Važinėti užšalusio ežero ar pievos ledu gali būti ne tik saugu, bet ir naudinga, teigia buvęs lenktynininkas Darius Jonušis. Pasak jo, tam būtina sąlyga – profesionalų vadovavimas tokiems pasivažinėjimams.
© Organizatorių nuotr.

„Bet koks greitas važiavimas automobiliu neįprastomis sąlygomis be profesionalų priežiūros yra žaidimas su likimu. Čia kaip dalyvavimas lenktynėse ir lakstymas gatvėmis – 200 km/h greitis uždaroje varžybų trasoje yra nesulyginamas su tokiu pat greičiu kelyje. Taip ir važiavimas ledu gali tapti saugaus vairavimo pamoka arba pasibaigti kriminalinių įvykių suvestinėje”, – sako jis.

Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, pavienis savavališkas važinėjimas ledu yra traktuojamas kaip chuliganiškas elgesys, tačiau organizuoti renginius ant užšalusių vandens telkinių įstatymai nedraudžia.

„Ne bauda ar įspėjimas turėtų sustabdyti vairuotojus nuo noro gerai pasidraskyti automobiliu ant ledo. Neįvertinus gamtos sąlygų ir pervertinus savo vairavimo gebėjimus, tokie pasilinksminimai, kaip žinia, baigiasi tragedijomis. Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad dideliu greičiu nevaldomai palakstę ant ledo vairuotojai gauna adrenalino, užsiaugina sparnus ir taip pat beprotiškai lekia gatvėmis, sukeldami pavojų kitiems eismo dalyviams,” – sako BMW vairavimo akademijos vadovas bei instruktorius D. Jonušis.

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© Organizatorių nuotr.

Jau 14 metų kitus saugiai vairuoti mokantis lenktynininkas mano, jog savavališko ir organizuoto vairavimo ant ledo net negalima lyginti: „Renginys, ar tai būtų lenktynės, ar vairavimo pamokos, yra atskira tema, neturinti nieko bendro su taip intensyviai kritikuojamu begalvišku lakstymu ant ledo. Pavyzdžiui, mūsų vairavimo sesijose viskas vyksta suderinus su atitinkamomis tarnybomis, vadovaujant profesionaliems instruktoriams vairuotojai ne tik įgyja žinių kaip elgtis automobiliui slystant ir kaip nepasimesti kritinėje situacijoje. Jie taip pat supranta savo galimybių ribas kasdieniniame vairavime, dėl ko tampa saugesniais eismo dalyviais.”

D. Jonušio teigimu, jokiomis kitomis sąlygomis vairuotojai neturi galimybės pajusti automobilio stabdymo kelio bei suprasti kokiam greičiui ir išcentrinėms jėgoms esant prasideda automobilio šoninis slydimas nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams ar pėstiesiems. Pasak BMW vairavimo akademijos vadovo, „visiškai uždrausti važinėjimą ledu būtų nesąmonė, net ir estai ar suomiai užšalus jūrai naudojasi ledo keliais, tad vien dėl aplinkosaugos ir pavienių chuliganų atimti iš vairuotojų galimybę išmokti vairuoti saugiau ir tobulinti įgūdžius būtų trumparegiška.”

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (2)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (7)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (6)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (34)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

Top naujienos

Kaimynų prekybos tinklas ruošiasi galingam spurtui Lietuvoje (4)

Latvijos statybinių medžiagų ir buities prekių parduotuvių tinklo „ Depo “ prekybos tinklas...

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (569)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Turkijoje siaučia pavojingas virusas: vienas iš simptomų – pykinimas (15)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) informuoja apie šių metų liepos ir rugpjūčio...

DELFI startuoja naujas kanalas „Būstas“ (1)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI skaitytojams pristato dar vieną gerą žinią. Jau nuo...

K. Girnius. Ar reikėtų „perkrauti“ santykius su Baltarusija? (16)

Pastarosiomis dienomis vis labiau rašoma apie Baltarusiją . Michailas Saakašvilis pasakė...

Archeologai patvirtino: pajūryje iš tiesų rastas kuršių piliakalnis

Archeologiniai tyrimai patvirtina, kad praėjusią vasarą Pajūrio regioniniame parke, vos už kelių...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 10.11 (111)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Elito karai Rusijoje: eksministras tėškė kaltinimus V. Putino bendražygiui (39)

Rusijos valdžios elitų tarpusavio karai, apie kuriuos iki šiol kalbėjo tik stebėtojai, netikėtai...

Sumaištis Olandijoje: radijo stoties pastate buvo laikomi įkaitai atnaujinta 11.07 (11)

Olandų radijo stotyje 3FM keli žmonės buvo paimti įkaitais. Apie tai ketvirtadienį pranešė...

Iškilo grėsmė Kuršių marioms: būklė blogėja kasdien (32)

Kuršių marios yra unikalus Lietuvos vandens telkinys, įsiterpęs tarp žemyninės šalies dalies ir...