Australijoje dirbantys mokslininkai sukūrė vilkiko modelį, varomą vandeniliu.

Jei ši naujovė bus veiksminga, tuomet naudojant vandenilį, pervežimai pasidarys „draugiški“ aplinkai ir tylūs.

Kol kas vilkiko modelis yra valdomas distanciniu būdu ir jo dydis prilyginamas dideliam kelioniniam krepšiui. Išoriškai tai yra visiška „Scania Highline“ kopija.

Norint sukurti lygiai tokiu pačiu principu veikiantį visavertį vilkiką, pagal prognozes reiktų dar dviejų metų.

Perdirbant vandenilį, panaudojamos ir saulės baterijos, kurios saulės energiją paverčia į elektros srovę.

Avarijos atveju tokie vilkikai nebūtų pavojingesni už įprastus dyzelinius. Priešingai, manoma, kad pažeidus variklį ar kuro tiekimo sistemą, visi procesai išliktų stabilūs ir kontroliuojami.

Kol kas nekalbama apie tokio vilkiko kainą, tačiau įvertinus išlaidas dyzelinui ir ekologiniams mokesčiams, net neabejojama, jog jis atsipirktų. Tokio vilkiko variklis nekeltų jokio garso, o kenksmingų dujų ir kietųjų dalelių emisija būtų lygi nuliui.

Mechanikos, inžinerijos ir kosminių technologijų katedros vedėjas Aleksandras Subic pabrėžia, kad šis projektas pasirinktas norint ir toliau vykdyti vandenilio technologijų plėtrą, kuri ateityje gali tapti svarbia automobilių pramonės dalimi.