Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių

 (50)
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles. Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.
Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą.

Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių.

Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui. Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas.

Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

„Paprastai automobilio eksploatacijos instrukcijoje nurodoma ne tik, ką kuri lemputė reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti, o kada reikia nejudinti automobilio be techninės pagalbos“, – sako R. Bieliauskas.

„ERGO Insurance“ atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Blogi vairuotojai visada prišaukia nelaimes (16)

Blogi vairuotojai nori nenori prišaukia nelaimes. Tai galima nesunkiai konstatuoti pasižiūrėjus šį vaizdo klipą, kuriame surinkti siužetai iš viso pasaulio. Kažkas nepatingėjo į vieną vietą sudėtį gausybės vaizdo registratoriais užfiksuotų situacijų, kuriose vyrauja tiesiog nevykę sprendimai prie vairo, kad kiti vairuotojai galėtų pasimokyti.

Keturi argumentai, kodėl žiemą automobilį pašildyti verta (76)

Už lango – tikrų tikriausia žiema. Ta proga ekspertai paneigia ilgai gyvavusį įsitikimą, kad, spaudžiant šaltukui, reikia prieš kelionę pašildyti automobilio variklį, esą tai sveika. Žinovai tvirtina, kad toks elgesys naudos neduoda, skelbia businessinsider.com.

Pareigūnai tikrino autobusų keleivius: saugos diržą segasi tik po įspėjimo (17)

Lapkričio mėnesį Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai atliko neįprastus patikrinimus – tikrino, ar saugos diržą užsisega tarptautinių maršrutų autobusais važiuojantys keleiviai. Patikrinimai parodė, kad daugiau kaip pusė keleivių, važiuodami autobusu, vis dar nesirūpina savo saugumu.

Prasideda: keturi megapoliai uždraus dyzelinius automobilius (74)

Atėnų, Meksiko, Madrido ir Paryžiaus merai susitarė iki 2025 metų uždrausti dyzeliniais varikliais varomus automobilius ir sunkvežimius, informuoja BBC. Tuo pat metu merai pažadėjo skatinti alternatyvių transporto priemonių - elektromobilių, hibridinių ir vandeniliu varomų automobilių - naudojimą. Merai taip pat ketina plėsti pasivaikščiojimo zonas miestuose ir dviračių infrastruktūrą.

Girto jaunojo vairuotojo šou: tendencija nedžiugina (20)

Šeštadienio popietę Telšiuose, Luokės gatvėje, neblaivus jaunuolis sukėlė eismo įvykį – nepasirinkęs saugaus greičio jis prarado kontrolę, išvažiavo į priešingą eismo juostą ir susidūrė su kitu automobiliu. 1996 m. gimęs jaunuolis buvo gerokai įkaušęs (2,14 prom.). Jo vairuotas „Hyundai Accent“ buvo paženklintas žaliu klevo lapu. DELFI aiškinasi, kaip dažnai dėl neblaivių, mažai patirties turinčių vairuotojų kaltės kyla eismo įvykiai.
Facebook draugai