5 patarimai, kad automobilio padangos tarnautų ilgiau

 (14)
Specialistai pastebi, jog vairuotojai, norėdami pailginti savo automobilio padangų naudojimo laiką, daro klaidų. Tos pačios žiemą ir vasarą naudojamos arba netinkamo dydžio montuojamos padangos – labiausiai paplitę lietuvių vairuotojų padangų „taupymo“ būdai, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Žieminės padangos
Žieminės padangos
© Organizacijos nuotr.

Didmenine automobilių padangų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų vadovas Liutauras Pocius pateikia 5 patarimus vairuotojams, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau.

Montuoti tik automobilio gamintojo rekomenduojamų išmatavimų padangas

Vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į apkrovos bei greičio indeksus, nurodytus ant šoninės padangos sienelės, šalia skersmens. Nepaisant šių gamintojo rekomendacijų, atsiranda spidometro rodmenų paklaida, suprastėja automobilio valdymas, greičiau susidėvi padangos ar važiuoklės detalės, be to, padidėja kuro sąnaudos.

Palaikyti tinkamą slėgį padangose, atlikti bei patikrinti ratų geometriją

Profesionaliai subalansuoti automobilio ratai apsaugo padangas nuo netolygaus dėvėjimosi. Prastai pripūstos padangos per daug arba netolygiai dėvisi, todėl rekomenduojama oro slėgį padangose tikrinti bent kartą per mėnesį, taip pat prieš ir po kiekvienos ilgos kelionės.

Jei nesate tikri, kiek jūsų padangos turėtų būti pripūstos, šią informaciją galite rasti ant padangos šono, automobilio durelių sleksčio ar kuro durelių vidinėje pusėje – slėgis dažniausiai žymimas PSI matavimo vienetais.

Padangų slėgį reikėtų tikrinti ant atvėsusių padangų – taip tiksliausiai sužinosite, koks jose oro slėgis.

Stengtis staigiai nestabdyti

Norintys, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau, jei nėra būtina, turėtų vengti staigaus stabdymo, saugotis duobių, kelio nelygumų bei atsargiai sustoti prie šaligatvio, statant mašiną. Ratams sukantis vietoje ir esant didesniam spaudimui su kelio danga, padangos labiau kaista ir greičiau dėvisi.

Keisti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai

Kad padangų protektorius dėvėtųsi tolygiai ir „nesusilaiptuotų“, patariama kaitalioti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas neatliekamas).

Keitimus reikėtų atlikti nuvažiavus 5000–10000 km. Šis metodas gali padėti išvengti ūžesio, vibracijų atsiradimo ir padangų tarnavimo laiką pailginti kelis kartus.

Teisingai sandėliuoti

Padangas ne žiemos sezonu geriausia laikyti horizontalioje padėtyje – padanga negali būti prispausta darbiniu paviršiumi (protektoriumi). Beje, Lietuvoje kasmet vis daugiau vairuotojų padangas patiki saugoti padangų profesionalams.

Be to, ekspertas pabrėžia, kad automobilio padangų tarnavimo laikas daugiausia priklauso nuo vairavimo stiliaus ir tik tuomet nuo padangų klasės, naudojamų gamybos technologijų, medžiagų sudėties.

„Ramiau vairuojantys su vienomis padangomis paprastai pravažiuoja daugiau kilometrų. Sutaupyti padės ir atsižvelgimas į pasipriešinimo riedėjimui žymėjimą, kuris nurodomas padangos etiketėje. Remiantis ES padangų ženklinimu, raidę A turinčios padangos – labiausiai taupančios degalus, G – mažiausiai. Taigi, kuo raidė arčiau abėcėlės pradžios, tuo daugiau padangos padeda sutaupyti kuro. Apskaičiuota, kad taip galima sumažinti net iki 20 proc. degalų sąnaudų“, – patarimais dalijasi L. Pocius.

Svarbu nepamiršti, kad šis testas su visų tipų padangomis atliekamas vasaros sąlygomis (ant sausos kelio dangos, o ne ant padengtos sniegu ar ledu), todėl pasipriešinimo riedėjimui žymėjimas labiau aktualus renkantis vasarines padangas.

Pagal šalyje numatytas kelių eismo taisykles žiemines padangas privalu keisti esant 3 mm protektoriaus gyliui, vasarines – 1,6 mm.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Prie stovėjimo aikštelių turėtų atsirasti nauji ženklai

Susisiekimo ministerija palaiko Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) iniciatyvą dėl ypač saugių stovėjimo aikštelių, skirtų krovininėms transporto priemonėms, įrengimo tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje. Itin saugios aikštelės – tai papildoma apsauga ir visiškas transporto priemonių ir krovinių saugumas.

Kokių gyvūnų kelyje reikia saugotis labiausiai (25)

Rugsėjo pabaiga – intensyviausias laukinių gyvūnų migracijos metas. Būtent dabar kyla didžiausia rizika su miško žvėrimis susidurti keliuose. Kuo šie metai ypatingi ir kokių gyvūnų keliuose reikia saugotis labiausiai?

4 patarimai, kaip išsirinkti miesto automobilį (18)

Kiekvienas vairuotojas nors kartą yra atsidusęs – geriau būčiau pirkęs kitą automobilį. Ypač rudenį, kai gatvėse padaugėja transporto priemonių ir reikia nuolat atidžiai manevruoti, arba tada, kai tenka pasistatyti automobilį kišenės dydžio senamiesčio kieme ar užstrigti spūstyje. Kokį automobilį įsigyti norint viso to išvengti?

Daugiausia avarijų rugsėjį – dviejuose Lietuvos miestuose (7)

Pasibaigus vasarai didžiųjų miestų vairuotojams kaip ir kasmet tenka pratintis prie didesnio eismo intensyvumo, o taip pat gyventojus varginančių spūsčių, kurios svarbiausiose didmiesčių transporto arterijose paprastai nusidriekia piko valandomis. Draudikų duomenimis, automobilių prisipildžiusios gatvės ne tik lemia nepatogumus ir prailgstančias keliones, tačiau ir didesnį eismo įvykių skaičių.

Stengėsi pranešti apie girtą vairuotoją, bet policijos pagalbos nesulaukė? (18)

Pranešti policijai apie neblaivius vairuotojus aktyviai raginami visi eismo dalyviai, tačiau faktai rodo, kad kartais nesulaukiama deramos reakcijos. Pažiūrėkite istoriją apie tai, kaip vieno pilietiško vairuotojo iniciatyva padėti pareigūnams sulaikyti įtartiną vairuotoją nuėjo veltui. Kodėl? Aiškinasi LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“.
Facebook draugai