Devyni iš dešimties negali tiksliai įvardyti tokių įrankių kaip veržliaraktis ar laidai, skirti dviejų automobilių akumuliatorių sujungimui, pavadinimų, rodo „Britannia Rescue“ tyrimo duomenys. Teigiama, kad 70 proc. net nežino, kaip reikia tinkamai pamatuoti variklio tepalo lygį, o vienas iš dešimties savarankiškai nemoka atidaryti variklio dangčio.

„Problemą apsunkina tai, kad naujesni automobiliai turi modernias technologijas ir jų savininkai galvoja, kad jokia priežiūra nebereikia rūpintis. Vis dėlto paprastų dalykų žinojimas padės automobiliui tarnauti ilgiau ir taip sutaupyti pinigų“, – tikina „Britannia Rescue“ vadovas Peteris Hortonas.

Nuo ko geriausia pradėti? Britanijos vairuotojų asociacijos AA teigimu, pirmiausia reikėtų susirasti konkretaus vairuojamo automobilio naudojimo vadovą. AA pabrėžia, kad iki 50 proc. gedimų galima išvengti reguliariai rūpinantis automobilio priežiūra.

5 svarbiausi automobilio priežiūros dalykai

Tepalai

Ištraukite tepalų lygio matuoklį ir nuvalykite jį servetėle ar skudurėliu. Įstatykite matuoklį atgal ir įsitikinkite, kad jis atsidūrė toje pačioje padėtyje, kaip ir buvo iki tol. Vėl ištraukite ir pažiūrėkite, kokią žymą paliko tepalai. Jeigu žyma liko per vidurį tarp maksimalaus ir minimalaus lygio – tuomet viskas gerai. Žyma niekada neturi būti didesnė nei maksimali riba, pažymėta ant matuoklio.

Aušinimo skystis

Daugumoje automobilių aušinimo skystis yra plastikiniame bakelyje. Spalvotas skystis (įprastai žalias, rožinis, oranžinis arba purpurinis) turi būti matomas. Aušinimo skysčio kiekis turėtų būti per bakelio vidurį. Aušinimo sistema yra sandari, tad ji neturėtų praleisti skysčio. Jeigu pastebėjote, kad skysčio lygis sumažėjo, kreipkitės į meistrus ir patikrinkite sistemą. O tinkamą aušinimo skystį pasirinksite pagal automobilio naudojimo vadovą.

Padangos

Reguliariai tikrinkite padangų slėgį. Tinkamas padangų slėgis yra pažymėtas priekines ir galines dureles jungiančio statramsčio apačioje, taip pat daiktų dėtuvėje. Ypač pravartu tikrinti slėgį atšalus orams. Be to, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kaip dėvisi padangos. Jeigu labiau dėvisi išorinis ar vidinis kraštas, tikėtina, kad reikia patikrinti automobilio važiuoklę ir ratų suvedimą.

Stabdžių skystis

Stabdžių skysčio rezervuaras yra sumontuotas šalia arba ant pertvaros, skiriančios variklio skyrių nuo salono. Atidarinėti bakelio nepatartina – pakanka švelniai sujudinti jį ir taip patikrinti, koks yra skysčio lygis. Jis neturėtų būti žemiau minimalios žymos.

Žibintai

Tinkamas žibintų darbas ypač svarbus rudenį ir žiemą, kai tamsos daugiau nei šviesos. Patikrinti, ar veikia visi žibintai, galima labai paprastai: įjungti neutralią pavarą bei stovėjimo stabdį, o tuomet vieną po kito junginėti šviesas. Nereikia pamiršti patikrinti ne tik priekinių žibintų šviesas, bet ir atbulinės eigos šviesą, stabdžių žibintus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (131)