Ilgiausiai pasaulyje gaminti automobiliai, meiliai vadinami „vabalais“, tampa daugelio žmonių gyvenimo būdu. Žurnalo „Keturi ratai“ svečias – Lietuvos VW Vabalų klubo prezidentas Linas Barščevičius.
Volkswagen Kaefer
© Asmeninio archyvo nuotr.

41 metų Elektrėnų gyventojas L. Barščevičius yra Lietuvos Vabalų klubo prezidentas. Jis vadovauja ne kokiam nors kenkėjų ar parazitų, o vokiškų automobilių, oficialiu pavadinimu VOLKSWAGEN Kaefer, klubui. Pasak Lino, toks klubas yra bene kiekvienoje pasaulio šalyje. O Lietuvoje šis klubas – vienas aktyviausių. Į tradicinius renginius susirenka apie 100 automobilių.

Pirmiausia į Lino gyvenimą pasibeldė ne klubo nariai. Vilniaus Gedimino technikos universitetą baigusį ir technika besidomintį Liną pirmiausia suintrigavo šių automobilių istorija, kurią pradėjo Adolfas Hitleris.

Nacistinės Vokietijos vadas paliepė sukurti ir pagaminti automobilį, kuris kainuotų ne daugiau kaip 1 000 Vokietijos markių, naudotų ne daugiau kaip 7 litrus benzino, važiuotų 100 km/h greičiu, o jame tilptų 4 žmonės.

Ši užduotis buvo patikėta konstruktoriui Ferdinandui Porsche, kuris išpildė fiurerio nurodymą. 1938 metais buvo pagamintas pirmasis VOLKSWAGEN Kaefer prototipas, karo metais gamintas mažomis serijomis, o 1946 metais automobilis pradėtas gaminti masiškai. Jis tapo ilgiausiai gaminamu pasaulio automobiliu, mat paskutinis nuo konvejerio nuriedėjo 2003 metais Meksikoje.

Taigi Linas, tuo metu dirbęs Lietuvos „Volkswagen“ atstovybėje, susigundė įsigyti vieną tokį automobilį. Inžinierius nutarė surasti užsienyje iki 1967 metų pagamintą mašiną. Mat būtent minėtais metais modelis buvo atnaujintas, tad vėliau pagaminti automobiliai turi kiek mažesnę vertę.

Geidžiamą automobilį Linas surado Austrijoje. Jis stovėjo kalnų miestelyje ir buvo šiek tiek pažeistas eismo įvykio metu. Už šią mašiną Linas sumokėjo per 6 000 litų. Tuomet prasidėjo ilgi vakarai garaže. Diplomuotas inžinierius pats atliko visus restauravimo darbus, išskyrus kėbulo remontą.

Linas surado, kur galima įsigyti naujų detalių, kur – naudotų, sužinojo kainų skirtumus. Pasak jo, šiems automobiliams galima įsigyti bet kokių naujų detalių. Jos gaminamos Vokietijoje, Meksikoje, Brazilijoje. Detalės kainuoja net pigiau nei naujojo VOLKSWAGEN Golf. Pavyzdžiui, priekinį „Kaefer“ sparną galima įsigyti už 200 litų. Jis bus pagamintas Meksikoje. Vokietijoje pagaminta tokia detalė kainuos apie 3 kartus brangiau.

Per 1,5 metų Linas baigė restauravimo darbus ir „vabaliukas“ išriedėjo į Elektrėnų gatves. Kadangi Vabalų klube jau buvo pažįstamų žmonių, Linas greitai tapo jo nariu. Turintis organizacinių sugebėjimų vyras po kurio laiko buvo išrinktas prezidentu.

Linas sako, kad nežinia, kas yra brangiau – ar jo asmeninis „vabalas“, ar klubas. O galbūt vienas be kito jau negali egzistuoti. Klubas pasižymi puikia atmosfera, šauniais renginiais. Yra ir tokių atvejų, kai žmogus, pabuvęs klubo renginiuose, įsigyja „vabalą“ vien tam, kad dalyvautų klubo renginiuose. „Vabalizmas“ tampa kone gyvenimo būdu. Nariai susitinka ne tik renginiuose – jie nuolat bendrauja savo interneto forume, tobulina tinklalapį www.vabalai.lt.

Pasak Lino, klubo narių socialinis portretas yra toks: 30–50 metų, daugelis turi aukštąjį išsilavinimą, kūrybingi žmonės.

Kasmet klubas rengia du didelius renginius – sezono atidarymą ir uždarymą, o tarp jų vyksta daugybė susitikimų. Dažnai klubo nariai pakviečia pas save į sodybą ar surengia kokias nors mažas varžybėles.

Linas 2 metus lankėsi Lvove vykstančiose istorinių automobilių „Leopolis Grand Prix“ varžybose. Tai didelis tarptautinis renginys, į kurį susirenka apie 100 mašinų iš Rytų ir Centrinės Europos. Renginys vyksta tris dienas. Jo metu tenka įveikti štai tokias rungtis: važiavimas tiksliam laikui „Leopolis GP“ trasa, Elegancijos konkursas, Lvovo pažinimo viktorina, autentiškiausio automobilio rinkimai ir kt.

Lietuviai labai šiltai sutinkami šio renginio organizatorių. Praėjusias metais Linas su kolega Vitoldu Milium laimėjo Elegancijos konkursą, kurio metu vertinama automobilio išvaizda ir ekipažo apranga pagal automobilio pagaminimo laiką.

„Vabalų“ tėvynėje, Vokietijoje, įvairūs renginiai vyksta beveik kas savaitę.

Linas savo „vabaliuku“ jau nuriedėjo apie 9 000 kilometrų. O iš viso jo rida yra 110 000 kilometrų. Per visą šį draugystės laiką „vabaliukas“ šeimininko nepavedė, nesugedo. Vienintelį kartą buvo stabdžiai užkaitę. Pasak šeimininko, šios mašinos pasižymi itin paprasta ir patikima konstrukcija, ilgaamžiškais motorais. Tad „suremontuoti“ savo automobilį kelyje gali net ir visiškai mažai apie techniką išmanantis žmogus.

Beje, tradiciškai kiekvienas „vabalistas“ bagažinėje turi remonto komplektą, kuriame yra akceleratoriaus trosas, generatoriaus dirželis ir litras variklio alyvos. Kas 1 000 kilometrų į variklį reikia įpilti apie stiklinę alyvos – tai laikoma natūraliu reiškiniu.

Tolimiausia Lino kelionė šiuo automobiliu – 700 kilometrų – į Lietuvos pajūrį ir atgal. „Vabaliukas“ važiuoja nebrangiai, vidutiniškai naudodamas apie 7 litrus benzino, t. y. tiek, kiek liepė A. Hitleris. Šiandieninis VOLKSWAGEN Golf naudoja tiek pat, ar net daugiau.

Žinoma, nauju „Volkswagen“ automobiliu važiuoti kur kas komfortiškiau, galima toliau keliauti. „Vabaliukas“ gi nepasižymi dideliu komfortu – torsioninė jo pakaba jautriai jaučia kelio nelygumus, o kratymą kompensuoja nebent tik minkštos sėdynės.

Maksimalus mašinos greitis 115 km/h. O kreiserinis – 90 km/h. Automobilis važiuoja gana triukšmingai, salone nėra kondicionieriaus, gana prastai veikia šildymo sistema. Tačiau bene visus trūkumus atperka geras pojūtis įsėdus į šią seną mašiną ir linksma, geranoriška žmonių reakcija. Važiuojant tokia mašina aplinkiniai šypsosi.

Vieni klubo nariai savo automobilius įsimylėję, rodos, amžiams. O kai kurie savuosius parduoda ir perka dar senesnius, dar retesnius. Žmonės, įsigiję jų „vabalus“, dažniausia tampa naujais klubo nariais. „Vabalistams“, kaip ir kitiems senų automobilių mėgėjams, nerūpi pelnas, pinigai, jiems svarbesni natūriniai mainai – vieną automobilį pakeisti į kitą.

Linui jo automobilis kainavo apie 5 500 eurų. Vokietijoje jis savo mašiną galėtų parduoti už 6 500 –7 000 eurų. Tai nėra labai didelė kaina už šios markės automobilį. Mat senosios mašinos kainuoja ir po keliasdešimt tūkstančių. Interneto tinklalapyje www.mobile.de pavyko surasti 1946 metais pagamintą mašiną, už kurią savininkas prašo 59 500 eurų.

Lietuvoje yra vienas automobilis, kurio vertė – taip pat keliasdešimt tūkstančių eurų. Tai 1943 metais pagamintas ir karo tikslams skirtas „vabaliukas“. Jį galima išvysti Lietuvos energetikos muziejuje.
Linas prisipažįsta, kad savo „vabaliuką“ po kurio laiko jis mėgins parduoti ir įsigyti dar retesnį modelį – VOLKSWAGEN Karmann Ghia. Tai ant vabalo bazės sukonstruotas elegantiškas kupė automobilis. Pasak Lino, Lietuvoje yra gal tik 5–7 tokios mašinos.

Linas Barščevičius

Amžius – 41 metai
Gyvenamoji vieta – Elektrėnai
Darbas – „Škoda“ atstovybės marketingo vadovas
Kasdienis automobilis – ŠKODA Octavia Green Line

VOLKSWAGEN Kaefer

Gamybos metai – 1967 m. sausis
Variklis – 1,2 litro, 4 cilindrų benzininis, oru aušinamas
Galia – 25 kW (34 AG)
Varantieji ratai – galiniai
Maksimalus greitis – 115 km/h
Degalų sąnaudos – apie 7 l/100 km

Trumpa istorija

Gamybos metai – 1938–2003 m.
Pagamintų mašinų kiekis – 21,5 milijono
Šalys, kuriose gaminta: Vokietija, Airija, Bosnija ir Hercegovina, Meksika, Brazilija, Pietų Afrika, Venesuela, Australija, Filipinai, Indonezija ir t. t.
Varikliai: 1.1, 1.2, 1.3, 1.5, 1.6

Pravardė

Ilgiausiai pasaulyje gamintas automobilis turi daugybę meilių pravardžių:
Agroga (Indonezija, mažas vėžlys)
Garbus (Lenkija, kuprius)
Kabuto mushi (Japonija, tranas)
Boblem (Danija, burbulas)
Kostenturka (Bulgarija, vėžlys)
Kodok (Indonezija, varlė)
Coccinelle (Prancūzija, ledi vabalas)

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Neįmanoma taps įmanoma – elektriniai sunkvežimiai jau greitai važinės dideliais atstumais (35)

Elektromobilius jau galima nustoti vadinti ateitimi – jie jau čia, veikia puikiai ir esmines bėdas...

Kaip kuriamas ateities automobilis: „Audi“ parodė eksperimentą (2)

Ateityje automobiliai patys važinės po miestus, vairuotojas taps keleiviu ir važiuodamas galės...

Sukurtas pirmasis pasaulyje biologiškai suyrantis automobilis (11)

Biologiškai suyrančios medžiagos pramonėje yra naudojamos vis dažniau. Visgi, nors gamintojai...

Rusijoje žalias šviesoforas kartais reiškia ką nors kitą (29)

Ši atsiųsta filmuota medžiaga – apie tai, kaip „Kia“ automobilis laikosi taisyklių, paiso...

Lokys įlipo į „Subaru“ ir nuvažiavo – chuliganą pavyko atsekti pagal nemalonius išgąsčio pėdsakus (41)

Durango mieste (Kolorado valstija, JAV) praėjusio penktadienio naktį lokys įlipo į „ Subaru “,...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (304)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...