Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių

 (50)
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles. Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą.

Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių.

Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui. Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas.

Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

„Paprastai automobilio eksploatacijos instrukcijoje nurodoma ne tik, ką kuri lemputė reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti, o kada reikia nejudinti automobilio be techninės pagalbos“, – sako R. Bieliauskas.

„ERGO Insurance“ atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Perspėjo po liūties: Kasko draudimas galioja ne visada (1)

Lietuvišką vasarą galingos liūtys yra dažnas reiškinys. Gausus lietus ir jį neretai lydintys stiprūs vėjai pridaro rūpesčių staiga liūties užkluptiems automobilių vairuotojams. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad įmonė ketvirtadienį iki pietų sulaukė 20 vairuotojų skambučių, kurie su savo automobiliais pateko į eismo įvykius dėl liūties. Tačiau šis skaičius dar turėtų išaugti.

Eksperto patarimai: kaip per liūtį išvengti tūkstantinės žalos automobiliui (19)

Šįryt Vilniuje spūstis kėlė giliose balose sustoję ir nebeužsivedantys automobiliai, kurių remonto sąskaitą vėliau išvydę vairuotojai gali nemaloniai nustebti. Draudikai įspėja, kad bandymas važiuoti per gilias balas dažnai baigiasi variklio hidrosmūgiu ir sukelia didžiulių nuostolių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Karas keliuose baigėsi, bet kariai liko (3)

Statistika rodo, kad pernai žuvusiųjų keliuose skaičius sumažėjo dar labiau, todėl galime kalbėti, kad karas Lietuvos keliuose baigėsi, interviu LRT.lt sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys. „Dabar yra taika, kurią bando sudrumsti kai kurie pažeidėjai, sėdantys už vairo neblaivūs. [...] Aktyvi turėtų būti ir visuomenė – atkalbėti nuo tokio veiksmo, o jei pažeidėjai neklauso, apie juos informuoti policiją, kad ši sugebėtų nedrausmingą eismo dalyvį eliminuoti“, – teigia V. Grašys.

Savaiminio variklio „užsigazavimo“ priežastys, pasekmės ir atsakomybės dalybos (7)

Variklio bei pavarų dėžės skysčių nuotėkis – trečias dažniausiai fiksuojamas į Lietuvos techninės apžiūros centrus atvykstančių mašinų „didelis trūkumas“. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pastaraisiais metais tokia diagnozė skelbiama beveik 8 proc. visų M1 klasės automobilių.

Eismo dalyviai, kurių saugumu turėtume susirūpinti labiau vasarą pamiršta visas taisykles

Prakalbus apie transporto eismo srities problemas dažniausiai pirmiausia imame galvoti apie suaugusiuosius. Apie greičio viršijimą, vairavimą išgėrus, pavojingą manevravimą, avarijas. Vaikai ir kelias, rodosi, nesuderinami dalykai. Tačiau turime pripažinti – vaikai yra eismo dalyviai, tokie patys kaip mes, tik mažiau atsargūs. Apie tai, kokie pavojai vaikų tyko keliuose bei kaip nuo jų apsisaugoti, kalbamės su Kauno regiono kelių Kelių priežiūros ir eismo saugos skyriaus specialistu Linartu Kiškiu.
Facebook draugai