Viena nerealiausių transporto priemonių debiutavo Ženevoje

 (4)
Viena nerealiausių transporto priemonių. Būtent taip galima pavadinti Ženevos autosalone pastarąsias dvi savaites eksponuotą bendrą Italijos dizainerių ir Prancūzijos aviatorių kūrinį.
"Pop.Up" transportas
© Gamintojo archyvas

Tiesą pasakius, automobilių dizaino ateljė „Italdesign“ ir oro technologijų holdingo „Airbus“ pristatomas koncepcinis „Pop.Up“ modelis yra ne tiek paprastas skraidantis automobilis,
o visa transporto sistema, galinti iš pagrindų pakeisti megapolių gyventojų mobilumo supratimą.

„Pop.Up“ yra trijų modulių – antžeminio, oro ir dvivietės keleivinės kapsulės. Antžeminė dalis užtikrina žmonių atgabenimą „iki durų“ ankštuose gyvenamuosiuose rajonuose, oro modelis leidžia gyventojams judėti išvengiant šviesoforų ir įprasto transporto spūsčių.

Visą judėjimą valdo dirbtinis intelektas. Pasakius paprasčiau – kompiuteriai. Ir antžeminis modulis, ir oro yra bepiločiai – žmogus juose tėra keleivis.

Šios sistemos idėja tokia: naudodamasis programėle potencialus keleivis mobiliuoju telefonu nurodo maršruto galutinio taško koordinates (galima ir sustojimo vietų), kompiuteris nuskaito lėšas už paslaugą, ir tuoj pat atvyksta „Pop.Up“ kapsulė.

Kelionės metu ši kapsulė abu modulius gali keisti, priklausomai nuo to, kuo tuo metu judėti patogiau ir greičiau – ant žemės ar oru. Jei žmogui reikia nukakti į toliau esantį miestą, keleivinė kapsulė integruojama į „Hyperloop“ sistemos traukinį, judantį vakuumo tuneliais viršgarsiniu greičiu.

"Pop.Up" transportas
"Pop.Up" transportas
© Gamintojo archyvas

Pačios 2,6 ilgio, 1,4 m pločio ir 1,5 m aukščio kapsulės, pagamintos iš anglies pluošto, svoris siekia 200 kilogramų. Joje yra nedidelis ličio jonų akumuliatorius, tiekiantis mikroklimato ir multimedijos sistemoms reikalingą energiją tuo metu, kai keičiamas modulis.

Antžeminis modulis – tai irgi 200 kg svorio, 3 metrų ilgio transporto priemonė, varoma elektros energijos maitinamų dviejų elektros motorų. Maksimalus jos greitis – 100 km/val., rida po įkrovimo – 130 km.

O štai aeromodulis – dronas su aštuoniais į skirtingas puses besisukančiais propeleriais ir tiek pat elektros variklių, kurių bendra galia siekia 185 AG. Šis kvadrokopteris, pakeliantis iki 600 kg svorio krovinį, gali įveikti 100 km atstumą, didžiausias greitis – 100 km/val.. Ir pakilimas, ir nusileidimas vyksta tik vertikaliai.

Tiek vieno, tiek kito modulio akumuliatorius visiškai įkraunamas vos per 15 minučių, tad nerimauti dėl nedidelės ridos (arba „skridos“) nereikėtų – prisijungus prie elektros tinklo, po ketvirčio valandos vėl galima keliauti dar bent šimtą kilometrų.

Be to, planuojama, jog visa transporto sistema veiks taip, kad šalia visada bus visiškai įkrautas modulis, kuriuo ir galės naudotis kapsulė su keleiviais.

Suprantama, kol kas tai – tik vizija. „Pop.Up“ dar niekur neskraido ir nevažinėja. „Airbus“ atstovai sako, kad pirmieji bandomieji skrydžiai įvyks dar šiemet, o visa sistema gali pradėti veikti jau maždaug po 7 ar 10 metų. Ką gi, laukti liko nedaug.

Beje, šiuo metu „Airbus“, didžiausia Europos aeronautikos kompanija, dalyvauja dar trijuose skraidančių automobilių kūrimo projektuose – bepilotės skraidančios platformos „Vahana“, krovinių pristatymo drono „Skyways“ ir pusiau savarankiško taksi sraigtasparnio „CityAirbus“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

„Mercedes-Benz“ gerbėjai kviečiami į vasaros sezono atidarymo šventę (2)

Kitą šeštadienį, gegužės 27 d., „Ogmios miesto“ didžioji automobilių stovėjimo aikštelė (Verkių g. 29, Vilnius) virs į didžiulę „Mercedes-Benz“ automobilių ekspoziciją po atviru dangumi – čia „MB klubas“ surengs vasaros sezono atidarymo šventę „Mano automobilis – Mercedes-Benz“, rašoma organizatorių pranešime.

Neįprastas pardavimų salonas: prabangūs automobiliai – it sumuštiniai aparate

Singapūre išdygo neįprastas automobilių pardavimo centras, kurio principas atitinka smulkių prekių automato veikimo esmę. 15 aukštų pastate, kaip informuoja naujienų agentūra „Reuters“, galės būti laikoma iki 60 automobilių.

Izraelio startuolis išbandys ypatingus kelius (1)

Keliai, kuriais važiuodami elektriniai automobiliai gali įkrauti savo baterijas, gali sukelti tikrą revoliuciją šiame sektoriuje. Bent jau taip tikisi bendrovė iš Izraelio „ElectRoad“, kuri jau netrukus žada šią technologiją išbandyti realybėje, skelbia autoevolution.com.

Seno ir naujo „Toyota Corolla“ akistata: kaip smarkiai pasikeitė automobilių saugumas (4)

Australijos organizacija ANCAP nutarė akivaizdžiai pademonstruoti, kokių neįtikėtinų rezultatų pavyko pasiekti taikant šiuolaikines automobilių keleivių apsaugos technologijas. Pažanga, į kurią norėta atkreipti dėmesį, įvyko per du pastaruosius dešimtmečius. ANCAP inicijuotame eksperimente akistaton turėjo stoti 1998-aisais išleistas „Toyota Corolla“ hečbekas ir analogiškas 2015-aisiais pasirodęs modelis.

Lokys atsidarė mašiną, užsirakino ir pranešė apie tai savininkui (12)

Kartais nežinai, ko tikėtis. Pavyzdžiui, atsibundi ir pamatai, kad tavo automobilyje sėdi lokys ir spaudžia garso signalą, rašo autoblog.com.
Facebook draugai