Būti ar nebūti. Nuvalkiota ir banali frazė, tačiau ji idealiai tinka apbūdinti situaciją, kurioje šiuo metu yra Kauno automobilių muziejus. Senovinių automobilių mylėtojai sako, kad Kauno valdininkų pareikštas ultimatumas jiems buvo tikrų tikriausias šaltas dušas. Laikinosios sostinės vadovai tikina, kad išrinktųjų daugiau nebebus ir visiems bus taikomos vienodos sąlygos.
Kauno automobilių muziejus
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Tiesa, savivaldybės nustatytos vienodos sąlygos muziejų veda prie išsikraustymo. Valdininkai atrėžia, kad muziejaus durys ir taip nuolat užrakintos. Taigi yra dvi konflikto pusės. Kokia ateitis laukia muziejaus – paaiškės jau artimiausiomis dienomis.

Rado duris užrakintas

Retromobile“ klubui patalpos Aleksoto aerodromo pašonėje buvo suteiktos dar 2013 metais. Kauno meru tapus Visvaldui Matijošaičiui, naujoji miesto valdžia ėmėsi peržiūrėti visas sutartis, kuriomis savivaldybės turtu leista naudotis kitoms įmonėms. Taip į savivaldybės taikiklį pateko automobilių muziejus.

„Darome visų vienaip ar kitaip panaudai atiduotų ar pusvelčiui išnuomotų, ar patikėjimo teise perduotų patalpų inventorizaciją. Visas iš eilės ir peržiūrime. Jokiu būdu nedomina konkrečiai tos patalpos“, – DELFI teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Kauno savivaldybės atstovai tikina net kelis kartus apsilankę muziejuje, tačiau visada rezultatas buvo tas pats – spyna ant durų.

„Buvome nuvykę ten ir vasarą, ir dabar, žiemą. Važiuojame, nes norime įsitikinti, kiek ten tos veiklos vyksta ir kiek nevyksta. Ar patalpos tikrai atviros visuomenei, ar, kaip sakant, savi bičai pasidaro garažiukus ar savo verslui naudoja patalpas. Šiuo konkrečiu atveju lyg ir yra viduje kažkas. Iš kitos pusės tai atvira visuomenei tik labai išskirtiniais atvejais. Keista, kai kažkas naudojasi keliais tūkstančiais kvadratinių metrų viešųjų gėrybių, bet naudoja savo labai siauro rato veiklai“, – kalbėjo G. Petrauskas.

Taigi dabar savivaldybė siūlo tris išeitis. Pirma – nustatyti muziejaus darbo laiką ir veikti nuolat. Antra – mokėti rinkos kainos nuomą. Trečia – išsikraustyti.

„Tai logiški būdai, kaip viešąsias gėrybes nedalinti dykai bet kam“, – sako G. Petrauskas.

Savivaldybės duotas laikas pateikti sprendimą baigiasi jau vasario 7-ąją.

Pusė šimto eksponatų

DELFI apsilankė minėtame muziejuje. Taigi, tai ką G. Petrauskas vadina „lyg kažkas ir yra“ iš tiesų yra 50 išskirtinių istorinių automobilių modelių. Tarp jų – ir trys lietuvių auksarankių kūriniai. Vienas iš jų – 1970 metais pagamintas automobilis „Svajonė“, apdovanotas už tuomet pažangius sprendimus.

Visa ekspozicija padalinta į dvi dalis – vienoje pusėje stovi karinė technika, kitoje – civiliai automobiliai.

„Visa technika veikianti, važiuojanti. Patikėkite, vaikui būna didžiulis įspūdis, kai tokią techniką užkuri“, – pasakoja „Retromobile“ vadovas Ramūnas Kardelis.

Žinomas automobilių mylėtojas pasakoja, kad 700 kv. m. patalpas iš savivaldybės gavo visiškai apleistas – jos buvo sutvarkytos, išvalytos ir paruoštos ekspozicijai.

„Tai geri pusė metų kasdienio darbo – tvarkėme nuo lubų iki trinkelių. Čia buvo apleistas sandėlys, cechas. Buvo kiauras stogas, be langų. Reikėjo padirbėti, bet mes užsibrėžėme tikslą, kad galime tai padaryti. Ir padarėme“, – pasakoja R. Kardelis.

Jis teigia, kad iš viso būtų galima eksponuoti net 300 modelių, tačiau jie paprasčiausiai netelpa. Lauke, šalia muziejaus, stovi dar apie 15 automobilių.

R. Kardelis pasakoja, kad puoselėjo planus plėstis, todėl savivaldybės ultimatumas buvo tarsi spjūvis į veidą. Tiesa, jis pripažįsta, kad muziejus nėra visada atviras, tačiau, kad toks taptų, pakanka vieno skambučio.

„Mes manome, kad tai – kažkoks nesusipratimas. Mums metė priekaištus, kad neva mes dirbame pagal susitarimą, pagal išankstinius skambučius. Priekaištauja, kad mes nedirbame kaip muziejus nuo ryto iki vakaro. Mes suprantame, kad tai yra pagrindinis priekaištas. Bet mes niekur nesame įsipareigoję – nė vienoje sutartyje – kad čia bus muziejus. Mes pasirašėme sutartį, kad bus ekspozicija, bet kaip ji veiks nebuvo sutarta. Todėl mes iš savivaldybės daugiau negavome jokios paramos. Mes padarėme taip, kaip įsivaizdavome – sutvarkėme patalpas, aplinką“, – sako R. Kardelis.

Ant muziejaus durų nurodyti trys telefonų numeriai, kuriais paskambinus atvyksta žmogus ir atrakina duris visiems norintiems. Tai trunka daugiausiai 15 minučių, per kurias galima apžiūrėti lauko ekspoziciją. Taip tikina R. Kardelis. Samdyti žmogaus, kuris nuolat būtų muziejuje, klubas neturi galimybių.

„Tai yra kaštai. Mes čia viską darome savanoriškai. Niekas atlyginimo negauna, tai klubinė veikla, o komercinė veikla draudžiama“, – sako R. Kardelis.

Už apsilankymą muziejuje imama 2 eurų auka. Taip, auka, ne mokestis. R. Kardelis tikina, jei žmogus nenori aukoti dviejų eurų, jis gali ir neaukoti. Tačiau esą pasitaiko ir tokių, kurie atseikėja ir 50 eurų.

Sutartis su savivaldybe galioja iki 2018 metų gegužės. „Retromobile“ atstovai įsitikinę, kad bent iki šio termino muziejus egzistuos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (58)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Brangiausi pasaulio automobiliai (7)

Šiuolaikinis gyvenimas dažnam yra neįsivaizduojamas be nuosavo automobilio. Keliaujama į darbą,...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (56)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Top naujienos

Seimo nariai nenori įteisinti savo atostogų (17)

Dar 2005 metais gautas Konstitucinio Teismo išaiškinimas, kad parlamentarams reikia įstatymu...

Po rekonstrukcijos atidarytą „Maximą“ sekmadienio vakarą užliejo vanduo gedimas parduotuvėje likviduotas (171)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1344)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Norite užauginti sveikus vaikus? Sekite suomių pavyzdžiu (2)

Aktyvūs vaikai yra ne tik laimingesni, bet pasižymi geriau išlavintais gebėjimais, sveikatos...

Persigalvojo: su slaptažodžiais nebereikia tiek vargti (4)

Tikriausiai jūsų slaptažodis – paini raidžių, skaičių ir punktuacijos kombinacija. Pasirodo,...

Šią savaitę orai nelepins: skėčio reikės beveik kasdien (10)

Šią savaitę skėčių beveik nepaleisime iš rankų, ypač savaitės pradžioje. Antroje savaitės...

Artėja visiškas Saulės užtemimas: kaip į tai reaguos gyvybė Žemėje (75)

Veikiausiai girdėjote, kad rugpjūčio 21 dieną įvyks Saulės užtemimas. Tūkstančiai žmonių...

Vilniaus oro uosto tako remontas – tik pradžia (40)

Laiku baigtas Vilniaus oro uosto tako remontas buvo tik pradžia – per artimiausius kelerius metus...

7 dalykai, kuriuos turite žinoti, jei skaičiuojate kalorijas (3)

Skaičiuoti kalorijas tam, kad sulieknėtum, iš pirmo žvilgsnio neatrodo sunki užduotis – juk tai...