Didžiausios automobilius gaminančios kompanijos skiria daug dėmesio automobilio kvapui kaip veiksniui, formuojančiam pirkėjo nuomonę apie įsigyjamą mašiną. Tai nepaprastai įdomus procesas: „degustatoriai“ apuosto naująjį automobilį nuo viršaus iki pat apačios ir net gali jį išbrokuoti.

Cheminis naujo automobilio kvapas paprastai išsivėdina per porą eksploatavimo mėnesių, nors kai kurių gamintojų mašinos skleidžia tą „aromatą“ dar labai ilgai. Su tuo galima kovoti apkabinėjus saloną orą gaivinančiomis „eglutėmis“ ar specialiais aerozoliais. Bėda ta, kad tuo metu išsiskiriančios medžiagos neretai neigiamai veikia žmonių savijautą, sukelia galvos skausmus ir nuovargį.

Vis dėlto į nemalonius kvapus automobilyje būtina reaguoti ir tinkamais būdais. Taigi jeigu jūsų automobilyje kvepia:

Išmetamosiomis dujomis... Paprastai to kaltininkas būna priekyje važiuojantis automobilis, tačiau jeigu dvokas iš salono neišsivėdina, pats laikas skelbti pavojų.

Greičiausiai sugedusi išmetimo sistema ir dujos per ventiliacijos sistemą nuteka į saloną. Ignoruoti šios problemos negalima: išmetamosios dujos nepaprastai pavojingos organizmui. Pagrindinis pavojus – smalkės. Jos veikia nepastebimai ir nuo jų galima net prarasti sąmonę. Todėl geriausia plačiai atverti langus ir pasukti artimiausio serviso link.

Supuvusiais kiaušiniais... Dažniausiai tai katalizatoriaus pavojaus signalas (jeigu jūs jo iš savo automobilio dar nesate „išoperavę“). Šis prietaisas, neutralizuojantis dalį kenksmingų medžiagų, kurias išskiria veikiantis variklis, paprastai sugenda dėl nekokybiškų degalų. Beje, kainuoja jis nemažai.

Aišku, galima važinėti ir su tokiu katalizatoriumi, tačiau laikui bėgant jo tarpeliai apsilydo ir užsikemša. Iš pradžių variklis dirbs su vis mažesne galia, kol galiausiai užges.

Problemą išspręs serviso meistrai – pakeis katalizatorių. Tiesa, yra „auksarankių“, galinčių tik išpurtyti senojo katalizatoriaus turinį. Taip bus pigiau, tačiau šis variantas tinka tik tiems vairuotojams, kuriems visiškai nusispjauti į ekologiją.

Saldžiai... Tai ženklas, kad kažkur yra antifrizo nuotekis. Tačiau pirmiau vis dėlto žvilgtelėkite į variklio temperatūros rodiklį: jeigu jau nebeužtenka skalės, vadinasi, perkaitinote variklį ir verdantis antifrizas veržiasi lauk.

Taip važinėti, suprantama, negalima – sugadinsite automobilio „širdį“. Bet jeigu temperatūra normali, patikrinkite po variklio gaubtu visas žarneles ir aušinimo sistemos radiatorių. Rasite nuotekį – tiesiu taikymu į servisą.

Viskas daug sudėtingiau, jeigu salsvas kvapas pasklinda tik įjungus krosnelę, tai gali būti ženklas, jog prakiuro šildytuvo radiatorius.

Kiti stipraus nuotekio požymiai – apgaravę langų stiklai ir balutės po kilimėliais. Tada jau delsti negalima nė akimirkos: jeigu reikia, papildykite antifrizo kiekį sistemoje ir skubiai į servisą!

Besilydančia izoliacija... Jeigu pajusite tokį kvapą ir juo labiau jeigu išvysite dūmus, iš karto išjunkite variklį ir, esant būtinybei, atjunkite akumuliatorių. Priežastis gali būti perkrova automobilio elektros sistemoje. Arba tiesiog koks nors laidelis nusitrynė ir įvyko trumpas jungimasis.

Elektros instaliacija automobilyje apsaugota nuo tokių nemalonumų specialiais saugikliais, bet jie gali apvilti.

Pačiam vairuotojui nustatyti nemalonaus kvapo priežastį sudėtinga, todėl neeksperimentuokite – verčiau patikėkite savo „ratus“ specialistams.

Benzinu... Jei pajutote, kad jo kvapas tikrai sklinda ne nuo kito automobilio ir nė neketina išsisklaidyti, nedelsdami sustabdykite mašiną ir išjunkite variklį. Įsitikinkite, kad iš po variklio gaubto nesiveržia dūmai ir atsargai pasiruoškite gesintuvą. Atidarykite gaubtą ir atidžiai apžiūrėkite visas žarneles ir variklį, ar nėra degalų nutekėjimo. Benzinas gali tekėti ir po automobiliu – iš prakiurusio degalų bako.

Jeigu aptikote nuotekio vietą, nė nebandykite užvesti variklio ir važiuoti patys – geriau iškvieskite pagalbą.

Degančiais tepalais... Paprastai jie sunkiasi pro variklio ir pavarų dėžės tarpines. Tepalai, skirtingai nei benzinas, dega ne taip noriai, bet verčiau nerizikuokite. Juolab kad tepalui ištekant iš variklio prie jo prilimpa kelio dulkės. Nuotekio vietoje jos suformuoja purvo plutą, o ji neleidžia varikliui deramai atvėsti.

Jeigu nuotekis didelis, rizikuojate palikti variklį visai be tepalų.