Artėja metas, kai žiemines padangas keisime į vasarines. Kiekvienais metais vairuotojams tenka spręsti galvosūkį – apauti automobilį senomis ar pirkti naujas padangas. Tačiau kaip nustatyti, ar padangos jau baigė savo gyvenimą? O gal jos atrodo pakankamai neblogai, kad dar būtų naudojamos?
Padangų pagaminimo data
© DELFI / Paulius Garkauskas

Protektorius

Žinoma, nekalbėsime apie tas padangas, kurių būklė akivaizdžiai tragiška. Specialistai sako, kad lietuviai padangas dažniausiai vertina pagal protektoriaus gylį. Iš tiesų tai svarbus faktorius.

„Visų pirma, kiekviena padanga turi nusidėvėjimo žymę. Vasarą protektoriaus gylis turi būti mažiausiai 1,6 mm. Žiemą – 3 mm. Yra specialus prietaisais, kuris matuoja. Jei žmogui kyla abejonių, visuomet galima pasitikrinti. Tačiau tai galima padaryti ir pačiam – ant kiekvienos padangos yra specialus žymeklis, iki kurio padanga gali nusidėvėti. Vėliau ji naudoti jau nebetinkama. Žemo profilio padangų protektoriaus kraštuose yra mažiau, bet matuojasi pagal padangos vidurį“, - sako automobilių serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Protektorius yra svarbus faktorius, tačiau tikrai ne vienintelis.

1. Nusidėvėjusios padangos.
© popularmechanics.com nuotr.

„Gali būti ir pats geriausias protektorius, tačiau pati guma jau suaižėjusi. Jei neklystu, Vokietijoje galima eksploatuoti padangą tik penkerius metus nuo jos pagaminimo. Jei padanga senesnė – neįveiksi techninės apžiūros. Vokiečiai itin atidžiai žiūri padangos pagaminimo metus. Negirdėjau, kad Lietuvoje tai būtų žiūrima“, - sako V. Paškauskas.

Taip pat svarbus padangos gumos mišinio minkštumas. Ypač žiemą. Tačiau tai įvertinti pakankamai sunku.

„Pačiam gana sudėtinga įvertinti padangos minkštumą ar kietumą. Aš siūlyčiau pirmiausia įvertinti pagaminimo metus. Tarkime, žinomų gamintojų, tokių kaip „Michellin“, padangos ir ketvirtą sezoną gerai dirba. Guma nesukietėjus, guma nesuaižėjus. Natūralu, kad padangos savybės su laiku prastėja, tačiau jos dar nėra kardinaliai pasikeitusios. Senesių nei penkerių metų padangų stabdymo kelias kur kas ilgesnis, šoninio posūkio metu galima pajausti, kad padangos slysta, nes guma sukietėjusi ir neturi gero sukibimo. Jei padanga stipriai suaižėjusi, ji apskritai gali sprogti“, - perspėja V. Paškauskas.

4 skaičiai, kuriuos btina patikrinti

Parduotuvėse galima išvysti įvairiausių gerų pasiūlymų, kaip žinomų gamintojų naujos padangos parduodamos už itin žemas kainas.

„Padanga gali būti nauja, net nevažinėta, su puikiu protektoriumi, bet jei ji pagaminta seniau nei prieš 5 metus, ji naudoti netinkama”, - sako V. Paškauskas.

Naujom, tačiau ilgai parduotuvių lentynose senstančioms padangoms nebegalioja ir gamintojų garantijos.

4 skaičiai, į kuriuos būtina pažiūrėti kiekvienam perkančiam padangas
© Shutterstock nuotr.

„Kiekviena padanga turi svorio, greičio indeksą. Tai yra saugi, leistina apkrova, kurią padanga gali atlaikyti. Jei eksploatuoji taip, kaip nurodo gamintojas, problemų neturėtų būti. Bet jei važiuosite su 10 metų senumo padanga, tada tomis rekomendacijos jau negalima vadovautis. Tada kiekviena kelionė jau tampa pavojinga“, - sako V. Paškauskas.

Tačiau specialistas pastebi, kad lietuviai vis dar susigundo pirkti gražiai atrodančias senas padangas.

„Iš esmės, jei perkate naudotas padangas, tai žinokite, kad jas greičiausiai išmetė vokiečiai, švedai. Lietuviai jas surenka ir čia parduoda. O kodėl užsienyje jas išmeta? Išmeta, nes važiuoti su jomis jau nesaugu – jos padilę, senos. O čia jas žmonės perka“, - sako V. Paškauskas.

Kiekvienas vairuotojas gali pasitikrinti, kada buvo pagaminta padanga. Ant padangos yra keturių skaičių kodas. Tarkime 1141. Pirmi du skaičiai reiškia metus, paskutiniai du – savaitę. Tai reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2011 metų 41-ąją savaitę.

Tiesa, kartais šį kodą rasti pakankamai sudėtinga, nes yra gamintojų, kurie šį kodą spausdina ant vidinės padangos pusės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Žiema artėja: yra sprendimų, kurie nepatiks „valstiečių“ rinkėjams (14)

Žiema artėja, o ją savo reitingais gali pajusti Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga...

Teko samdyti net saugos tarnybą: Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių (114)

„ DFDS Seaways “ kelte „Kaunas Seaways“ aptikta 12 pabėgėlių, DELFI patvirtino įmonės...

Už mokesčių mokėtojų pinigus – kelias į niekur (75)

Kėdainių rajono pakraštyje esančiame Miegėnų kaime verda aistros – gyventojai nesuvokia, kam...

Įvardijo, kiek asmenų „Karklėje“ sučiupo su narkotikais: skaičiai stebina (11)

Savaitgalį vykusio festivalio „ Karklė Live Music Beach “ dalyvius patikrinę policininkai ir...

Svaiginanti 28-metės karjera: nuo modelio iki artimos D. Trumpo bendražygės (1)

Naująja komunikacijos departamento vadove JAV prezidento Donaldo Trumpo administracijoje laikinai...

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (526)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Pirmadienio vakarą – visiškas Saulės užtemimas (6)

Rugpjūčio 21 d. įvyks neeilinis visiškas Saulės užtemimas, kurį galės stebėti tūkstančiai...

Martynas Pocius. Čempionatas, kurio niekada nepamiršiu (1)

Interneto platformoje „Sporto namai“ kiekvieną dieną savo jausmais, mintimis ir rūpesčiais...

Atostogų metu dėl viešosios tvarkos pažeidimo sulaikyta Vilniaus prokurorė (26)

Pirmadienį Vilniuje dėl viešosios tvarkos pažeidimo sulaikyta neblaivi Vilniaus apylinkės...

Kūdikį pražudęs Ramzis keliasi naujam gyvenimui: jau spėjo pasirodyti vestuvėse (245)

Po patirto šoko ir nelaimingo atsitikimo, kurio metu žuvo kūdikis, dobermano Ramzio gyvenimas...