Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių

 (50)
Paklaustas, į kuriuos prietaisų skydelio rodmenis kreipia dėmesį, dažnas vairuotojas turbūt nurodytų tik spidometrą, degalų likučio bake ir galbūt variklio apsukų rodykles. Kiti indikatoriai ir perspėjančios lemputės dažnai ignoruojamos net ir tuomet, kai jos grėsminga raudona spalva sužimba po nemalonaus įvažiavimo į duobę ar kito eismo įvykio.
Automobilio perspėjimas, kurio nepaisymas virsta tūkstančiais eurų nuostolių
© Asociacijos nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas perspėja, kad toks nedėmesingumas ar paprasčiausias rizikavimas gali pridaryti rimtų nuostolių, o kelionė automobiliu pasibaigti vidury kelio, rašoma pranešime žiniasklaidai.

R. Bieliausko teigimu, kiekvieną mėnesį pasitaiko bent po vieną atvejį, kuomet vairuotojai patys padidina incidento nuostolius. Po eismo įvykio užsidegus perspėjamosios lemputėms vairuotojai nemato akivaizdžių pažeidimų arba jų žala neatrodo vizualiai didelė, todėl bandoma važiuoti toliau. Kaip taisyklė – tokie atvejai baigiasi dideliais finansiniais nuostoliais, nes automobiliui prireikia kapitalinio variklio remonto.

„Pastebėjus prietaisų skydelyje įsižiebusį šauktuką ar variklio simbolį, užsidegus raudonai lemputei, ypač, jei taip atsitinka po nesėkmingo įvažiavimo į duobę ar kitokio incidento, reikia iš karto sustabdyti variklį ir išsikviesti techninę pagalbą.

Tęsti kelionę tikintis, kad automobilis „atlaikys“, neverta – vietoj smulkios detalės gali tekti keisti variklį, o kelias dešimtis eurų kainavęs gedimas gali virsti kelių tūkstančių eurų nuostoliu ar net viso automobilio keitimu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, būna, kad įspėjančios lemputės vairuotojus pasitinka ryte vos sėdus prie automobilio vairo. Tai gali būti ženklas, kad naktį automobilyje pasidarbavo ilgapirščiai ir paliko automobilį be gyvybiškai svarbių detalių.

Nepaisydami įspėjimo ir bandydami važiuoti toliau gyventojai gali dar labiau pakenkti automobiliui. Tokiais atvejais taip pat būtina kviesti pagalbos kelyje komandą ir pranešti apie įvykį. Priešingu atveju draudimo bendrovė negalės kompensuoti žalos, nes vairuotojas pats ją padidino.

R. Bieliauskas pažymi, kad dažnai vairuotojai net ir visai nenutuokia, ką reiškia viena ar kita lemputė ar perspėjimas automobilio prietaisų skydelyje, nes užrašai šalia jų dažniausiai būna tos šalies kalba, kurioje automobilis pagamintas arba kurios rinkai jis yra skirtas.

Ne visiems lietuviams vis dar įkertama anglų, taip pat vokiečių ar prancūzų kalbos. Pasinaudoti žodynu, instrukcija ar dėl visa ko užsukti į automobilių servisą dažnas vairuotojas nesivargina.

„Paprastai automobilio eksploatacijos instrukcijoje nurodoma ne tik, ką kuri lemputė reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti, o kada reikia nejudinti automobilio be techninės pagalbos“, – sako R. Bieliauskas.

„ERGO Insurance“ atstovo teigimu, tam tikri gedimai ar įprasto automobilio darbo sutrikimai, pavyzdžiui, sugedę stabdžiai ar kritiškai sumažėjęs stabdžių skysčio lygis, ignoruojant problemą gali lemti pavojingą avariją.

Tokiu atveju kaltininku, be abejo, pripažįstamas gedimą patyrusio automobilio vairuotojas, o paaiškėjus, kad apie problemas jis žinojo jau anksčiau, bet jų nepaisė, draudimo išmoka mokama tik už eismo įvykio metu patirtas žalas, bet ne paties gedimo pašalinimą.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Spręs parkavimo problemas prie Kauno klinikų (6)

Pastatyti automobilį greta Kauno klinikų daugeliui vairuotojų – tikras išbandymas. Pacientams ir juos lydintiems asmenims atvykusiems į didžiausią gydymo įstaigą šalyje, nuolat tenka susidurti su parkavimo problemomis.

Sukūrė žmogų, išgyvensiantį avarijas (27)

Susipažinkite su Grahamu. Kaip teigia jo kūrėjai, Grahamo kūnas specialiai pritaikytas išgyventi net ir šiurpiausią avariją. Neįtikėtinai tikroviška ir šiurpoka skulptūra sukurta ir pagaminta naujai Australijos saugos keliuose kampanijai.

Vasariškos grėsmės, galinčios patuštinti piniginę

Galingos liūtys lietuvišką vasarą yra dažnas reiškinys, be to dažnai užklumpantis visai netikėtai. Gausus lietus, kruša ir juos neretai lydintys stiprūs vėjai gali ne tik gerokai sugadinti nuotaiką iš namų išėjusiems be skėčio, tačiau ir pridaro rūpesčių staiga liūties užkluptiems automobilių vairuotojams, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuvos keliuose šiemet – beveik 16 proc. mažiau žuvusiųjų (9)

Statistikos duomenimis, pirmą šių metų pusmetį Lietuvos keliuose užfiksuota daugiau eismo įvykių, tačiau jų pasekmės ne tokios skaudžios – žuvo 15,7 proc. mažiau žmonių nei per atitinkamą praėjusių metų laikotarpį. Šis pusmetis buvo saugesnis dviratininkams – jų žūčių skaičius sumažėjo beveik 40 proc., rašoma Susisiekimo ministerijos svetainėje internete.

Draugiškas reidas: dviratininkus Nidoje stabdė policija (4)

Pajūrio kurortai ir ypatingai gamtos grožiu pasižyminti Neringa bei Nida kasmet vasaros sezono metu sutraukia nemažai dviračių mėgėjų iš visos Lietuvos ir užsienio. Dalis jų yra įsitikinę, kad lėtesne vaga tekantis kurorto gyvenimas, ne toks intensyvus nei didmiesčiuose eismas leidžia prie dviračio vairo jaustis visiškai saugiai.
Facebook draugai