DELFI nusprendė išsiaiškinti, kaip tokie rinkimai veikia automobilių rinką ir kokią naudą jie atneša.

Laimėjimas konkurse – rimtas argumentas parduodant automobilį

Miglė Makauskaitė
„Šis konkursas tikrai yra labai svarbus, nes automobilius vertina kompetentinga komisija, kuri visus metus nuolat dalyvauja gamintojų pristatymuose Lietuvoje ir užsienyje, automobilius išbando įvairiausiomis sąlygomis, o metų pabaigoje, kuomet Lietuvoje vyksta rinkimai, gali vienu metu ir vienodomis sąlygomis išbandyti visus kandidatus. Žmonės vertina profesionalią nuomonę, todėl neretai tai lemia jų apsisprendimą įsigyjant automobilį“, – sakė įmonės „Inchcape Motors“, atstovaujančios „Ford“ markei, rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė.

Jos kolega, įmonės klientų vadovas Tomas Rainys, paantrino, kad laimėtas titulas suteikia paspirtį pardavėjams ir yra rimtas argumentas parduodant automobilį.

„Konkursas ir jo rezultatai yra labai svarbu. Geriausio automobilio titulas, kompetentingos komisijos įvertinimai pagelbėja argumentuotai pirkėjui patarti, kokį automobilį jam išsirinkti“, – pasakojo T. Rainys.

Abu jie patikino, kad pasiruošimas konkursui labiausiai priklauso nuo atstovaujamų gamintojų planų. Taip pat labai svarbu yra tinkamas automobilio pristatymas komisijai, pabrėžiant automobilio-dalyvio išskirtinumus ir naudą vairuotojui, teisingas automobilio ir jo įrangos pasirinkimas.

Paruošti automobilį konkursui galima už 3,5 tūkst. Lt

Įmonės „ARX“, atstovaujančios „Škoda“ markei, rinkodaros ir komunikacijos vadovas Linas Barščevičius pasakojo, kad tiesiogiai susieti titulą su padidėjusiais pardavimais yra gana sunku.

„Automobilio pirkimo, ar bent jau sprendimo priėmimo, procesas yra gana ilgas, tyrimų duomenimis – 3-9 mėnesiai, tačiau „Metų automobilio“ titulas pardavimams tikrai nepakenkia. Jis paskatina klientus įtraukti į pasirinkimo sąrašą konkretų modelį ir atidžiau į jį pažvelgti. Konkursai ar rinkimai suteikia automobiliui papildomo žinomumo palyginti už nedidelę kainą, paskatina potencialius pirkėjus pasidomėti nauju modeliu“, – sakė L. Barščevičius.

Anot jo, didelių pasiruošimų norint dalyvauti tokiuose konkursuose nereikia – pakanka automobilį apklijuoti konkurso organizatorių lipdukais ir pakeisti padangas.

Linas Barščevičius
„Dalyvavimas panašiuose konkursuose kainuoja apie 1000 eurų (apie 3 453 Lt) už vieną automobilį. Papildomų lėšų reikia norint pakeisti padangas ir atstatyti automobilio būklę po bandymų, jei jų metu atsiranda kokių nors gedimų. Kita vertus, dabartiniai Lietuvos „Metų automobilio“ konkurso nuostatai yra negailestingi kai kuriems modeliams „a priori“. Pavyzdžiui, sunku lyginti 7 serijos BMW ir „Fiat Panda“ ar „Toyota Land Cruiser“, nes jų kainos ir vertės santykis bei savybių visuma vertinami skirtingais kriterijais. Todėl manau, kad būtų kur kas geriau, jei nugalėtojai būtų renkami atskirose kategorijose, kaip tai yra daroma panašiuose konkursuose užsienio šalyse“, – siūlė L. Barščevičius.

Konkurse galėjo ir nedalyvauti

Atsargiai tokių konkursų įtaką pardavimams vertino ir „Volkswagen AG“ importuotojo Baltijos šalims – SE „Moller Baltic Import“ – rinkodaros ir komunikacijos vadovė Anda Budlevska. Pasak jos, nėra jokių garantijų, kad, jei kažkuris modelis bus išrinktas metų automobiliu, jo pardavimai išaugs dukart ar daugiau.

„Labai svarbu ir tai, koks būtent modelis laimėjo, – ar tas, kuris ir taip yra paklausus, ar automobilių gerbėjams mažai žinomas, o gal išvis nežinomas. Manau, kad rinkimuose pelnytas titulas lemia didesnį dėmesį būtent tai markei ir konkrečiam jos modeliui. Man labai patinka lietuviškųjų metų automobilių konkursų organizacija, iš labai skirtingų žmonių sudaryta konkurso vertinimo komisija. Kasmet nekantraudami laukiame, kuris „kąsnelis“ jai pasirodys skaniausias“, – sakė ji.

A. Budlevska prasitarė, kad šiemet jų įmonės automobilių konkurse galėjome ir neišvysti.

Anda Budlevska (viduryje)
„Sunkiausia, kai automobilių negalime iškaulyti iš gamintojų. Neslėpsiu, šiemet buvome atsidūrę tokioje situacijoje, kai mūsų dalyvavimui „Metų automobilio 2015” konkursui buvo iškilusi rimta grėsmė, tačiau Dievas ir mūsų logistikos vadovas buvo mūsų pusėje, todėl į renginio traukinį suspėjome laiku“, – prasitarė ji.

A. Budlevska džiaugėsi, kad Lietuvoje rengiamuose rinkimuose dalyvauja labai daug automobilių, todėl šie renginiai jai suteikia gerų progų susipažinti su konkurentų naujovėmis, palyginti automobilius, aptarti naujienas.

„Svarbiausia, kad gerą įdirbį ir populiarumą pelnęs konkursas tęstųsi, išlaikytų pelnytą reputaciją, galėtų garsėti protinga ir profesionalia vertinimo komisija, kad automobilių pardavėjai jaustų, kad dalyvauti tokiose varžybose yra didžiulė garbė“, – sakė ji.

Po konkursų pardavimai išauga net 20 kartų

Tačiau tam tikrą ryšį tarp konkursų ir automobilių pardavimų galima įžvelgti. „AutoTyrimų“ duomenimis, 2010-ųjų „Metų automobiliu“ pripažinto „Subaru Legacy“ modelio pardavimai prieš ir po konkurso šoktelėjo daugiau nei 3 kartus. 2009 metais, prieš konkursą, Lietuvoje šio modelio automobilį įregistravo 38 žmonės, 2010 m., po konkurso – jau 130 žmonių. Automobilis išliko populiarus ir po metų. 2011 m. jį Lietuvoje įregistravo 98 žmonės.

Dar didesnis skirtumas išryškėja 2011 m. Prieš konkursą buvo įregistruoti vos 2 jį nugalėjusio „Ford C-Max“ automobiliai, per metus po laimėto konkurso – 43. Dar po metų – 37.

2012 metais laimėjusio „Hyundai i40” modelio automobilio pardavimai po laimėto konkurso iššoko septynis kartus ir sėkmingai kilo toliau (2011 m. – 19, 2012 m. – 140, 2013 m. – 179).

2013 metais laimėjusio automobilio „Volkswagen Golf“ populiarumas Lietuvoje buvo didelis, toks pat ir išsiliko – 2012 m. įregistruota 435 šio modelio automobilių, 2013 m. – 458, 2014 m. (9 mėnesių duomenimis) – 319.

Nors metai dar nesibaigė, kol kas pastebima, kad daugiau negu praėjusiais metais parduoda ir 2014-ųjų nugalėtojo „Škoda Octavia“ automobilių: 2013 m. – 518, 2014 m. (9 mėnesių duomenimis) – 535.

„Tačiau norėčiau atkreipti dėmesį, kad automobilių registravimo duomenys gali kisti dėl labai daug priežasčių. Rinkimai ir konkursai tikrai nėra viena svarbiausių iš jų“, – DELFI sakė „AutoTyrimai“ projektų vadovė Janina Cickevičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)