Norint, kad automobilis išlaikytų „gerą formą“, tereikia reguliariai padaryti 5 dalykus, tačiau dauguma tai ignoruoja. Remiantis naujausia apklausa, didžioji dalis vairuotojų neturi elementarių žinių, kaip prižiūrėti automobilį, rašo telegraph.co.uk.
© Shutterstock nuotr.

Devyni iš dešimties negali tiksliai įvardyti tokių įrankių kaip veržliaraktis ar laidai, skirti dviejų automobilių akumuliatorių sujungimui, pavadinimų, rodo „Britannia Rescue“ tyrimo duomenys. Teigiama, kad 70 proc. net nežino, kaip reikia tinkamai pamatuoti variklio tepalo lygį, o vienas iš dešimties savarankiškai nemoka atidaryti variklio dangčio.

„Problemą apsunkina tai, kad naujesni automobiliai turi modernias technologijas ir jų savininkai galvoja, kad jokia priežiūra nebereikia rūpintis. Vis dėlto paprastų dalykų žinojimas padės automobiliui tarnauti ilgiau ir taip sutaupyti pinigų“, – tikina „Britannia Rescue“ vadovas Peteris Hortonas.

Nuo ko geriausia pradėti? Britanijos vairuotojų asociacijos AA teigimu, pirmiausia reikėtų susirasti konkretaus vairuojamo automobilio naudojimo vadovą. AA pabrėžia, kad iki 50 proc. gedimų galima išvengti reguliariai rūpinantis automobilio priežiūra.

5 svarbiausi automobilio priežiūros dalykai

Tepalai

Ištraukite tepalų lygio matuoklį ir nuvalykite jį servetėle ar skudurėliu. Įstatykite matuoklį atgal ir įsitikinkite, kad jis atsidūrė toje pačioje padėtyje, kaip ir buvo iki tol. Vėl ištraukite ir pažiūrėkite, kokią žymą paliko tepalai. Jeigu žyma liko per vidurį tarp maksimalaus ir minimalaus lygio – tuomet viskas gerai. Žyma niekada neturi būti didesnė nei maksimali riba, pažymėta ant matuoklio.

Aušinimo skystis

Daugumoje automobilių aušinimo skystis yra plastikiniame bakelyje. Spalvotas skystis (įprastai žalias, rožinis, oranžinis arba purpurinis) turi būti matomas. Aušinimo skysčio kiekis turėtų būti per bakelio vidurį. Aušinimo sistema yra sandari, tad ji neturėtų praleisti skysčio. Jeigu pastebėjote, kad skysčio lygis sumažėjo, kreipkitės į meistrus ir patikrinkite sistemą. O tinkamą aušinimo skystį pasirinksite pagal automobilio naudojimo vadovą.

Padangos

Reguliariai tikrinkite padangų slėgį. Tinkamas padangų slėgis yra pažymėtas priekines ir galines dureles jungiančio statramsčio apačioje, taip pat daiktų dėtuvėje. Ypač pravartu tikrinti slėgį atšalus orams. Be to, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kaip dėvisi padangos. Jeigu labiau dėvisi išorinis ar vidinis kraštas, tikėtina, kad reikia patikrinti automobilio važiuoklę ir ratų suvedimą.

Stabdžių skystis

Stabdžių skysčio rezervuaras yra sumontuotas šalia arba ant pertvaros, skiriančios variklio skyrių nuo salono. Atidarinėti bakelio nepatartina – pakanka švelniai sujudinti jį ir taip patikrinti, koks yra skysčio lygis. Jis neturėtų būti žemiau minimalios žymos.

Žibintai

Tinkamas žibintų darbas ypač svarbus rudenį ir žiemą, kai tamsos daugiau nei šviesos. Patikrinti, ar veikia visi žibintai, galima labai paprastai: įjungti neutralią pavarą bei stovėjimo stabdį, o tuomet vieną po kito junginėti šviesas. Nereikia pamiršti patikrinti ne tik priekinių žibintų šviesas, bet ir atbulinės eigos šviesą, stabdžių žibintus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (5)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (5)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Privalomasis draudimas patirtą žalą atlygina ne visada: ką reikia žinoti visiems vairuotojams (67)

Privalomasis transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas nukentėjusiems patirtą žalą...

Lietuvoje diegiama bandomoji transporto kontrolės sistema: kaip ji veikia? (15)

Tyrimų duomenimis, net ketvirtadalis šalies keliais važiuojančių vilkikų viršija leistiną...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (306)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...