Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių

 (50)
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles. Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.
Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą.

Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių.

Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui. Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas.

Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

„Paprastai automobilio eksploatacijos instrukcijoje nurodoma ne tik, ką kuri lemputė reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti, o kada reikia nejudinti automobilio be techninės pagalbos“, – sako R. Bieliauskas.

„ERGO Insurance“ atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Automobiliu po Europą: taisyklės, kurių galbūt nežinote (8)

Jei manote, kad kelių eismo taisyklės visur vienodos, esate ne visai teisūs. Draudimo bendrovės „If“ specialistai atkreipia dėmesį, jog net keliaudami po Europą galite susidurti su netikėtais eismo taisyklių skirtumais arba reikalavimais, apie kuriuos net nesusimąstote, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Rusijoje startuoja „tiesioginių analogų pasaulyje neturinti sistema“ (103)

Nuo birželio 27 d. penkiose Eurazijos ekonominės sąjungos (EAES) šalyse, įskaitant Rusiją, įvedami vadinamieji elektroniniai transporto priemonių pasai, pakeisiantys senuosius popierinius transporto priemonių registracijos pažymėjimus.

Stabdžių trinkelių rinka: niekalas už 35 eurus (27)

Jausmą, kuomet nuspaudus stabdžių pedalą automobilis nė trupučio nelėtėdamas juda tolyn, galima palyginti nebent su situacija, kai iššokus iš skrendančio lėktuvo neišsiskleidžia parašiutas. Nors tai be abejonės vienas pačių šlykščiausių pojūčių, kokius tik galima patirti šioje ašarų pakalnėje, vežėjai neįtikėtinai dažnai patys provokuoja nuotykius vardu „nėra stabdžių“. Štai kaip tai nutinka.

Kyšių neimantiems techninės apžiūros kontrolieriams – solidus paskatinimas (41)

Lietuvos techninės apžiūros įmones vienijanti asociacija „Transeksta“ sukūrė korupcijos užkardijimo sistemą. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, joje kruopščiai išdėstyti visi įmanomi korupcinio pobūdžio veiksmai ir požymiai, kaip juos atpažinti. Čia pateikta ir detali instrukcija, kaip užfiksuoti ir kam pranešti apie neteisėto atlygio siūlymus ar reikalavimus.

Prieš ilgąjį savaitgalį – pareigūnų perspėjimas (4)

Šį ilgąjį šventinį savaitgalį, birželio 23-26 d., vėl bus vykdomos vairuotojų blaivumo kontrolės priemonės ‒ Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės pareigūnai pasirinktose sostinės vietose ir pasirinktame apskrities rajone tikrins vairuotojų blaivumą, ar nevairuoja apsvaigę nuo narkotinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų.
Facebook draugai