5 patarimai, kad automobilio padangos tarnautų ilgiau

 (14)
Specialistai pastebi, jog vairuotojai, norėdami pailginti savo automobilio padangų naudojimo laiką, daro klaidų. Tos pačios žiemą ir vasarą naudojamos arba netinkamo dydžio montuojamos padangos – labiausiai paplitę lietuvių vairuotojų padangų „taupymo“ būdai, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Žieminės padangos
© Organizacijos nuotr.

Didmenine automobilių padangų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų vadovas Liutauras Pocius pateikia 5 patarimus vairuotojams, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau.

Montuoti tik automobilio gamintojo rekomenduojamų išmatavimų padangas

Vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į apkrovos bei greičio indeksus, nurodytus ant šoninės padangos sienelės, šalia skersmens. Nepaisant šių gamintojo rekomendacijų, atsiranda spidometro rodmenų paklaida, suprastėja automobilio valdymas, greičiau susidėvi padangos ar važiuoklės detalės, be to, padidėja kuro sąnaudos.

Palaikyti tinkamą slėgį padangose, atlikti bei patikrinti ratų geometriją

Profesionaliai subalansuoti automobilio ratai apsaugo padangas nuo netolygaus dėvėjimosi. Prastai pripūstos padangos per daug arba netolygiai dėvisi, todėl rekomenduojama oro slėgį padangose tikrinti bent kartą per mėnesį, taip pat prieš ir po kiekvienos ilgos kelionės.

Jei nesate tikri, kiek jūsų padangos turėtų būti pripūstos, šią informaciją galite rasti ant padangos šono, automobilio durelių sleksčio ar kuro durelių vidinėje pusėje – slėgis dažniausiai žymimas PSI matavimo vienetais.

Padangų slėgį reikėtų tikrinti ant atvėsusių padangų – taip tiksliausiai sužinosite, koks jose oro slėgis.

Stengtis staigiai nestabdyti

Norintys, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau, jei nėra būtina, turėtų vengti staigaus stabdymo, saugotis duobių, kelio nelygumų bei atsargiai sustoti prie šaligatvio, statant mašiną. Ratams sukantis vietoje ir esant didesniam spaudimui su kelio danga, padangos labiau kaista ir greičiau dėvisi.

Keisti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai

Kad padangų protektorius dėvėtųsi tolygiai ir „nesusilaiptuotų“, patariama kaitalioti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas neatliekamas).

Keitimus reikėtų atlikti nuvažiavus 5000–10000 km. Šis metodas gali padėti išvengti ūžesio, vibracijų atsiradimo ir padangų tarnavimo laiką pailginti kelis kartus.

Teisingai sandėliuoti

Padangas ne žiemos sezonu geriausia laikyti horizontalioje padėtyje – padanga negali būti prispausta darbiniu paviršiumi (protektoriumi). Beje, Lietuvoje kasmet vis daugiau vairuotojų padangas patiki saugoti padangų profesionalams.

Be to, ekspertas pabrėžia, kad automobilio padangų tarnavimo laikas daugiausia priklauso nuo vairavimo stiliaus ir tik tuomet nuo padangų klasės, naudojamų gamybos technologijų, medžiagų sudėties.

„Ramiau vairuojantys su vienomis padangomis paprastai pravažiuoja daugiau kilometrų. Sutaupyti padės ir atsižvelgimas į pasipriešinimo riedėjimui žymėjimą, kuris nurodomas padangos etiketėje. Remiantis ES padangų ženklinimu, raidę A turinčios padangos – labiausiai taupančios degalus, G – mažiausiai. Taigi, kuo raidė arčiau abėcėlės pradžios, tuo daugiau padangos padeda sutaupyti kuro. Apskaičiuota, kad taip galima sumažinti net iki 20 proc. degalų sąnaudų“, – patarimais dalijasi L. Pocius.

Svarbu nepamiršti, kad šis testas su visų tipų padangomis atliekamas vasaros sąlygomis (ant sausos kelio dangos, o ne ant padengtos sniegu ar ledu), todėl pasipriešinimo riedėjimui žymėjimas labiau aktualus renkantis vasarines padangas.

Pagal šalyje numatytas kelių eismo taisykles žiemines padangas privalu keisti esant 3 mm protektoriaus gyliui, vasarines – 1,6 mm.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Nuo balandžio vairuotojų laukia svarbūs pokyčiai: nedrausmingiems grės baudos (85)

Nuo balandžio 1-osios vairuotojų laukia pasikeitimai, jau bus galima naudoti vasarines padangas, be to, padidės leidžiamas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. Vis dėlto specialistai primena, kad neatsakingų vairuotojų lauks baudos.

Kaune netrukus pakvips karštu asfaltu: paaiškėjo, kurias gatves tvarkys (15)

Plūstelėjus šilumai naują sezoną pradeda į Kauno gatves sugrįžtantys kelininkai, skelbiama savivaldybės pranešime žiniasklaidai. Praėjusiais metais gatvių, tiltų ir įvažų remontui išleista apie 22 mln. eurų. Šįmet apsukų žadama nemažinti ir miesto infrastruktūros atnaujinimui skirti panašią pinigų sumą.

Automobilių atliekos – atgal į kelius (7)

Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kokių padangų ir kodėl vairuotojai turėtų nesirinkti: vienas vadina beviltiškomis (100)

Artėjant laikui keistis padangas, vairuotojai turi patikrinti, ar jos dar tinkamos naudoti. Ir, jei padangos jau „prie ribos“ (t. y. protektoriaus gylis 2 mm), geriau pirkti naujas, LRT RADIJUI sako Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. Be to, pabrėžia jis, žavėtis aukštu greičio indeksu neverta, nes tokios padangos Lietuvos sąlygomis dažnai beviltiškos. O restauruotos padangos pasižymi prastais stabdymo rodikliais, dažnai jų negalima net subalansuoti.

Mėnesį stebėjo eismą Vilniuje: judėjimas gali būti efektyvesnis (2)

Eismo judėjimas Vilniuje gali būti organizuojamas efektyviau, o gyventojai – mažiau laiko praleisti spūstyse. Tai įmanoma naudojant gyventojų srauto judėjimo duomenų analizę – ją Vilniaus miesto savivaldybei ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pristatė Lietuvos mobiliojo ryšio lyderė „Tele2“.
Facebook draugai