10 saugaus vairavimo žiemą taisyklių

 (19)
Net ir labiausiai patyrusiems vairuotojams, keliams pasidengus sniego sluoksniu, tenka modifikuoti savo vairavimo stilių, pritaikant jį prie žiemiškų vairavimo sąlygų, tačiau nebūtina turėti profesionalaus lenktynininko įgūdžių, kad važiavimas žiemą nebūtų kupinas streso.
R. Šeinauskas ir R. Krikščiūnaitė važiuos "Subaru Impreza WRX"
© Luko Laurikiečio nuotr.

Lenktynininkas Renaldas Šeinauskas pripažįsta, kad žiema iš kiekvieno vairuotojo reikalauja papildomo dėmesio ir dar geresnio situacijos vertinimo.

„Jeigu vasarą, esant sausai kelio dangai gali važiuoti šiek tiek ramiau, tai žiemą viską – kelią, automobilį, kitų eismo dalyvių elgesį turi vertinti itin atidžiai“, – sako neseniai savo naują ralio bolidą „Subaru Impreza WRX“ pristatęs sportininkas. Jo teigimu, svarbu nepamiršti reaguoti į aplinką.

„Jei pačiam sėkmingai pavyko automobilį suvaldyti ekstremalioje situacijoje, tai dar nereiškia, kad jau gali būti ramus. Juk kitam, greta važiavusiam vairuotojui, kažkas galėjo nepavykti ir avarija gali būti neišvengiama. Taigi saugus gali jaustis tik tuomet, kai ir kiti vairuotojai aplink tave yra saugūs“, – tikina sportininkas.

Su skaitytojais jis pasidalino ir asmenine istorija nutikusia prieš kelis metus.

„Atsimenu, kad teko važiuoti itin sudėtingomis sąlygomis – pustymas, blogas matomumas, slidus kelias Talino link. Susidarė ganėtinai ilga automobilių eilė, kuri slinko nedideliu greičiu.

Vienas iš priekyje važiavusių automobilio vairuotojų nusprendė atlikti rizikingą lenkimo manevrą. Deja, sėkmingai jo pabaigti nepavyko. Visai eilei automobilių teko ekstremaliai stabdyti“, – poros metų senumo įvykius prisimena lenktynininkas.

Jis teigė supratęs, kad tuomet vien tik stabdymo nepakaks, todėl, įvertinęs eismo sąlygas, nusprendė automobilį švelniai sukti į kelkraštyje esantį sniegą.

[TABLE_1]

„Šis manevras išsaugojo sveiką tiek mane, tiek ir mano automobilį, nes už manęs važiavęs vairuotojas taip greitai į pasikeitusią situaciją nesureagavo ir būtų atsidūręs mano bagažinėje“, – dabar jau šypsodamasis incidentą prisimena R. Šeinauskas.

Todėl dabar lenktynininkas nutarė pasidalinti savo taisyklėmis, kurių laikosi išriedėdamas į žiemos kelius.

  • 1. Pasiruošk važiavimui – nevažiuok su sniego nameliu, nes pirmiausia pats negali matyti to, kas dedasi aplink, antra – nuo tavo automobilio lekiantis sniegas nepagerina matomumo kitiems kolegoms vairuotojams.
  • 2. Beje, ar pasitikrinai langų apiplovimo skysčių kiekį? Prie priekinio stiklo prišalęs purvas iš po priešais važiuojančio automobilio ratų nepagerina matomumo bei nepadidina tavo saugumo.
  • 3. Gazuok švelniai. Žiemą itin tinka patarlė „skubėk lėtai“. Staigus akceleravimas greičio nepridės. Tiesiog ratai ilgiau suksis vienoje vietoje.
  • 4. Stabdyk švelniai. Išvengsi nereikalingo automobilio slydimo.
  • 5. Suk vairą švelniai. Kiekvienas staigus manevras vairu slidžiame kelyje gali išprovokuoti automobilio slydimą. Ar tau to reikia?
  • 6. Lenk atsakingai. Ar tikrai tas lenkimas dabar reikalingas? Atmink, kad žiemą lenkimo manevras turi būti labiau paruoštas – jis užtrunka ilgiau, jam prireiks ir ilgesnės laisvos kelio atkarpos. Taigi, ar spėsi saugiai grįžti į savo eismo juostą?
  • 7. Matyk daugiau ir padėk telefoną į šalį. Dabar labai reikalingas tavo dėmesingumas. Gal kitas vairuotojas staiga nepastebėjo, kad kelio danga tapo slidi ir pradėjo slysti tavęs link. O gal tu ir esi tas kitas vairuotojas? Ir... išjunk feisbuką!!!
  • 8. Palik vietos. Ar tau tikrai reikia iš taip arti apžiūrėti priekyje stovinčio automobilio salono įrangą? Kelias slidus – sustoti vietos reikia daugiau, pajudėti (ypač įkalnėse) taip pat nėra lengva. Intymumą palik pavasariui.
  • 9. Nepalik tuščio bako. Tuščiu skrandžiu vaikščioti žiemą nepatartina, tai ir keturračiui draugui leisk jaustis sotesniam – nesusidarys kondensatas, kuris kuro bake gali užšalti, o susirinkusios šiukšlės ant kuro bako dugno neužterš siurblio ir purkštukų.
    Sutaupysi pinigų remontui, kuriuos galėsi išleisti tobulindamas vairavimo įgūdžius uždaroje trasoje.
  • 10. Paruošk automobilį nakčiai. Išjunk elektroninius prietaisus – klimato kontrolę, garso įrangą, šviesas. Ryte, kai reiks užvesti automobilį, jie nevogs elektros iš akumuliatoriaus. Nenori, kad automobilio stiklai apšaltų iš vidaus – išvėdink automobilį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Nuo balandžio vairuotojų laukia svarbūs pokyčiai: nedrausmingiems grės baudos (85)

Nuo balandžio 1-osios vairuotojų laukia pasikeitimai, jau bus galima naudoti vasarines padangas, be to, padidės leidžiamas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. Vis dėlto specialistai primena, kad neatsakingų vairuotojų lauks baudos.

Kaune netrukus pakvips karštu asfaltu: paaiškėjo, kurias gatves tvarkys (16)

Plūstelėjus šilumai naują sezoną pradeda į Kauno gatves sugrįžtantys kelininkai, skelbiama savivaldybės pranešime žiniasklaidai. Praėjusiais metais gatvių, tiltų ir įvažų remontui išleista apie 22 mln. eurų. Šįmet apsukų žadama nemažinti ir miesto infrastruktūros atnaujinimui skirti panašią pinigų sumą.

Automobilių atliekos – atgal į kelius (8)

Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kokių padangų ir kodėl vairuotojai turėtų nesirinkti: vienas vadina beviltiškomis (100)

Artėjant laikui keistis padangas, vairuotojai turi patikrinti, ar jos dar tinkamos naudoti. Ir, jei padangos jau „prie ribos“ (t. y. protektoriaus gylis 2 mm), geriau pirkti naujas, LRT RADIJUI sako Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. Be to, pabrėžia jis, žavėtis aukštu greičio indeksu neverta, nes tokios padangos Lietuvos sąlygomis dažnai beviltiškos. O restauruotos padangos pasižymi prastais stabdymo rodikliais, dažnai jų negalima net subalansuoti.

Mėnesį stebėjo eismą Vilniuje: judėjimas gali būti efektyvesnis (2)

Eismo judėjimas Vilniuje gali būti organizuojamas efektyviau, o gyventojai – mažiau laiko praleisti spūstyse. Tai įmanoma naudojant gyventojų srauto judėjimo duomenų analizę – ją Vilniaus miesto savivaldybei ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pristatė Lietuvos mobiliojo ryšio lyderė „Tele2“.
Facebook draugai