Piestu prieš automobilio mokestį stojantys vairuotojai gali lengviau atsikvėpti – šiemet jis nebus įvestas. Vis dėlto atokvėpis gali būti labai trumpas – premjeras Algirdas Butkevičius, remdamasis Tarptautinio valiutos fondo rekomendacijomis ir kitų Europos Sąjungos šalių praktika, negali pažadėti, kad tokio mokesčio Lietuvoje iš viso nebus.
© DELFI / Tomas Vinickas

Pastarosiomis savaitėmis Lietuvos vairuotojai buvo pradėti pratinti prie minties, kad ilgainiui teks mokėti dar vieną mokestį – už tai, kad turi automobilį. Mokesčiai už automobilius galioja daugelyje Europos Sąjungos (ES) šalių, tad greičiausiai nuo jo nepabėgsime ir mes. Klausimas tik vienas – kaip ir už ką mokėsime ?

Iki šiol buvo kalbama, kad mokesčio dydis priklausys nuo variklio darbinio tūrio – kuo daugiau litrų, tuo daugiau jie kasmet kainuos. Esą taip vykdomas socialinis teisingumas, nes galingesnius automobilius perka turtingieji, todėl jie ir mokėti gali daugiau. Tačiau toks mokestis neskatina pirkti nei ekologiško, nei naujesnio automobilio, kaip kad yra beveik visoje ES. Todėl valdžios siūlymui prieštaraujantys specialistai siūlo įvertinti antrą variantą – automobilius apmokestinti pagal jų taršą.

„Siekiant, kad automobilių parkas būtų sureguliuotas, mokestis turėtų būti susietas su didžiausia mašinų blogybe, t.y. tarša. Iš 27 ES valstybių tik 4 neturi automobilių mokesčio, o iš įvedusių 19 turi mokesčius pagal taršą. Pavyzdžiui, 2003 m. pagamintas automobilis teršia 200 kartų daugiau nei tas, kuris pagamintas pernai. Variklio kubatūra to neparodo. Tad ko yra siekiama? Gauti pinigų ir neaišku kaip juos panaudoti valstybės biudžete, ar paskatinti žmones galvoti, su kokiais automobiliais jie važiuoja?“, – aiškino Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas

TV laidos „Ne vienas kelyje“ siužete žiūrėkite apie diskusijas dėl automobilio mokesčio, taip pat apie tai, ar sunku nustatyti senų mašinų taršą ir ką apie mokestį galvoja senovinių automobilių savinininkai.

TV laidą „Ne vienas kelyje“ žiūrėkite sekmadieniais, 17 val. per LNK.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (47)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (41)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (3)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (36)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (99)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (98)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1137)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (56)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (89)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (5)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...