Valstybės įmonės „Regitra“ skelbtą viešųjų pirkimų konkursą dėl valstybinių numerių ženklų tiekimo dar praeitų metų gegužės mėnesį laimėjo konsorciumas „Saldpack / Utal“. Tačiau ženklus „Regitra“ už gerokai didesnę kainą iki šiol perka iš ankstesnės tiekėjos, bendrovės „Baltic Sign“. Pastaroji apskundė konkurentus teismui ir, kaip įtaria „Saldpack / Utal“, specialiai vilkina procesą.
© Bendrovės nuotr.

Pagal 2008 m. sudarytą sutartį Vokietijos–Lietuvos bendrovė „Baltic Sign“ tebetiekia transporto priemonių valstybinių numerių ženklus, kurie kainuoja 19,96 Lt arba 5,79 euro be PVM už vienetą. Tai yra kur kas didesnė kaina, nei daugelyje kitų kaimyninių šalių: Lenkijoje vidutinė numerio kaina yra apie 1,25 euro be PVM, Baltarusijoje — 1,3–1,4, Rusijoje — 2–3, o Estijoje — 1,94.

Naujas viešųjų pirkimų konkursas dėl 800 000 ženklų (±30 proc.) tiekimo 3 metų laikotarpiui buvo paskelbtas 2012 m. sausio 5 d. Pagal konkurso sąlygas 60 proc. taškų galima buvo gauti už kainos pasiūlymą, o 40 proc. – už ekonominę naudą (suteikiamą garantijos laikotarpį, pristatymo datą, pasiūlytas papildomas ženklų saugumo priemones ir panašiai). Gauti tik du pasiūlymai — iš įmonės „Baltic Sign“ bei Lietuvos–Lenkijos konsorciumo „Saldpack / Utal“.

2012 m. gegužės 3 d. Viešųjų pirkimų komisija paskelbė, kad konkursą, surinkęs 99,73 taškų iš 100 galimų, laimėjo konsorciumas „Saldpack / Utal“. „Baltic Sign“ pasiūlymas buvo įvertintas 73,79 taškais. Pastaroji bendrovė pasiūlė 19,69 Lt už ženklą, o „Saldpack / Utal“ — 12,75 Lt už ženklą.

Pralaimėjusi konkursą, „Baltic Sign“ apskundė Komisijos sprendimą, tačiau ši, iš naujo išanalizavusi visus viešųjų pirkimų dokumentus, atmetė protestą.

Tada, birželio pradžioje, „Baltic Sign“ Vilniaus apygardos teismui pateikė ieškinį prieš „Regitrą“, teigdama, kad jos pasirinkto konkurso laimėtojo „Saldpack / Utal“ pateikti ženklų mėginiai neatitinka Lietuvos standarto LST 1447:2005.

Ieškinys buvo pateiktas nepaisant to, kad mėginiai, pagal viešųjų pirkimų reikalavimus, prieš tai buvo sertifikuoti Varšuvoje įsikūrusiame Automobilių transporto institute (ATI), kuris yra akredituotas Europos sąjungos ir turi teisę vertinti numerių kokybę pagal Lietuvos standartą.

Tokią teisę iš viso turi tik trys institutai: jau minėtasis Varšuvoje, Vilniuje ir Drezdene (Vokietija).
Tačiau siūlydama atlikti „Saldpack / Utal“ ženklų ekspertizę, „Baltic Sign“ teismui nurodė institutus Vokietijoje, kurie neturėjo teisės jos atlikti, todėl ekspertizę teko kartoti. Tačiau pakartotinei ekspertizei bendrovė ir vėl nurodė institutą, kuris neturi tokių įgaliojimų.

„Susidaro įspūdis, kad „Baltic Sign“ nurodydama Teismui institutus, neturinčius atitinkamos akreditacijos, sąmoningai vilkina procesą. O kol ši byla nebaigta, „Regitra“ ženklus ir toliau perka iš „Baltic Sign“ ir moka apie 35 proc. brangiau, nei siūlėme mes. Jei bylinėjimasis užtruks, per trejus metus Lietuvos biudžetas dėl to gali prarasti apie 5,5 mln. litų“, - sako „Saldpack / Utal“ atstovas Przemyslaw Doroz.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai praeitis susiduria su ateitimi – naujas, bet jau klasikinis „Infiniti“ atrodo fantastiškai

Tikri automobilių entuziastai retai kada renkasi transporto priemones pagal praktiškumą. Emocija...

Ar elektromobiliai iš tiesų visiškai neteršia aplinkos? (50)

Praūžus „dyzelgeito“ skandalui, nemažai žmonių nusprendė pasirinkti aplinkai mažiau...

Rusijos policijai – netikėtas „Kalašnikov“ produktas (55)

Koncernas „ Kalašnikov “ pristato naują savo produktą – „Iž“ modeliu paremtą elektrinį...

Užpatentuota nanotechnologija, leidžianti įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems (4)

Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina...

Iš pradžių sunku patikėti: plieną automobilių gamyboje pakeis medienos plaušiena (12)

Nuolatinis spaudimas pereiti prie lengvesnių transporto priemonių gamybos keletą Japonijos...

Top naujienos

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (29)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (776)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (21)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (71)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (1)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (30)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...

Danijos vėjo jėgainės gali atsirasti ir prie Lietuvos krantų (23)

Kitąmet šimto penkiasdešimt metų jubiliejų minėsiantis Danijos Esbjergo uostas yra vienas...

Japoniją pribaigė ne atominė bomba, o Stalino sprendimas? (623)

Šiemet buvo minimos 72-osios Hirosimos bombardavimo metinės. JAV branduolinio ginklo panaudojimas...

Nevaldoma kinų kosminė stotis netrukus kris į Žemę (20)

Nevaldoma Kinijos kosminė stotis, kaip teigiama, po mažiau nei vienerių metų sugrįš į Žemės...

Neatsakingas antibiotikų vartojimas sukelia pavojingas infekcijas pražūtingiausia senyvo amžiaus pacientams (2)

Anot medikų, neatsakingas antibiotik ų vartojimas didina pavojingų infekcijų riziką. Jų...