Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių

 (50)
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles. Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą.

Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių.

Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui. Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas.

Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

„Paprastai automobilio eksploatacijos instrukcijoje nurodoma ne tik, ką kuri lemputė reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti, o kada reikia nejudinti automobilio be techninės pagalbos“, – sako R. Bieliauskas.

„ERGO Insurance“ atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Nusivylęs pilietis: traiškykite pėsčiuosius perėjose, nes liksite nenubausti (22)

Avarijos metu Mažeikiuose buvo sunkiai traumuota pėsčioji. Jos artimuosius itin papiktino policijos veiksmai – pareigūnai nusprendė nebausti vairuotojo. Priešingai – netgi buvo svarstoma atsakomybėn patraukti pačią nukentėjusiąją. Policija turi savo versiją. Pareigūnai teigia, kad pėsčioji į gatvę žengė degant raudonam šviesoforo signalui.

Gatvėse laukianti naujovė patiks ne visiems vairuotojams (33)

Naktį tuščiomis Panevėžio gatvėmis įpratusiems perlėkti nesustojant vairuotojams teks pratintis prie naujos tvarkos. Iki balandžio 1-osios mieste nebeliks avariniu režimu veikiančių – geltona spalva mirksinčių šviesoforų. Net savaitgaliais ar naktimis, kai eismas gatvėse nėra intensyvus, visi šviesoforai mieste veiks įprastu darbiniu režimu.

Lietuviai renkasi brangesnį, bet nenaują automobilį (61)

Pernai šalies gyventojai SEB banko išperkamąja nuoma įsigijo automobilių už beveik 27 mln. eurų, arba trečdaliu daugiau negu 2015 metais. SEB banko duomenimis, privatūs asmenys išperkamąja nuoma perka vis brangesnius apynaujus automobilius: pernai už naudotą automobilį vidutiniškai mokėjo 16 tūkst. eurų, už naują — 24 tūkst. eurų.

Lietuvos gamta teršiama tūkstančiais padangų (29)

Lietuvoje kasmet susidaro apie 30 tūkst. tonų senų padangų, iš kurių tūkstančiai tonų nėra tinkamai sutvarkomos ir atsiduria pakelėse ar miškuose, teršia gamtą. Rinkoje susidarė tokia situacija, kad padangų gamintojams ir importuotojams labiau apsimoka mokėti baudas, nei pagal įstatymus finansuoti susidarančių atliekų sutvarkymą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Patys netikėčiausi būdai automobiliui nuo vagių apsaugoti (59)

Nupjaustyti katalizatoriai, išimti akumuliatoriai ar penktą kartą nusukti veidrodėliai – vagių vandalizmą tenka pajusti ne vienam automobilio savininkui. LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ siūlo pažiūrėti reportažą apie vagių pykčio protrūkius, kai „operacija“ nepavyksta.
Facebook draugai