Bandant skirtingus automobilius, teko pastebėti, kad kai po dešine koja nėra daug galios, norint neatsilikti nuo eismo srauto, akceleratoriaus pedalą neretai tenka prispausti prie grindų ir intensyviai makaluoti pavarų svirtį. Tokiu atveju degalų sąnaudos nedžiugina.

Turint pakankamą galios rezervą, daug paprasčiau pajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, neerzinant toliau esančių vairuotojų. Tuomet nekankinamas variklis atsidėkoja nedidelėmis degalų sąnaudomis.

Taigi iškilo klausimas, ar būtina aukoti galią dėl degalų. Nusprendėme sužinoti. Stvėrėme su kolega du tokio pat darbinio tūrio, tačiau skirtingų galių benzinu varomus FORD Focus automobilius ir išriedėjome į trasą tikrinti realių degalų sąnaudų.

Mėlynas „fokusas“ turėjo 105 AG, 150 Nm ir 5 laipsnių mechaninę pavarų dėžę, o raudonasis – 150 AG, 240 Nm ir 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę.

Mūsų tikslas – nustatyti realias automobilių degalų sąnaudas. Eksperimento maršrutas driekėsi automagistralėmis, užmiesčio ir miesto keliais. Kadangi tai nebuvo ekonomiškumo varžybos, nesivilkome vėžlio greičiu: automagistrale važiavome 120–130 km/h greičiu, vingiuotais ir kalvotais užmiesčio keliais – 90 km/h, mieste – kiek leido kelio ženklai ir eismo srautas.

Lekiant užmiesčio keliais abiejų automobilių degalų sąnaudos buvo vienodos – 5,9 l/100 km. Išsukus į autostradą silpnesniam varikliui prireikė daugiau pastangų palaikyti didelį vidutinį greitį, tad skaičiai šio automobilio informaciniame kompiuteryje pasiekė 6,3 l/100 km.

O galingesnio automobilio degalų sąnaudos pakilo iki 6,1 l/100 km. Piko metu įvažiavus į miestą ir gerą pusvalandį ten pasisukiojus, degalų sąnaudos išsilygino: abiejų automobilių informaciniai kompiuteriai rodė 6,6 l/100 km.

Gamintojai skelbia, kad automobilis su 105 AG 100 km turėtų sunaudoti 5,9 l degalų, o pusantro karto galingesnis variantas – 6,0 l/100 km, tačiau, realiomis sąlygomis nuvažiavę po 100 kilometrų, pamatėme vienodus skaičius.

Visgi eksperimento metu pastebėjau, kad 105 AG vos patempia beveik pusantros tonos sveriantį automobilį. Mieste, norint neatsilikti nuo srauto, reikia palaikyti aukštus variklio sūkius ir dažnai keisti pavaras.

Užmiestyje, norint ką nors aplenkti ar neprarandant greičio užkopti į didesnę įkalnę, situacija – ta pati. Dėl to didėja degalų sąnaudos.

Važiuojant pastoviu greičiu lygiu keliu, silpnesnis variklis kiek taupesnis, tačiau kasdienėse situacijose savo privalumus rodo galingesnė versija. Automobilis lengvai startuoja, o lenkiant nereikia žeminti pavaras ar „įsmeigti“ pedalą į grindis. Dėl to momentinės degalų sąnaudos išlieka padorios.

Kiti galingesnio automobilio pliusai – galios rezervas, kuris pasitaikius progai gali tiek gyvybę išgelbėti, tiek priversti vairuotoją plačiai šypsotis. Ir, žinoma, didesnė išliekamoji vertė. O silpnesnė versija gali pasigirti tik mažesne kaina.

FORD Focus duomenys

Variklis Galia Sukimo mom. Maks. greitis 0-100 km/h Gamintojų deklaruojamos vid. sąnaudos Bandymo metu užfiksuotos vid. sąnaudos Kaina („Trend" komplektas)
1.6 „Duratec Ti-VCT" 105 AG 150 Nm 187 km/h 12,3 sek. 5,9 l/100 km 6,6 l/100 km 57 117 Lt
1.6 „EcoBoost" 150 AG 240 Nm 210 km/h 8,6 sek. 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 65 104 Lt