Automobilio išliekamoji vertė – tai tarsi juodoji magija, susidedanti iš automobilio amžiaus, jo ridos, bendros būklės, įrangos ir tokių faktorių kaip populiarumas ir pasiūla rinkoje.

Dauguma faktorių, kurie turi neigiamos įtakos jūsų automobilio vertei, atsiranda bėgant laikui, tačiau kai kuriais atvejais galite užbėgti įvykiams už akių ir apsidrausti nuo greito automobilio nuvertėjimo dar prieš jį nusiperkant, rašo „High Gear Media“.

9 faktoriai, nulemiantys automobilio išliekamąją vertę

Markė. Tai skaudi tiesa ne tik retų markių automobilių gerbėjams, bet ir populiarių, kurios žinomos kaip mažiau patikimos. Pirmasis jūsų automobilio pavadinime esantis žodis turi didžiulę įtaką jo išliekamąjai vertei, nesvarbu kokia jo būklė.

Remiantis ALG kompanijos duomenimis, tarp masinių gamintojų geriausiai savo vertę išlaiko „Subaru“, „Honda“, „Hyundai“, „Mazda“ ir „Toyota“, o tarp prestižinių gamintojų – „Lexus“, „Infiniti“, „Mercedes-Benz“ ir „Audi“. Šių markių automobiliai per pirmus 3 metus gali išlaikyti ir daugiau nei 60 proc. vertės, tačiau gali nutikti ir taip, kad kitų prekės ženklų modeliai per tą patį laiką išsaugos tik 35 proc. vertės.

Pavarų dėžė. Kai kurie vairuotojai mėgsta patys junginėti pavaras, o kai kuriems svarbiau komfortas ir jie mieliau renkasi automatines transmisijas. Tačiau ar mechaninė pavarų dėžė visada mažiau verta nei automatinė?

„Šis faktorius turi daug „jeigu“, – sakė ALG viceprezidentas Ericas Lymanas. – Jeigu pardavinėjate galingą sportinį automobilį, greičiausiai jį nupirks vairavimo entuziastas ar adrenalino fanatikas. Todėl tokiais atvejais mechaninė pavarų dėžė gali būti daug vertingesnė nei automatinė“.

Spalva. Tai gali stipriai numušti arba kilstelėti automobilio kainą. Jeigu jūsų parduodamas automobilis yra populiarių atspalvių, pavyzdžiui baltas, juodas ar pilkas, pirkėją rasti bus gerokai lengviau. Tačiau jeigu turite oranžinį arba rožinį automobilį, pirkėjo galite laukti labai ilgai arba mašinos apskritai neparduoti.

Įranga. Automobilyje įmontuota gausi papildoma įranga ne visada bus jums naudinga. „Naudotų automobilių pirkėjai dažniausiai yra taupūs ir nenusiteikę išlaidauti „puikiausiai įrangai“, nors ankstesnis mašinos savininkas ir investavo daug, kad turėtų naujausias technologijas“, – teigė E. Lymanas.

Automobilio patobulinimai. Galima tikėtis, kad jeigu vairuojate automobilį, turintį galingesnį variklį ar patobulintą pakabą, ateityje jį bus galima lengviau parduoti. Tačiau tai ne visada pasiteisina.

„Įsivaizduokite būsto ieškantį pirkėją, kuriam siūlomas namas su brangiais marmuro dirbiniais virtuvėje. Savininkui tai galbūt primena puikią kelionę į tolimus kraštus, tačiau pirkėjas tai vertina tik kaip nereikalingą ir ne jo skonio daiktą“, – paaiškino E.Lymanas.

Išorės būklė. Jeigu tinkamai prižiūrite automobilio išorę, gali būti ramūs – parduoti jį nebus sunku. Tačiau jeigu retai lankotės plovykloje arba visai ignoruojate automobilio priežiūrą – turėsite problemų. Potencialūs automobilio pirkėjai įprastai priekabiai vertina kiekvieną kėbulo įbrėžimą, todėl prieš parduodant mašiną patariama kaip įmanoma labiau ja rūpintis, poliruoti.

Paskutinis patarimas? Prieš parduodami automobilį nuklijuokite visus lipdukus, „Baby on Board“ ženkliukus, nuimkite numerio rėmelius ir kitus papuošimus.

Salono būklė. Švarų, gerai prižiūrėtą automobilį galima įsimylėti iš pirmo žvilgsnio (arba kvapo). Jeigu mašinoje rūkote, vežiojatės katę ar šunį, jeigu valgote ar geriate prieš parduodami ją gerai išvėdinkite ir išvalykite, kad pirkėjui nereikėtų daryti papildomų nuolaidų už nosį riečiančius kvapus. Be to, nebrangiai kainuojantys nauji kilimėliai suteikia visai kitą vaizdą nei nutrinti gamykliniai kilimėliai.

Techninė būklė. Įrašai apie gamintojo atstovų servise atliktus aptarnavimus gali būti labai vertingi ir padėti išsaugoti automobilio išliekamąją vertę. Techniškai tvarkingas automobilis – tiesiausias kelias į gerą sandorį už teisingą kainą.

Rida. Automobilio rida yra tokia pat svarbi, kaip ir vietovės faktorius perkant nekilnojamą turtą. Jeigu turite idealiai išoriškai atrodantį automobilį, bet jis nuvažiavęs kokius 700 000 km, mažai kas juo susidomės. Mažesnė rida dažniausiai tiesiogiai susijusi su aukštesne automobilio išliekamąja verte.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)