų lūžiai ar galvos traumos.

Draudikų duomenimis, pastaruoju metu didžiausia suma dėl patirtos traumos buvo išmokėta dviratininkui, kuriam nelaimės kelyje metu lūžo šlaunikaulis, – 1260 eurų.

Dviračių sezonas prasidėjo vagystėmis

Tiesa, draudikai atkreipia dėmesį, kad dviratininkai turėtų ne tik būti atsargūs važinėdami keliuose, bet ir saugoti savo transporto priemonę nuo ilgapirščių. Vieni pirmųjų šiais metais užfiksuotų nuostolių – dviračių vagystės. Didžiausia žala, kurią dėl to patyrė dviratininkas, siekė 2600 eurų – tai pavogto dviračio kainą atitinkanti suma, kuri ir buvo išmokėta nukentėjusiajam.

„Intensyvėjant dviračių sezonui, kartu padidėja ir rizika, kad jūsų transporto priemonė gali patraukti piktavalių dėmesį, jei tinkamai jos neapsaugosite. Pastebime, kad populiarėjant dviračiui, kaip transporto priemonei, nuosekliai didėja ir juos draudžiančių gyventojų skaičius. Vis dėlto, dviračių apsauga nuo vagysčių aktyviausiai domisi didmiesčių gyventojai“, – sako M. Balinskas.

Svarbu pasirūpinti ir savo, ir dviračio saugumu

Atsižvelgdami į dažniausias nelaimių priežastis, ekspertai primena, kad dviratininkai turėtų rūpintis ir savo, ir aplinkinių saugumu – būti atidūs kelyje bei laikytis eismo taisyklių. Taip pat patariama važiuojant dviračiu dėvėti šalmą, o jei reikalinga – ir specialias kelių, alkūnių ar delnų apsaugas, kurios gali sušvelninti sužeidimus nelaimės atveju.

„Vėliau, nulipus nuo dviračio, svarbu pasirūpinti jo saugumu – prirakinti perkišant spyną per dviračio rėmą. Pastebėję kokybiškas ir sunkiai įveikiamas apsaugas ant jūsų dviračio, piktavaliai veikiausiai atsisakys savo ketinimų“, – pataria M. Balinskas.

Vagystės atveju ar patyrus traumą atsiradusius finansinius nuostolius, o kartu ir papildomus rūpesčius, gali sumažinti tinkamai pasirinktas draudimo variantas. Apsidraudus nelaimingų atsitikimų draudimu, pagal pasirinktas rizikas apdraustajam mokamos vienkartinės kompensacijos, pinigai už praleistas dienas stacionare, dienpinigiai už nedarbingumo laikotarpį bei atlyginamos vaistams, ortopedinėms technikos priemonėms bei diagnostiniams tyrimams reikalingos išlaidos. Renkantis turto draudimą nuo visų rizikų – kompensuojami ir dviračio vagystės atveju patirti nuostoliai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (25)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (83)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...