Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių

 (50)
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles. Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą.

Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių.

Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui. Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas.

Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

„Paprastai automobilio eksploatacijos instrukcijoje nurodoma ne tik, ką kuri lemputė reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti, o kada reikia nejudinti automobilio be techninės pagalbos“, – sako R. Bieliauskas.

„ERGO Insurance“ atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Neužvedate automobilio? Patikrinkite, ar jame negyvena pelė (15)

Žiemą, kai termometro stulpelis rodo neigiamą temperatūrą, daugelis vairuotojų susiduria su sunkumais užvesti automobilį. Pagrindinėmis priežastimis įvardijami silpni akumuliatoriai, užšalęs kuras ar aušinimo skystis. Tačiau kenkėjų kontrolės ekspertai „Dezinfa“ tikina, kad sunkumus užvesti transporto priemonę gali sukelti ir graužikai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėja užsienyje prasižengusius lietuvius: netrukus bus panaikinta ir paskutinė spraga (140)

Užsienyje Kelių eismo taisykles (KET) pažeidę vairuotojai atsakomybės išvengti negali. Juos ir Lietuvoje pasieks pranešimai apie skirtą baudą, kurią patariama susimokėti, nes gali grėsti dar didesni nemalonumai.

Sostinė valysis: už netvarkingą automobilį kieme – bauda iki 300 eurų ir konfiskavimas (27)

Vilniaus savivaldybė praneša pradedanti keletą mėnesių truksiantį apsivalymą nuo kiemuose parkavimo vietas užimančių apleistų automobilių. Šiuo metu savivaldybė yra gavusi pranešimų apie mažiausiai 200 tokių riogsančių griuvenų. Viešosios tvarkos pareigūnai aktyviai ragins kuo skubiau pašalinti nebenaudojamus netvarkingus automobilius bendrojo naudojimo teritorijose įvairiose seniūnijose, rašoma pranešime.

Pusė eismo įvykio deklaracijų užpildoma neteisingai: kokių klaidų vengti (6)

Žiemą daugėjant eismo įvykių, draudikai įspėja – maždaug pusė pateikiamų eismo įvykių deklaracijų yra su klaidomis. Vienos didžiausių draudimo bendrovių „Gjensidige“ ekspertai sako randą netikslumų kas antroje deklaracijoje. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, klaidos deklaracijoje reiškia ilgesnį įvykio nagrinėjimo laiką ir ne taip skubiai gaunamą draudimo išmoką.

Kaune nušvito Birštono gatvė (4)

Praėjusių metų pabaigoje atlikus Birštono gatvės Kaune rekonstrukciją, neseniai padėtas paskutinis šios gatvės atnaujinimo štrichas. Ant naujai įrengtų troleibusų tinklo atramų specialistai įrengė dvi dešimtis modernių ir labai ryškių LED šviestuvų, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai