5 patarimai, kad automobilio padangos tarnautų ilgiau

 (14)
Specialistai pastebi, jog vairuotojai, norėdami pailginti savo automobilio padangų naudojimo laiką, daro klaidų. Tos pačios žiemą ir vasarą naudojamos arba netinkamo dydžio montuojamos padangos – labiausiai paplitę lietuvių vairuotojų padangų „taupymo“ būdai, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Žieminės padangos
© Organizacijos nuotr.

Didmenine automobilių padangų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų vadovas Liutauras Pocius pateikia 5 patarimus vairuotojams, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau.

Montuoti tik automobilio gamintojo rekomenduojamų išmatavimų padangas

Vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į apkrovos bei greičio indeksus, nurodytus ant šoninės padangos sienelės, šalia skersmens. Nepaisant šių gamintojo rekomendacijų, atsiranda spidometro rodmenų paklaida, suprastėja automobilio valdymas, greičiau susidėvi padangos ar važiuoklės detalės, be to, padidėja kuro sąnaudos.

Palaikyti tinkamą slėgį padangose, atlikti bei patikrinti ratų geometriją

Profesionaliai subalansuoti automobilio ratai apsaugo padangas nuo netolygaus dėvėjimosi. Prastai pripūstos padangos per daug arba netolygiai dėvisi, todėl rekomenduojama oro slėgį padangose tikrinti bent kartą per mėnesį, taip pat prieš ir po kiekvienos ilgos kelionės.

Jei nesate tikri, kiek jūsų padangos turėtų būti pripūstos, šią informaciją galite rasti ant padangos šono, automobilio durelių sleksčio ar kuro durelių vidinėje pusėje – slėgis dažniausiai žymimas PSI matavimo vienetais.

Padangų slėgį reikėtų tikrinti ant atvėsusių padangų – taip tiksliausiai sužinosite, koks jose oro slėgis.

Stengtis staigiai nestabdyti

Norintys, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau, jei nėra būtina, turėtų vengti staigaus stabdymo, saugotis duobių, kelio nelygumų bei atsargiai sustoti prie šaligatvio, statant mašiną. Ratams sukantis vietoje ir esant didesniam spaudimui su kelio danga, padangos labiau kaista ir greičiau dėvisi.

Keisti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai

Kad padangų protektorius dėvėtųsi tolygiai ir „nesusilaiptuotų“, patariama kaitalioti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas neatliekamas).

Keitimus reikėtų atlikti nuvažiavus 5000–10000 km. Šis metodas gali padėti išvengti ūžesio, vibracijų atsiradimo ir padangų tarnavimo laiką pailginti kelis kartus.

Teisingai sandėliuoti

Padangas ne žiemos sezonu geriausia laikyti horizontalioje padėtyje – padanga negali būti prispausta darbiniu paviršiumi (protektoriumi). Beje, Lietuvoje kasmet vis daugiau vairuotojų padangas patiki saugoti padangų profesionalams.

Be to, ekspertas pabrėžia, kad automobilio padangų tarnavimo laikas daugiausia priklauso nuo vairavimo stiliaus ir tik tuomet nuo padangų klasės, naudojamų gamybos technologijų, medžiagų sudėties.

„Ramiau vairuojantys su vienomis padangomis paprastai pravažiuoja daugiau kilometrų. Sutaupyti padės ir atsižvelgimas į pasipriešinimo riedėjimui žymėjimą, kuris nurodomas padangos etiketėje. Remiantis ES padangų ženklinimu, raidę A turinčios padangos – labiausiai taupančios degalus, G – mažiausiai. Taigi, kuo raidė arčiau abėcėlės pradžios, tuo daugiau padangos padeda sutaupyti kuro. Apskaičiuota, kad taip galima sumažinti net iki 20 proc. degalų sąnaudų“, – patarimais dalijasi L. Pocius.

Svarbu nepamiršti, kad šis testas su visų tipų padangomis atliekamas vasaros sąlygomis (ant sausos kelio dangos, o ne ant padengtos sniegu ar ledu), todėl pasipriešinimo riedėjimui žymėjimas labiau aktualus renkantis vasarines padangas.

Pagal šalyje numatytas kelių eismo taisykles žiemines padangas privalu keisti esant 3 mm protektoriaus gyliui, vasarines – 1,6 mm.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Sostinė valysis: už netvarkingą automobilį kieme – bauda iki 300 eurų ir konfiskavimas (18)

Vilniaus savivaldybė praneša pradedanti keletą mėnesių truksiantį apsivalymą nuo kiemuose parkavimo vietas užimančių apleistų automobilių. Šiuo metu savivaldybė yra gavusi pranešimų apie mažiausiai 200 tokių riogsančių griuvenų. Viešosios tvarkos pareigūnai aktyviai ragins kuo skubiau pašalinti nebenaudojamus netvarkingus automobilius bendrojo naudojimo teritorijose įvairiose seniūnijose, rašoma pranešime.

Pusė eismo įvykio deklaracijų užpildoma neteisingai: kokių klaidų vengti (4)

Žiemą daugėjant eismo įvykių, draudikai įspėja – maždaug pusė pateikiamų eismo įvykių deklaracijų yra su klaidomis. Vienos didžiausių draudimo bendrovių „Gjensidige“ ekspertai sako randą netikslumų kas antroje deklaracijoje. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, klaidos deklaracijoje reiškia ilgesnį įvykio nagrinėjimo laiką ir ne taip skubiai gaunamą draudimo išmoką.

Kaune nušvito Birštono gatvė (4)

Praėjusių metų pabaigoje atlikus Birštono gatvės Kaune rekonstrukciją, neseniai padėtas paskutinis šios gatvės atnaujinimo štrichas. Ant naujai įrengtų troleibusų tinklo atramų specialistai įrengė dvi dešimtis modernių ir labai ryškių LED šviestuvų, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

Policija ir VĮ „Regitra“ nusitaikė į užsienietiškais registracijos numeriais ženklintus automobilius (23)

Kaip rašoma Policijos departamento svetainėje internete, Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai ir valstybės įmonės „Regitra“ atstovai pastebi paskutiniu metu viešajame eisme didėjantį užsienio valstybių (dažniausiai – Vokietijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos, Italijos ir kt.) registracijos numerio ženklais pažymėtų transporto priemonių skaičių. Be to, pastebima, kad dalis ne lietuviškų registracijos numerių vizualiai skiriasi nuo įprastai užsienio valstybėse išduodamų numerio ženklų.

Kauno valdininkai pasižadėjo per metus panaikinti juodąsias dėmes

Investicijas į eismo saugumą nuo 1 mln. iki daugiau nei 4 mln. eurų didinantis Kaunas pristatė ambicingą planą per 2017 metus neutralizuoti visus pavojingiausius taškus miesto gatvėse, kuriuose pastaraisiais metais įvyksta eismo nelaimės. Kaip skelbiama savivaldybės pranešime žiniasklaidai, viešai paskelbtame „juodųjų dėmių“ žemėlapyje nuo šiol visi gali matyti, kaip ir kada bus patobulinta kiekviena avaringa vieta.
Facebook draugai