11 kuro taupymo receptų

 (120)
Norite sužinoti, kaip sumažinti kurui skiriamas išlaidas? Vienas iš pasiūlymų – išklausyti visame pasaulyje žinomų ekspertų.
Helen ir Johnas Taylorai. „Volkswagen“ nuotr.

Johnas ir Helen Taylorai iš pirmo žvilgsnio atrodo tarsi niekuo iš aplinkinių neišsiskirianti pora. Tačiau remiantis Guinesso rekordų knyga, jie oficialiai vadinami ekonomiškiausiais vairuotojais pasaulyje. Šios britų poros sąskaitoje – 46 įvairių greičio bei vairavimo ir 38 ekonomiško važiavimo rekordai.

Vienas įspūdingiausių pasiekimų užfiksuotas prieš trejetą metų, kai Taylorai sugalvojo apkeliauti pasaulį su kuo mažiau degalų. Vairuodami „Volskwagen Golf“, jie per 78 dienas nuvažiavo 28 tūkst. 970 km ir sudegino tik 24 bakus benzino. Vidutinės šio eksperimento kuro sąnaudos buvo 4,5 l/100 km.

Johnas ir Helen Taylorai pateikia 11 kuro taupymo receptų, kurie nededant daug pastangų padės sutaupyti bent 10 proc. degalų. Poros teigimu, jie neišradinėja dviračio ir vadovaujasi visiems žinomomis tiesomis, kurias daugelis vairuotojų užmiršta arba tiesiog ignoruoja.

1) Tikrinkite padangų slėgį kiekvieną savaitę. „Nepakankamai pripūstos padangos mažina kuro ekonomiją 3 proc. Sužinokite, koks yra tinkamas slėgis jūsų padangoms, nes per daug pripūstos padangos gali kelti pavojų važiuojant“.

2) Prižiūrėkite automobilį. „Reguliariai tikrinkite savo automobilį servise. Neprižiūrimo automobilio variklis dirba ne taip efektyviai, kaip galėtų, todėl išleisite daugiau pinigų degalams“.

3) Atsikratykite nereikalingo svorio. „Nesivežiokite automobilyje nereikalingų daiktų. 45 kg balasto kuro ekonomiją sumažina 2 proc. Tuo įsitikinome Singapūre, kur kartu su vienu radijo laidų vedėju atlikome eksperimentą. Atsikratęs automobilyje vežiotų dviejų vaikiškų kėdučių, trijų golfo reikmenų komplektų bei pasinaudojęs kitais mūsų patarimais, jis jau pirmą dieną su vienu degalų baku nuvažiavo 550 km, o anksčiau šis atstumas neviršijo 350 km“.

4) Vairuokite saugiai. „Saugus vairavimas ir ekonomiškumas neatsiejami vienas nuo kito. Sekite eismo situaciją priekyje, kad netektų greitai stabdyti, o po to – stipriai minti akseleratoriaus pedalo“.

5) Važiuokite aukščiausia pavara. „Važiavimas mieste neišvengiamas be žemų pavarų, tačiau švelniai akseleruojant, sklandžiai perjungiant pavaras bei stengiantis važiuoti kuo aukštesne pavara, galima nemažai sutaupyti. Pavaras perjungti reikėtų anksčiau nei variklis pasiekia 2 tūkst. apsukų“.

6) Nevažiuokite pernelyg greitai. „Šis patarimas skamba protingai, bet turbūt ne dėl tos priežasties, apie kurią pagalvojote. Važiuojant greitai, vėjo pasipriešinimas itin padidėja. Stengiamės važiuoti 8-16 km/val. lėčiau negu negu yra leistina ir taip sumažiname kuro sąnaudas.

7) Uždarykite langus. „Važiuojant apie 80 km/val. greičiu, reiktų uždaryti langus, nes dėl to nukenčia automobilio aerodinamika. Atidarytas langas degalų sąnaudas gali padidinti net trečdaliu, tad tai yra tikra nelaimė bandant taupyti. Jeigu jums karšta, įsijunkite oro kondicionierių, tačiau juo taip pat nepiktnaudžiaukite, nes jis irgi paspartina kuro eikvojimą“.

8) Tuščiai nestoviniuokite. „Maždaug 2 minutes stovintis automobilis su įjungtu varikliu sudegina tiek kuro, kiek užtektų nuvažiuoti apie 1,5 km. Jeigu stabtelti užtenka 10 sek., tuomet užgesinti variklį neapsimoka, tačiau vidutinės prastovos vidurkis visame pasaulyje siekia 5-10 min.“

9) Kruopščiai planuokite maršrutą. „Navigacijos įrenginiai yra nuostabus dalykas, nes padeda nepasiklysti ir taip nešvaistyti kuro. Šis prietaisas įprastai atsiperka per metus, jeigu skaičiuosime, kiek sutaupote degalų, o be to, žinodami kur važiuoti, išvengiate nereikalingo streso“.

10) Nevairuokite piktas. „Streso slegiamas vairuotojas retai važiuoja ekonomišku režimu. Todėl jeigu susipykote su mylimu žmogumi, jeigu erzina aplinka ar esate tiesiog prastos nuotaikos, geriau nevairuokite. Tokiu atveju patartina skirti 10 min. nusiraminimui ir tik tuomet vėl grįžti prie vairo“.

11) Pamirškite laisvą pavarą. „Mano senelis dažnai kalbėdavo, kaip nuo kalno visuomet reikia riedėti laisva pavara. Tačiau jeigu vairuojate apynaujį automobilį, riedant laisva pavara jis praranda stabilumą, o tai yra pavojinga. Be to, tokiu būdu kiti veikiantys prietaisai suaktyvina energijos naudojimą. Todėl įsitikinome, kad automobilio variklis sudegina daugiau kuro riedant neutralia pavara, negu esant maždaug 2 tūkst. apsukų“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (74)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (51)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.

Revoliuciniai greičio matuokliai Lietuvoje: paaiškėjo pirmieji bandymų rezultatai (201)

Vieša paslaptis, kad motociklininkai iki šiol pro greičio matuoklius galėjo lėkti nesukdami galvos – ant priekinės motociklų dalies nėra valstybinių registracijos numerių, tad ir nustatyti pažeidėjų buvo neįmanoma. Tačiau šią vasarą Lietuvos keliuose buvo pradėtas eksperimentas, kurio metu greičio matuokliai matavo ne tik atvažiuojančių, bet ir nuvažiuojančių transporto priemonių greitį.

Psichologai palygino lietuvius su kitų šalių vairuotojais (66)

Nesaugiai lenkiate kitus vairuotojus, mirksite šviesomis, dažnai naudojate garso signalą, nepraleidžiate kitų eismo dalyvių, didinate greitį, kai kiti nori jus aplenkti, grūmojate jiems ir rodote įvairius gestus? Esate agresyvus vairuotojas. Tiesa, specialistai sako, kad lietuviai vairavimo įpročiais mažai kuo skiriasi nuo kitų šalių vairuotojų. Vis dėlto pokalbių su psichologu ar jo paskaitų mokantis vairuoti esą tikrai reikėtų.
Facebook draugai